Pagina 322 van 453

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 30 mar 2023, 19:53
door hauptbahnhof
Etienne schreef: wo 29 mar 2023, 20:24 Yup, het was er aan te merken.
Ikzelf had de 4060 richting Gouda en deze was nokkie-vol in het achterste SLT6, een oproep van de HC om meer te gaan spreiden had weinig succes.
Algemene verzoeken doet men eigenlijk nooit iets mee. Mensen voelen zich niet aangesproken of verwachten dat anderen wel wat met het verzoek doen waardoor zij niet hoeven. Dus enige wat in zo'n geval moet, is dat de HC daadwerkelijk mensen op de balkons persoonlijk aanspreekt en ze naar de voorste trein stuurt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 30 mar 2023, 19:59
door DDietzen
Vandaag voor het eerst gespot in Rtd: op de TBP's wordt bij de treinsamenstelling van de IC Brussel nu aangegeven in welke rijtuigen de 1e klas zich bevindt. :trein: Vreemd genoeg gebeurt het nog niet bij de binnenlandse treinen met ICR, hoewel daar inmiddels toch ook de 1e klas in vaste rijtuigen zit. Of zijn er nog een paar 9-baksstammen overgebleven waar de 1e klas niet op plek 3 en 7 zit, zoals ik vroeger nog wel sporadisch zag rondrijden?

Ik neem aan dat men het eerst kleinschalig wil testen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 30 mar 2023, 20:52
door Suus
Internationale treinen hebben prioriteit, omdat ze de treinsamenstellingsschermen die op de perrons staan willen uitfaseren.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 30 mar 2023, 21:32
door Jultar
Het wordt nu inderdaad als eerste voor de internationale treinen aangegeven, sinds vandaag toevallig ook voor Thalys.
Binnenlandse treinen volgen op een later moment, maar staan zeker ook op de agenda.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 31 mar 2023, 12:00
door Michael
DDietzen schreef: do 30 mar 2023, 19:59 Vandaag voor het eerst gespot in Rtd: op de TBP's wordt bij de treinsamenstelling van de IC Brussel nu aangegeven in welke rijtuigen de 1e klas zich bevindt. :trein: Vreemd genoeg gebeurt het nog niet bij de binnenlandse treinen met ICR, hoewel daar inmiddels toch ook de 1e klas in vaste rijtuigen zit. Of zijn er nog een paar 9-baksstammen overgebleven waar de 1e klas niet op plek 3 en 7 zit, zoals ik vroeger nog wel sporadisch zag rondrijden?

Ik neem aan dat men het eerst kleinschalig wil testen.
Ik heb het een aantal weken geleden ook al in Breda gezien bij de IC Brussel.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 31 mar 2023, 15:12
door April064
De deuren van de 5055 werden op verzoek van de conducteur tot 5 minuten na aankomsttijd in Rtd dichtgehouden. Er staan nu ook wat V&S'ers bij het achterste stel op het perron met iemand te praten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 31 mar 2023, 17:28
door tjoektjoek
DDietzen schreef: do 30 mar 2023, 19:59 Vandaag voor het eerst gespot in Rtd: op de TBP's wordt bij de treinsamenstelling van de IC Brussel nu aangegeven in welke rijtuigen de 1e klas zich bevindt. :trein: Vreemd genoeg gebeurt het nog niet bij de binnenlandse treinen met ICR, hoewel daar inmiddels toch ook de 1e klas in vaste rijtuigen zit. Of zijn er nog een paar 9-baksstammen overgebleven waar de 1e klas niet op plek 3 en 7 zit, zoals ik vroeger nog wel sporadisch zag rondrijden?

Ik neem aan dat men het eerst kleinschalig wil testen.
Hoe wordt de eerste klas aangegeven, met een 1'tje?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 31 mar 2023, 17:37
door Z2N
In Rotterdam zag het er twee weken geleden zo uit:
Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 31 mar 2023, 18:21
door tjoektjoek
Ziet er goed uit, nu mis ik wel de pijl die wijst naar de rijrichting. Misschien moeten ze die voor- en achter gaan plaatsen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 11:25
door April064
Groetjes uit de 1139, die voor onbekende redenen op Rtd vast werd gehouden en daardoor een trein van de 2200 moest voorlaten, en daarna ook nog een goederentrein. De schade bij het wegrijden uit Rtd is +11.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 11:45
door Tom024
Groeien terug uit een losse 2/6 als 32236. -0- Waarom nou toch zonodig losse tweetjes op de Maaslijn?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 14:18
door AppleMoose
Maar Arriva kan het toch beter dan NS? Is dat dan niet waar? -0-

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 14:27
door Daniel
In dit geval gaan ze gelijk op. Dat NS geen losse tweetjes inzet komt alleen omdat ze die niet meer hebben, want vroeger gebeurde dat ook geregeld ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 15:50
door Suus
Vandaag in een los tweetje van NS gezeten. Voldoende zitplaats voor iedereen *O*

Het aantal reizigers in de Noord-oost daalt ook behoorlijk als er een knip wordt gezet tussen Amersfoort en Zwolle. Lekker rustig tussen Rotterdam en Gouda.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 15:58
door Bemined
De 500 was inderdaad lekker rustig vandaag. Deze had tot Nunspeet moeten rijden maar op het laatste moment kwam men er achter dat er, ondanks dat er een bediend sein staat op spoor 2, toch niet gekeerd kon worden hier en is de hele omloop omgegooid zodat men in 't Harde keerde. Dit was dusdanig laat in het planproces doorgevoerd dat de automatische omroep het als wijziging omriep, en ook de snelbussen nog van/naar Nunspeet reden. Tussen 't Harde en Nunspeet was de IC dan ook bijna geheel leeg.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 17:15
door Daniel
Suus schreef: zo 02 apr 2023, 15:50 Het aantal reizigers in de Noord-oost daalt ook behoorlijk als er een knip wordt gezet tussen Amersfoort en Zwolle. Lekker rustig tussen Rotterdam en Gouda.
Weinig van te merken nu in de 563 anders, die zit flink vol.
Bemined schreef: zo 02 apr 2023, 15:58 Dit was dusdanig laat in het planproces doorgevoerd dat de automatische omroep het als wijziging omriep, en ook de snelbussen nog van/naar Nunspeet reden. Tussen 't Harde en Nunspeet was de IC dan ook bijna geheel leeg.
Ah, vandaar die melding "rijdt verder naar 't Harde door logistieke beperkingen".

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 18:57
door Daniel
Z2N schreef: vr 31 mar 2023, 17:37 In Rotterdam zag het er twee weken geleden zo uit:
Bij de Thalys zag het er vandaag zo uit, restauratierijtuigen en rijtuignummers worden nu dus ook getoond. Beide weergaven alterneren...
Afbeelding

Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 19:28
door April064
De 528 vanochtend was ook best rustig, maar alleen in het achterste stel. Op de terugweg heb ik de 4062 genomen, dus zag ik niet hoe druk de ICs rond dat tijdstip waren.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 20:28
door gpvos
Ik vind het niet terecht dat de eerste klas alleen in het Engels met "1st" aangegeven wordt. In het Nederlands is dat "1e" of evt. "1ste", en dat is nog steeds de landstaal hier, ook al is dit een internationale trein. Of je kiest voor een enkele "1", dat is internationaal. Het conflicteert dan misschien met de rijtuignummers, maar uit de context is dat toch wel duidelijk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 23:34
door henrivanderweijden
Op beide foto's is de hele getoonde pagina in het Engels. Staat er op de Nederlandse pagina ook 1st?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: zo 02 apr 2023, 23:46
door Wannes
Ik zou 1st gewoon zien als afkorting van 1ste, dan is het "probleem" denk ik opgelost ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 08:15
door Suus
Op station Dordrecht wordt vanochtend het meubilair van de Broodzaak in een busje van een veilinghuis geladen. Vaarwel Broodzaak…

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 15:34
door Meltrain
Bemined schreef: zo 02 apr 2023, 15:58 De 500 was inderdaad lekker rustig vandaag. Deze had tot Nunspeet moeten rijden maar op het laatste moment kwam men er achter dat er, ondanks dat er een bediend sein staat op spoor 2, toch niet gekeerd kon worden hier en is de hele omloop omgegooid zodat men in 't Harde keerde. Dit was dusdanig laat in het planproces doorgevoerd dat de automatische omroep het als wijziging omriep, en ook de snelbussen nog van/naar Nunspeet reden. Tussen 't Harde en Nunspeet was de IC dan ook bijna geheel leeg.
Ik ben dan wel benieuwd waarom NS oorspronkelijk dan maar tot Nunspeet wilde rijden, terwijl men blijkbaar wel tot 't Harde kón rijden.
Je wilt reizigers toch zo veel mogelijk per trein vervoeren?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 16:07
door sneltram
In 't Harde heb je smalle perrons en een smalle tunnel. Het noodperron op spoor 4 is opgedoekt. Je wilt niet de reizigersaantallen van de IC's nu allemaal op 't Harde hebben met zo'n smal perron en zo'n smalle tunnel. Vandaar de uitsplitsing naar IC's op Ns en Sprinters op Hde.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 19:32
door cassie127
En de kering van de IC zou of vrij kort zijn of net aan de lange kant. Afgelopen weekend zat er 5 Minuten tussen vertrek en aankomst van een IC op 't Harde waar de planningsnorm voor de overkruis beweging aldaar 6 minuten is.