Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Het aantal reizigers dat extra reistijd ervaart door de verdwenen doorkoppeling in Aken zal kleiner zijn dan het aantal reizigers dat nu profiteert van de snellere verbinding tussen Heerlen en Aken. Met ingang van de dienstregeling 2020 wordt de reistijd tussen Aken en Heerlen 25 minuten, dat was in 2012 nog 34 minuten.
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Ik denk niet dat Stolberg een populaire bestemming is onder Nederlanders.
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Om nog maar te zwijgen over het verschil in comfort tussen de elektrische FLIRT nu en de diesel-Talent vroeger...
Reizigers uit NL naar Stolberg valt volgens mij reuze mee (genoeg mensen hier in Mt die niet eens weten waar het ligt); dan is Köln interessanter, maar daarvoor had je ook niks aan de RB20.
Reizigers uit NL naar Stolberg valt volgens mij reuze mee (genoeg mensen hier in Mt die niet eens weten waar het ligt); dan is Köln interessanter, maar daarvoor had je ook niks aan de RB20.
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Als Abellio eind dit jaar door de voorselectie van de aanbesteding komt.. en uiteindelijk wint.. dan zal er in 2025 wel een Flirt rijden a la Arnhem-Düsseldorf?Nitein-Repart schreef: (..)
Bij Venlo functioneert de RE13 naar behoren, verlening naar Eindhoven zou mogelijk zijn, maar deze trein moet bovenop de bestaande treinen ([serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]) rijden en niet één van de bestaande treinen vervangen.
(..) .
https://www.nsjaarverslag.nl/jaarversla ... -Duitsland
-
- Berichten: 3545
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
De toenmalige RB20 had betere aansluitingen (richting Mönchengladbach en Köln) dan de huidige RE18.umbusko schreef:Om nog maar te zwijgen over het verschil in comfort tussen de elektrische FLIRT nu en de diesel-Talent vroeger...
Reizigers uit NL naar Stolberg valt volgens mij reuze mee (genoeg mensen hier in Mt die niet eens weten waar het ligt); dan is Köln interessanter, maar daarvoor had je ook niks aan de RB20.
Mij boeit het niet echt wat voor vervoerder er komt, zolang het maar geen Keolis Deutschland is met hun gepruts. Nordwestbahn kan er ook wel wat van, dus die liever ook niet.Durashift schreef:Als Abellio eind dit jaar door de voorselectie van de aanbesteding komt.. en uiteindelijk wint.. dan zal er in 2025 wel een Flirt rijden a la Arnhem-Düsseldorf?Nitein-Repart schreef: (..)
Bij Venlo functioneert de RE13 naar behoren, verlening naar Eindhoven zou mogelijk zijn, maar deze trein moet bovenop de bestaande treinen ([serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]) rijden en niet één van de bestaande treinen vervangen.
(..) .
https://www.nsjaarverslag.nl/jaarversla ... -Duitsland
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Ik doel meer op het feit dat vanuit de NS de wens tot verbeterd grensoverschrijdend vervoer duidelijk geuit wordt, ook namens de NL overheid, volgens mij. Wel, dan denk ik dat het wel helpt bij het realiseren daarvan als aan beide kanten van de lijn dezelfde (moeder) vervoerder actief is. Natuurlijk, de opdrachtgevende concessieverlener heeft er ook een belangrijke stem in.. maar Abellio kan er bij de inschrijving wel op aansturen natuurlijk..
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Weet niet eens waar het ligt en had er ook nog nooit van gehoord joh.en-es schreef:Ik denk niet dat Stolberg een populaire bestemming is onder Nederlanders.
🍉
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Stolberg is qua architectuur best aardig maar veel leegstand in de winkels. Zou het niet adviseren als dagtrip.
Niet dat je er iets aan hebt: maar de shampoo van de lidl komt er vandaan.
Niet dat je er iets aan hebt: maar de shampoo van de lidl komt er vandaan.
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Voor hobbyisten biedt Stolberg nog wel wat interessants.Op het Hbf vooral het vleugelconcept van de RB20,de trein van/naar Altstadt komt 2x in Stolberg Hbf langs een perron.
Verder staat er vaak een Dieselloc op het rangeerterrein,meestal een Gravita.Er is nog soms wat rangeerwerk met de kolenwagens.Onder andere wordt de centale in Eschweiler bediend
Verder staat er vaak een Dieselloc op het rangeerterrein,meestal een Gravita.Er is nog soms wat rangeerwerk met de kolenwagens.Onder andere wordt de centale in Eschweiler bediend
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Gelukkig is zelfs Stolberg vandaag de dag sneller bereikbaar dan in 2012, met de vijfminutenoverstap in Aken is het 43 minuten vanuit Heerlen tegen 45 met de doorgaande trein.
Re: Nederland en Duitsland werken aan verbetering grensoverschrijdend vervoer
Stolberg heeft inderdaad een winkelstraat met nogal wat lege winkelpanden. Dat zal wel komen door dat nieuwe winkelgedeelte bij station altstadt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten