Pagina 276 van 453

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 25 sep 2022, 11:21
door Daniel
Marc schreef: zo 25 sep 2022, 09:24 Tussen Maastricht en Valkenburg zouden vandaag weer treinen moeten rijden, maar dat is niet het geval. De reizigers moeten het zich maar uitzoeken, treinen worden in de AV opgeheven maar verder geen berichten bij de verstoringen of op Twitter. Ook geen woord over vervangende bussen (die wel mondjesmaat rijden).
Ondertussen is de webcare van Arriva ontwaakt: https://twitter.com/Arriva_NL/status/15 ... 1914913792

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 25 sep 2022, 12:54
door gpvos
Daar staat voor komende week nog steeds niet de uitgevallen 2400 op. Dus dat is echt niet "Op werkdagen elk kwartier een Intercity" bezuiden Schiphol.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 25 sep 2022, 13:33
door dennistd
PHS schreef: zo 25 sep 2022, 08:31 'Voorlopig' geen treinverkeer, aldus ProRail. NS houdt het op 'tenminste 18:00 vanavond'.

NS zet géén bussen in. Er wordt dit weekend wel echt alles aan gedaan om Zuid-Limburg onbereikbaar te maken. :')
Inmiddels is de trein weg en meldt ProRail dat er geen reparaties aan het spoor nodig zijn. Benieuwd hoe lang NS erover doet om het treinverkeer eerder dan verwacht weer op te starten :X

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 25 sep 2022, 13:34
door PHS
waldo79 schreef: zo 25 sep 2022, 09:21 Hoezo? Die ontsporing lijkt me sowieso overmacht voor NS. Er zijn geen boze krachten actief voor zover ik weet.
Gezien het feit dat:
- Er slechts mondjesmaat bussen rijden tussen Sittard en Susteren, waardoor de wachttijd tot enkele uren kan bedragen;
- De werkzaamheden tussen Maastricht en Valkenburg uitlopen, waarbij ook maar zeer beperkt bussen rijden;
- Een trein is ontspoord tussen Weert en Roermond, zonder dat er ook maar één bus rijdt;
Zou je haast gaan denken dat er boze krachten actief zijn die het niet op hebben met Limburg :mrgreen:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 25 sep 2022, 13:56
door Z2N
dennistd schreef: zo 25 sep 2022, 13:33 Inmiddels is de trein weg en meldt ProRail dat er geen reparaties aan het spoor nodig zijn. Benieuwd hoe lang NS erover doet om het treinverkeer eerder dan verwacht weer op te starten :X
Totdat de politie klaar is met het (strafrechtelijk) onderzoek ter plaatse is er geen treinverkeer mogelijk natuurlijk (Politie).

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 25 sep 2022, 14:17
door dennistd
NS heeft inmiddels de 847 (vertrek Weert 14:45) weer ingelegd naar Susteren: https://treinposities.nl/ritinfo/20220925/847
Benieuwd of die inderdaad alweer gaat rijden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 25 sep 2022, 21:05
door DDietzen
Groot compliment aan de HC van de 1770 op Ut-Gvc die heel duidelijk en luid genoeg omriep en uitstekend articuleerde. Toen ik 'm bij Gd voor het eerst hoorde, dacht ik de eerste drie seconden dat dit een proef voor een automatische omroep moest zijn, zo helder klonk het!

Ik heb het de laatste tijd wel aardig gehad met de vele HC's die maar zachtjes mompelen in de microfoon en al hun woorden in elkaar doen overlopen waardoor je geen idee hebt wat er nu precies gezegd wordt tenzij je het script kent. Dit was een zeer welkome afwisseling.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 08:29
door Meltrain
Het valt me de laatste tijd op dat vooral in de nieuwste treinen (zoals SNG en Flow VIRM) de hoofdsteunen van de stoelen zo kort zijn. De bovenkant zit ter hoogte van mijn oor en dat zit niet zo prettig.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 08:56
door MaartenD
Bemined schreef: zo 25 sep 2022, 09:12 Als ditzelfde bij Meppel was gebeurd hadden we nu een discussie over de Lelylijn gehad.
Mooie aanleiding om het HSL-plan A2 Limburg van stal te halen!

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 09:55
door henrivanderweijden
Meltrain schreef: ma 26 sep 2022, 08:29 Het valt me de laatste tijd op dat vooral in de nieuwste treinen (zoals SNG en Flow VIRM) de hoofdsteunen van de stoelen zo kort zijn. De bovenkant zit ter hoogte van mijn oor en dat zit niet zo prettig.
Zijn ook beiden geen lekkere stoelen. Maar NS ga zo door zou ik zeggen, reizigers lopen vanzelf weg. Ik merk oa van mezelf dat ik tegenwoordig veel meer met de auto ga dan vroeger. Reden daarvoor is oa dat de eerste klasse steeds slechter wordt. 2+2 in Sprinters vind ik nog niet zo erg maar zorg voor goede stoelen en beenruimte. Daar ontbreekt het bij SNG aan. Bij de IC's hebben eig alleen ICM/ICR en VIRM 4 goede stoelen in de 1e klasse.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 10:33
door Meltrain
De stoelen zélf in de Flow VIRM vind ik behoorlijk comfortabel (zowel in de eerste als tweede klas). Ik vind alleen de rugleuning en hoofdsteunen te kort.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 12:06
door Daniel
De eerste klasse stoelen in de Flow VIRM zijn wel wat aan de harde kant (zeker ook vergeleken met 2e klasse), maar dat kan eraan liggen dat ze nog wat minder ingezeten zijn. Verder zitten ze immers niet heel slecht ofzo, ze zijn lang zo hard niet als in de vierde deelserie VIRM.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 12:24
door umbusko
Ik vind de tweede klas in de Flow VIRM zelf comfortabeler dan de eerste klas. :X Daar glijd ik gewoon van de stoel af bij fors remmen.

Te korte stoelen heb ik vooral last van in de DDZ (2de klas). Hoewel men beweert dat het dezelfde stoelen zijn als in VIRMm1, vindt mijn hoofd in de DDZ net geen steun (dat klapt dan dus achterover over de stoel heen) en in de VIRMm1 net wel, waardoor ik daar veel comfortabeler zit. Dat kan er natuurlijk ook net aan liggen hoe de stoelen gemonteerd zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 13:06
door April064
Het grootste probleem voor mij met te korte hoofdsteunen ligt ook bij de VIRMm-1 en DDZ. Voor mijn gevoel heeft de DDZ ook een hardere zitting dan de VIRMm-1, dus ondanks dat ze er hetzelfde uitzien denk ik dat ze iets anders zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 13:56
door DDietzen
Vanochtend was er een aanrijding tussen Dtcp en Sdm, en het valt me op hoe rigoureus er wordt uitgedund tussen Gv en Dt. Aan het begin van de storing reden alleen de beide sprinterseries nog, inmiddels is dat uitgedund naar enkel de 5100 (kerend op Dtcp). Dat zorgt voor grote drukte: de (30)5140 reed met SNG-7 en was minstens zitvol, en de andere omloop is een los stel dus zal helemaal uitpuilen.

Waarom kan er geen tweede treinserie keren in het Delftse? Je hebt overloopwissels bij Delft aansluiting, en de 5100 toont aan dat je kunt keren in Dtcp (en ik neem aan dat dat in Dt ook kan). Dan zou de 2200 of de 5000 ook nog tot Dt of Dtcp moeten kunnen blijven komen, denk ik althans als leek.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 16:39
door teun
De 859 heeft net een goede 50 reizigers achtergelaten in Utrecht, maar ik denk dat mensen die op de volgende trein gokken misschien weer misgrijpen, dat is namelijk ook een VIRM4. :Y

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 27 sep 2022, 08:37
door Meltrain
De 2400 rijdt (al weken) niet en de 1827 rijdt met 7 bakken ICM.
What could possibly go wrong? :roll:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 27 sep 2022, 08:39
door Karl
Ns werkt goed om het personeelstekort op te lossen. Van de treinen tussen Den Haag en Amsterdam zijn een aantal ((dag)planmatig) uitgevallen. Het restant rijdt bijvoorbeeld met zeven bakken icm, waardoor er in Leiden mensen achterbleven. Het gangpad staat echt helemaal vol, toen de conducteur riep "Tassen van de stoel", leidde dat tot wat gegrinnik. De keuzereizigers die er nog zijn, jaag je zo goed weg en zo wordt het tekort aan personeel opgelost. Ga zo door.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 27 sep 2022, 08:47
door Bemined
In de 2800 zie ik de laatste weken wel regelmatig VIRM10 gepland staan waar deze serie historisch eigenlijk nooit met zulke lengte reed...

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 27 sep 2022, 08:49
door Meltrain
Ik denk dat een heel groot deel van de huidige reizigers geen reëel alternatief voor de trein heeft.
Deze reizigers zullen dus wel de trein blijven gebruiken, dus dat lost niks op.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 27 sep 2022, 09:08
door T-hijs
Karl schreef: di 27 sep 2022, 08:39 Ns werkt goed om het personeelstekort op te lossen. Van de treinen tussen Den Haag en Amsterdam zijn een aantal ((dag)planmatig) uitgevallen. Het restant rijdt bijvoorbeeld met zeven bakken icm, waardoor er in Leiden mensen achterbleven. Het gangpad staat echt helemaal vol, toen de conducteur riep "Tassen van de stoel", leidde dat tot wat gegrinnik. De keuzereizigers die er nog zijn, jaag je zo goed weg en zo wordt het tekort aan personeel opgelost. Ga zo door.
Klopt. NS heeft als hoogste doel om de reizigers te pesten. Treintjes rijden is leuk, maar liefst zonder reizigers. Zoiets?

Kom op zeg! Overal in de arbeidsmarkt is er een tekort aan mensen, ook bij NS. Ze zijn hard aan het werven, maar die hebben heb het niet zomaar even gevonden. Vervolgens moeten ze nog worden opgeleid. Ja, het is zwaar kl*te dat de dienstregeling zo enorm is uitgedund en dat overal mensen als haringen in een ton worden vervoerd; dat weerhoudt mij er ook van om van de auto over te stappen op de trein. Maar er is momenteel geen oplossing voorhanden. Weet jij die wel? Ga dan solliciteren bij NS!

En nee, ik werk niet bij NS, überhaupt niet in de vervoerssector, maar ik erger me kapot aan alle insinuaties dat NS niet zou doen wat ze kunnen!

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 27 sep 2022, 09:12
door Bemined
Het niet rijden van de 2400 komt niet door een tekort aan rijdend personeel...

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 27 sep 2022, 09:16
door Suus
Bemined schreef:In de 2800 zie ik de laatste weken wel regelmatig VIRM10 gepland staan waar deze serie historisch eigenlijk nooit met zulke lengte reed...
Ja, zeer comfortabel dat iedereen in de spits in de 2800 zijn eigen tweezitter heeft *O*. Maar waarom daar wel en in de 500/600 dan niet?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 27 sep 2022, 09:20
door T-hijs
Bemined schreef: di 27 sep 2022, 09:12 Het niet rijden van de 2400 komt niet door een tekort aan rijdend personeel...
Daarmee ga je voorbij aan de kern van mijn opmerking:
T-hijs schreef: di 27 sep 2022, 09:08
(...), maar ik erger me kapot aan alle insinuaties dat NS niet zou doen wat ze kunnen!

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 27 sep 2022, 10:15
door VIRM
Dit is natuurlijk vloeken in de kerk: maar kun je in overeenstemming met vakbonden niet de HC-norm loslaten als het personeel er echt niet is? Zijn daar echt zwaarwegende argumenten tegen?