Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door Z2N »

Het aantal reizigers dat extra reistijd ervaart door de verdwenen doorkoppeling in Aken zal kleiner zijn dan het aantal reizigers dat nu profiteert van de snellere verbinding tussen Heerlen en Aken. Met ingang van de dienstregeling 2020 wordt de reistijd tussen Aken en Heerlen 25 minuten, dat was in 2012 nog 34 minuten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door en-es »

Ik denk niet dat Stolberg een populaire bestemming is onder Nederlanders.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door umbusko »

Om nog maar te zwijgen over het verschil in comfort tussen de elektrische FLIRT nu en de diesel-Talent vroeger...
Reizigers uit NL naar Stolberg valt volgens mij reuze mee (genoeg mensen hier in Mt die niet eens weten waar het ligt); dan is Köln interessanter, maar daarvoor had je ook niks aan de RB20.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door Durashift »

Nitein-Repart schreef: (..)

Bij Venlo functioneert de RE13 naar behoren, verlening naar Eindhoven zou mogelijk zijn, maar deze trein moet bovenop de bestaande treinen ([serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]) rijden en niet één van de bestaande treinen vervangen.
(..) .
Als Abellio eind dit jaar door de voorselectie van de aanbesteding komt.. en uiteindelijk wint.. dan zal er in 2025 wel een Flirt rijden a la Arnhem-Düsseldorf?

https://www.nsjaarverslag.nl/jaarversla ... -Duitsland
Nitein-Repart
Berichten: 3545
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door Nitein-Repart »

umbusko schreef:Om nog maar te zwijgen over het verschil in comfort tussen de elektrische FLIRT nu en de diesel-Talent vroeger...
Reizigers uit NL naar Stolberg valt volgens mij reuze mee (genoeg mensen hier in Mt die niet eens weten waar het ligt); dan is Köln interessanter, maar daarvoor had je ook niks aan de RB20.
De toenmalige RB20 had betere aansluitingen (richting Mönchengladbach en Köln) dan de huidige RE18.
Durashift schreef:
Nitein-Repart schreef: (..)

Bij Venlo functioneert de RE13 naar behoren, verlening naar Eindhoven zou mogelijk zijn, maar deze trein moet bovenop de bestaande treinen ([serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]) rijden en niet één van de bestaande treinen vervangen.
(..) .
Als Abellio eind dit jaar door de voorselectie van de aanbesteding komt.. en uiteindelijk wint.. dan zal er in 2025 wel een Flirt rijden a la Arnhem-Düsseldorf?

https://www.nsjaarverslag.nl/jaarversla ... -Duitsland
Mij boeit het niet echt wat voor vervoerder er komt, zolang het maar geen Keolis Deutschland is met hun gepruts. Nordwestbahn kan er ook wel wat van, dus die liever ook niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door Durashift »

Ik doel meer op het feit dat vanuit de NS de wens tot verbeterd grensoverschrijdend vervoer duidelijk geuit wordt, ook namens de NL overheid, volgens mij. Wel, dan denk ik dat het wel helpt bij het realiseren daarvan als aan beide kanten van de lijn dezelfde (moeder) vervoerder actief is. Natuurlijk, de opdrachtgevende concessieverlener heeft er ook een belangrijke stem in.. maar Abellio kan er bij de inschrijving wel op aansturen natuurlijk..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door Hainje »

en-es schreef:Ik denk niet dat Stolberg een populaire bestemming is onder Nederlanders.
Weet niet eens waar het ligt en had er ook nog nooit van gehoord joh.
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 6039
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door ZO6176 »

Stolberg is qua architectuur best aardig maar veel leegstand in de winkels. Zou het niet adviseren als dagtrip.
Niet dat je er iets aan hebt: maar de shampoo van de lidl komt er vandaan.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door RobertT »

Voor hobbyisten biedt Stolberg nog wel wat interessants.Op het Hbf vooral het vleugelconcept van de RB20,de trein van/naar Altstadt komt 2x in Stolberg Hbf langs een perron.
Verder staat er vaak een Dieselloc op het rangeerterrein,meestal een Gravita.Er is nog soms wat rangeerwerk met de kolenwagens.Onder andere wordt de centale in Eschweiler bediend
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door Z2N »

Gelukkig is zelfs Stolberg vandaag de dag sneller bereikbaar dan in 2012, met de vijfminutenoverstap in Aken is het 43 minuten vanuit Heerlen tegen 45 met de doorgaande trein. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4470
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer

Bericht door en-es »

Stolberg heeft inderdaad een winkelstraat met nogal wat lege winkelpanden. Dat zal wel komen door dat nieuwe winkelgedeelte bij station altstadt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten