Nou, zo:trolly schreef:Telkens als ik de titel van dit topic lees, vraag ik me af hoe de snoetjes in Hoogeveen er vandaag uit zien
Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Ik begin niet eens over extra asfalt...regenmaker schreef:Extra asfalt blijkt ook niet te werken, dus waarom meer asfalt neerleggen?
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Op spoor 3 in apeldoorn kan natuurlijk ook gekeerd worden, het perron is lang genoeg om een ic + spurt/dd-ar kwijt te kunnen lijkt mij?
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Nou, liever niet eerlijk gezegd. Dan mogen de Arriva klanten bijna tot aan de Kanaaldijk lopen.
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Het kan alleen door allerlei aansluitingen om zeep te helpen of door een volledig nieuwe dienstregeling te ontwerpen wat ze voor de duur van de werkzaamheden natuurlijk nooit gaan doen. Bovendien heeft de bestaande intercity niet eens de capaciteit om genoeg automobilisten op te vangen. Wellicht is een extra trein tussen Amersfoort en Apeldoorn nog inpasbaar, zonder met de Valleilijntreinen in de knoei te komen.Hainje schreef:Onderzoeken of het allemaal wel past in de dienstregeling?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Maar dat weet je dus pas zeker als je het onderzoekt.
🍉
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Maar onderzoek het dan als optie omdat er regulier aanbod is aan reizigers? Het lijkt me dat er genoeg reizigers zijn om structureel 4 keer per uur een trein van Apeldoorn naar Amersfoort te rijden?
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Uitgaande van dat de dienstregeling op Amersfoort<->Ede/Deventer niet aanzienlijk veranderd is voor die datum, zou ik de intercity Amsterdam Centraal - Deventer een extra stop geven op Barneveld Noord. Daarmee komt hij wel later aan in Deventer en moet eerder vertrekken, waardoor de kering daar niet meer haalbaar is. Ik zou deze intercity dan na Deventer door laten rijden als stoptrein naar Almelo. Dit plan heeft een paar belangrijke voordelen, maar ook enkele belangrijke nadelen.Vinny schreef:Het kan alleen door allerlei aansluitingen om zeep te helpen of door een volledig nieuwe dienstregeling te ontwerpen wat ze voor de duur van de werkzaamheden natuurlijk nooit gaan doen. Bovendien heeft de bestaande intercity niet eens de capaciteit om genoeg automobilisten op te vangen. Wellicht is een extra trein tussen Amersfoort en Apeldoorn nog inpasbaar, zonder met de Valleilijntreinen in de knoei te komen.Hainje schreef:Onderzoeken of het allemaal wel past in de dienstregeling?
Voordelen:
- terugkeer knoop Deventer, alleen dan niet met de IC van/naar Enschede, maar met deze zonetrein van/naar Almelo. Dit levert aanzienlijk betere overstappen op vanaf/naar de sprinterstations op Deventer-Almelo: van 21-23 (resp. naar Arnhem en Zwolle) minuten naar 2-6 minuten.
- rechtstreekse en snellere verbinding naar Amersfoort en verder: zo'n 5 minuten (dat is incl. de extra stop op Barneveld Noord
- Ook Almelo krijgt 4 verbindingen per uur richting de Randstad (wel slecht verdeeld met een 5-25-verdeling)
- In de daluren 1x p/u een snellere verbinding naar Enschede (i.p.v. 1x p/u korte overstap op Blauwnet-intercity dan 2x p/u korte overstap op NS-intercity)
Nadelen:
- verlies rechtstreekse verbinding met Enschede tijdens spitsuren (in daluren is die er al niet). Reistijdverlies naar Enschede blijft tot 0 beperkt i.v.m. betere overstap op IC (zelfde situatie als nu 1x p/u met de Blauwnet-intercity het geval is).
- overstap in Wierden wordt aanzienlijk slechter: van 5 minuten naar zo'n 20 minuten. Vanuit Rijssen/Holten/Colmschate reis je dan via Deventer naar Zwolle (en vanuit Rijssen kun je ook per bus naar Nijverdal en daar op de trein stappen)
- De huidige kwartiersdienst in Twente die de sprinter uit Apeldoorn biedt in de spits verdwijnt. Oplossing: de sprinter Almelo-Hardenberg dan doortrekken naar Enschede (bijkomend voordeel: allebei Blauwnettreinen, nadeel: dieseltrein onder wasdraad).
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Euh... en rijdt er dan geen stoptrein Apeldoorn - Deventer meer?
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Waar haal je extra stellen vandaan voor Almelo-Enschede met diesel? En hoe doe je dat met capaciteit? LINT-2 is stuk minder dan DDAR-3...
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Ik zit inderdaad niet te springen om mijzelf in een lintje te proppen. DD-AR3 is altijd knus zat op de [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] tussen Aml en Hgl tijdens de spits. In beide richtingen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Dit neigt erg naar een topic voor het ideeënforum zo. In 2021 is de wereld wat veranderd, in ieder geval de ombouw van Naarden-Bussum gaat invloed hebben op de tijdsliggingen en mogelijkheden rondom Amersfoort. Het maken van dienstregelingsopties voor 2021 lijkt me dus wat voorbarig.
Ik ben voor nu vooral benieuwd hoe ze een perron langs spoor 602 bedacht hebben. Dat lijkt me alleen mogelijk bovenop spoor 603 (het zijspoor). Of er langs spoor 601 een perron past kan ik lastig zien op Google Maps, kan dat onder de traverse van het Transferium?
Ik ben voor nu vooral benieuwd hoe ze een perron langs spoor 602 bedacht hebben. Dat lijkt me alleen mogelijk bovenop spoor 603 (het zijspoor). Of er langs spoor 601 een perron past kan ik lastig zien op Google Maps, kan dat onder de traverse van het Transferium?
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Dat lijkt me ook de bedoeling, al zou je het noodperron natuurlijk ook aan het zijspoor kunnen leggen.Wubbo schreef:Ik ben voor nu vooral benieuwd hoe ze een perron langs spoor 602 bedacht hebben. Dat lijkt me alleen mogelijk bovenop spoor 603 (het zijspoor).
Dat zijspoor is verder nutteloos geworden sinds de goederenaansluiting jaren geleden al verdwenen is. Stond dat zijspoor overigens niet op de lijst om wegbezuinigd te worden?
Zat ruimteWubbo schreef:Of er langs spoor 601 een perron past kan ik lastig zien op Google Maps, kan dat onder de traverse van het Transferium?
Zie ook van de zijkant
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Inmiddels heeft de Tweede Kamer voor het onderzoek gestemd.
https://www.ad.nl/amersfoort/tweede-kam ... ~a24f4510/
https://www.ad.nl/amersfoort/tweede-kam ... ~a24f4510/
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Wubbo schreef:In 2021 is de wereld wat veranderd, in ieder geval de ombouw van Naarden-Bussum gaat invloed hebben op de tijdsliggingen en mogelijkheden rondom Amersfoort. Het maken van dienstregelingsopties voor 2021 lijkt me dus wat voorbarig.
🍉
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Farmers with tooth aches, die nu gaan pleiten om nou EIN DE LIJK knooppunt Hoogeveen eens op de schop te gooien.trolly schreef:Telkens als ik de titel van dit topic lees, vraag ik me af hoe de snoetjes in Hoogeveen er vandaag uit zien
Re: Onderzoek tijdelijke IC-stop Barneveld Noord
Eindelijk de lus richting Groningen vanuit Zwolle vervangen door een fly-over. _O-
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten