Pagina 390 van 460

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 31 okt 2023, 07:03
door VIRM
Meestal worden Intercity's vanuit de randstad in Zwolle korter. Maar gisteravond kwam mijn 1871 met een DDZ6 in Zwolle aan en werd gekoppeld aan een gereedstaande DDZ4.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 31 okt 2023, 18:26
door IIVQ
TIL dat de HC bij SNG ook kan sleutelen vanuit de deur van de cabine, naast de deurstijl binnen zit ook een sleutelkastje.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 31 okt 2023, 22:38
door RobertT
Is ook bij de FLIRT het geval

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 06:09
door Jultar
En bij de ICNG, en ook bij de VIRM kan er vanuit de cabine gefloten en gesloten worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 12:42
door Gamma
Trein 1640 kwam met 2 minuten vertraging Amersfoort binnen (zat achter de vertraagde IC Berlijn) en op dat moment besloot het personeel van trein 11740 te gaan vertrekken. Had er niet even 90 seconden gewacht kunnen worden?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 14:07
door Milco
Nee, want dienstregeling en alles moet op tijd rijden want vertraging mag niet :X

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 16:15
door VIRM
In de praktijk is het een tombola of lichtvertraagde crossplatformaansluitingen worden overgenomen. Formeel mag het volgens mij niet, maar ik zie het ook wel vaker gebeuren dat ze wel worden overgenomen.

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 16:25
door Suus
Gamma schreef:Trein 1640 kwam met 2 minuten vertraging Amersfoort binnen (zat achter de vertraagde IC Berlijn) en op dat moment besloot het personeel van trein 11740 te gaan vertrekken. Had er niet even 90 seconden gewacht kunnen worden?
Nee. Vertraagde treinen naar de Randstad worden niet afgewacht in Amersfoort. Dat is beleid.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 16:54
door ArrivaBas
In voorbereiding op de storm van morgen presteert NS het om op de Brabantroute twee Sprinters achter elkaar met een vertraging van meer dan 15 minuten te laten rijden. Mijn 6655 is een trein eerder dan ik normaal neem naar huis, en die rijdt met +25... Mijn normale trein, de 6657 heeft inmiddels ook +20, net als de Intercity ertussen. :X

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 17:01
door Milco
Inmiddels staat er een bericht op de website van NS:
Omdat voor morgen, donderdag 2 november, zware storm verwacht wordt, passen we uit voorzorg de dienstregeling in Zeeland aan. Toch kan deze storm tot meer hinder leiden. Plan je reis daarom kort voor vertrek

Reizigers met de Intercity tussen Vlissingen en Rotterdam Centraal krijgen een extra overstap in Roosendaal. Reizigers met de Sprinters vanuit Zeeland moeten rekening houden met ruim tien minuten wachttijd op station Bergen op Zoom.
Waarom vindt de extra overstap specifiek in Roosendaal plaats en niet bijvoorbeend op andere trajecten/stations?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 17:40
door Daniel
Omdat in Zeeland de meeste wind verwacht wordt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 17:42
door rooddolfijn
De zwaarste windstoten worden nu vooral voorspeld in Zeeland, waardoor ik vermoed dat de NS uit voorzorg een knip in Roosendaal ingepland heeft.

Edit: Daniel was me voor.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 18:03
door ArrivaBas
Knippen in Roosendaal is een standaard maatregel bij een Landelijk Uitgedunde Dienstregeling of een lokale versie daarvan. Alleen heeft de knip morgen minder toegevoegde waarde dan normaal. Door de werkzaamheden in Rotterdam rijdt de 2200 aan de zuidzijde van die werken slechts tot Rotterdam Centraal in plaats van helemaal naar Amsterdam.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 18:55
door umbusko
Dan heb je in ieder geval nog kans op een betrouwbare verbinding Rtd-Ddr-Rsd. Met harde wind heb je nog best kans dat de HSL ook ontoegankelijk wordt en dan moet iedereen via Dordrecht.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 19:05
door MetroRET
Gelukkig rijdt de 1100 al via Dordrecht.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 19:16
door Suus
De maximale snelheid op het Belgische spoor is morgen 80 km/uur, dus ik denk dat de Benelux sowieso ernstig vertraagd rondrijdt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 01 nov 2023, 23:48
door Z2N
Het verschil moet er echt duidelijk wezen: in Frankrijk ligt sinds 22:00 het treinverkeer in Normandië, Bretagne, de Pays de la Loire, de Hauts-de-France en in de Centre-Val de Loire uit voorzorg stil. Thalys Eurostar Red rijdt wel, omdat de HSL open blijft maar met beperkte snelheid.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 02 nov 2023, 00:04
door umbusko
MetroRET schreef: wo 01 nov 2023, 19:05 Gelukkig rijdt de 1100 al via Dordrecht.
Oh pardon, dat had ik even gemist.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 02 nov 2023, 01:30
door Chrysa
Ik had vanmiddag zo'n 1100 via Dordrecht, maar met een ICNG was dat geen succes. In Rotterdam vertrokken we al met +13, en in Dordrecht werd de trein opgeheven omdat de deuren niet dicht wilden.
Daar ging ik maar met de bus verder, waar ik door V&S achterna werd gerend omdat ik zo'n vertrekstaat van de upcyclewinkel bij me had en ze dachten dat ik die ergens had gejat. :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 02 nov 2023, 11:14
door VIRM
Z2N schreef: wo 01 nov 2023, 23:48 Het verschil moet er echt duidelijk wezen: in Frankrijk ligt sinds 22:00 het treinverkeer in Normandië, Bretagne, de Pays de la Loire, de Hauts-de-France en in de Centre-Val de Loire uit voorzorg stil. Thalys Eurostar Red rijdt wel, omdat de HSL open blijft maar met beperkte snelheid.
Nou... Er staat weer eens een defecte trein op de HSL tussen Rotterdam en Breda...

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 02 nov 2023, 16:22
door Suus
Half uurtje eerder vertrokken van kantoor. Trein opgeheven door een boom op het spoor tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Naar de buurtbus naar Lage Zwaluwe gelopen die mij via een omweg door een onverwachte afsluiting naar station Lage Zwaluwe bracht. Daar met een vertraagde sprinter uit ‘s-Hertogenbosch mijn weg kunnen vervolgen. Wel de oorspronkelijke aansluiting van die sprinter gemist in Dordrecht, de daarna erachter komende intercity direct rijdt niet en dus ben ik in een SLT terecht gekomen die in de s5000 rijdt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 02 nov 2023, 16:26
door Hainje
Die hele reis is waarschijnlijk enerverender dan je hele werkdag. :D

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 02 nov 2023, 18:10
door tsov
Mijn werkdag was in ieder geval enerverender dan mijn retourtje Amsterdam Amstel - Hoofddorp. Enerverendste deel zat op het end, stap net uit een ICM in de 4000 :trein:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 02 nov 2023, 19:22
door IIVQ
Dan zaten we wellicht bij elkaar in de trein, de 4058 bestond vandaag uit 7 bakken ICM en was behoorlijk leeg, te Rtn zaten we met zijn 3en in de voorste bak, terwijl het normaal staan is tot Capelle of Gouda in een dubbele SLT.
Deze trein had, vooral op lommerrijke stations, ernstig moeite met remmen (te Rtn stond de kop met véél gesis op randje perron) en optrekken (Na Gouda reden we pas na een erg bonkerige 4.5 km 130). Elk station kwam er +1 of 2 bij, uiteindelijk +9 te Asb. Op Asd is dat van +10 naar +33 gegaan en te Zd is de trein opgeheven.

Gek genoeg vond ik het vanmorgen behoorlijk druk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 02 nov 2023, 19:31
door MdJ
Suus schreef: do 02 nov 2023, 16:22 Half uurtje eerder vertrokken van kantoor. Trein opgeheven door een boom op het spoor tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Naar de buurtbus naar Lage Zwaluwe gelopen die mij via een omweg door een onverwachte afsluiting naar station Lage Zwaluwe bracht. Daar met een vertraagde sprinter uit ‘s-Hertogenbosch mijn weg kunnen vervolgen. Wel de oorspronkelijke aansluiting van die sprinter gemist in Dordrecht, de daarna erachter komende intercity direct rijdt niet en dus ben ik in een SLT terecht gekomen die in de 5000 rijdt.
De 70 2238 heeft een half uur bij de brug over de Mark gestaan, maar mocht na een half uur verder rijden. Van een boom op/bij het spoor niks van gezien (voorzover dat kan vanuit een dan rijdende trein)