Re: Dienstregeling 2020
Geplaatst: do 07 feb 2019, 23:07
In de documenten die ik in heb kunnen zien zit het toch wat anders in elkaar:
Spoor 8: 2000 en 8800 richting Gvc/Ledn
Spoor 9: 500, 600 en (1)1700 richting Rtd/Gvc
Spoor 11: 500, 600 en (1)1700 richting Gn/Lw/Es
Spoor 12: 2000 en 8800 richting Amf/Utoz (8800 keert via Opstelterrein Zuid)
Tenslotte 2800 kort kerend op spoor 20, terwijl ernaast in de spits de 6500 net zo kort keert op spoor 21 (weliswaar 1 min verschoven t.o.v. elkaar). Dit natuurlijk tussen de doorgaande 6000/6900 door op deze twee sporen.
De 2000 gaat in 4 min keren, de (1)1700 in 5 minuten en de 500/600 in 6 minuten, waardoor je tussen Amf en Ut een 'prachtige' verdeling krijgt van 3/11/16 min, en richting Gvc/Rtd een verdeling van 10/5/10/5 min (richting Ut valt de 2800 trouwens 1 min buiten dat patroon door de 1:9 wissels richting spoor 20).
De 2000 hoeft dus niet te wachten op de binnenkomende 500/600, maar kan ongehinderd vertrekken. Dat wordt dus 2x per uur een achterlichtaansluiting in beide richtingen op de relatie Zl-Gvc via Ut, en voor degenen die net de 2000 in Amf gemist hadden cq de 500/600 in Gd. Maar ja, voor de relatie Zl-Gvc wordt dan ook verwezen naar de 700/1800 via Asdz, en overstap willen kunnen halen als je eigenlijk gewoon je trein gemist hebt, tja...
---
Ook over het spoorgebruik in Amf heb ik iets anders gezien dan er op Somda geroepen wordt:
- Doorgaande 140/240/1500 van/naar Dv over spoor 1 en 7, en daardoor geen overstap op de 2000
- Kerende 1500 op spoor 5a
- Zowel kerende 2000 als doorgaande 2000 naar Dv in beide richtingen via spoor 4a
- Kerende treinen van CXX/Valleilijn (31300/31400) op spoor 4b
- Kerende 15600 (nieuwe sprinter Amf-Hd) op spoor 5b
Hierdoor moet de doorgaande 2000 van/naar Dv via spoor 3c, aangezien er niet door de CXX-treinen heen gereden kan worden. In beide richtingen betekent dit trage 1:9 wissels (40 km/u), en komend vanuit Dv een klein stukje tegen de stroom in op het emplacement, tenzij de 31400 alsnog verplaatst wordt naar 5b in het gat van de 15600.
Nb. die nieuwe 15600 (Amf-Hd) rijdt niet symmetrisch zoals gebruikelijk, maar in beide richtingen vlak voor de reguliere 5600 uit, 's ochtends 4 ritten richting Amf, 's avonds 4 ritten richting Hd, die dus alleen stoppen op Hd, Nkk en Amf. In de andere richting wordt MAT gereden via Ns om niet te hoeven keren op de vrije baan.
Spoor 8: 2000 en 8800 richting Gvc/Ledn
Spoor 9: 500, 600 en (1)1700 richting Rtd/Gvc
Spoor 11: 500, 600 en (1)1700 richting Gn/Lw/Es
Spoor 12: 2000 en 8800 richting Amf/Utoz (8800 keert via Opstelterrein Zuid)
Tenslotte 2800 kort kerend op spoor 20, terwijl ernaast in de spits de 6500 net zo kort keert op spoor 21 (weliswaar 1 min verschoven t.o.v. elkaar). Dit natuurlijk tussen de doorgaande 6000/6900 door op deze twee sporen.
De 2000 gaat in 4 min keren, de (1)1700 in 5 minuten en de 500/600 in 6 minuten, waardoor je tussen Amf en Ut een 'prachtige' verdeling krijgt van 3/11/16 min, en richting Gvc/Rtd een verdeling van 10/5/10/5 min (richting Ut valt de 2800 trouwens 1 min buiten dat patroon door de 1:9 wissels richting spoor 20).
De 2000 hoeft dus niet te wachten op de binnenkomende 500/600, maar kan ongehinderd vertrekken. Dat wordt dus 2x per uur een achterlichtaansluiting in beide richtingen op de relatie Zl-Gvc via Ut, en voor degenen die net de 2000 in Amf gemist hadden cq de 500/600 in Gd. Maar ja, voor de relatie Zl-Gvc wordt dan ook verwezen naar de 700/1800 via Asdz, en overstap willen kunnen halen als je eigenlijk gewoon je trein gemist hebt, tja...
---
Ook over het spoorgebruik in Amf heb ik iets anders gezien dan er op Somda geroepen wordt:
- Doorgaande 140/240/1500 van/naar Dv over spoor 1 en 7, en daardoor geen overstap op de 2000
- Kerende 1500 op spoor 5a
- Zowel kerende 2000 als doorgaande 2000 naar Dv in beide richtingen via spoor 4a
- Kerende treinen van CXX/Valleilijn (31300/31400) op spoor 4b
- Kerende 15600 (nieuwe sprinter Amf-Hd) op spoor 5b
Hierdoor moet de doorgaande 2000 van/naar Dv via spoor 3c, aangezien er niet door de CXX-treinen heen gereden kan worden. In beide richtingen betekent dit trage 1:9 wissels (40 km/u), en komend vanuit Dv een klein stukje tegen de stroom in op het emplacement, tenzij de 31400 alsnog verplaatst wordt naar 5b in het gat van de 15600.
Nb. die nieuwe 15600 (Amf-Hd) rijdt niet symmetrisch zoals gebruikelijk, maar in beide richtingen vlak voor de reguliere 5600 uit, 's ochtends 4 ritten richting Amf, 's avonds 4 ritten richting Hd, die dus alleen stoppen op Hd, Nkk en Amf. In de andere richting wordt MAT gereden via Ns om niet te hoeven keren op de vrije baan.