Pagina 1 van 2

Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: do 20 jun 2019, 19:36
door Milco
Even een nieuw draadje, ik kon niet zo gauw vinden waar ik dit anders kwijt zou moeten :)

Connexxion heeft een vernieuwde website, die via OV Regio IJsselmond al enige tijd te bekijken is, nu definitief gemaakt. Je kunt van alle Nederlandse ov-lijnen de dienstregeling opzoeken, alleen de vertragingen mis ik nog, ook bij lijnen die wél van Connexxion zijn.

Wel is er een overzicht in welke vervoersgebieden Connexxion actief is met een link naar OV in Nederland! :)
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... rsgebieden

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: do 20 jun 2019, 19:48
door bys1
Leuk dat er naar onze wiki wordt verwezen!

De website ziet er wat overzichtelijker uit. Wel jammer dat nog niet alles naar behoren werkt. Bij Overal is de pagina met losse kaartjes niet gevonden en op mijn iPad loopt de tekst uit de blokken.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 10:04
door Frank93
Ik vind de nieuwe website zelf niet echt een verbetering. Hij oogt wel moderner maar de busboekjes zijn bijvoorbeeld gewoon compleet verdwenen. Ook kon je bij elke lijn de route bekijken op de kaart maar deze functie is ook weggehaald.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 00:43
door cassie127
Idd, de digitale foldersen busboekjes zijn helemaal verdwenen van de website. De lijnenetkaarten zijn ook niet goed terug te vinden, en als je dan eindelijk op die pagina vent zie je dat er best wat kaarten ontbreken. Op de regionale sites (van o.a. IJsselmond) heb ik deze zelf helemaal nog niet gevonden.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 12:24
door Frank93
Op de IJsselmond site staat hij erg verstopt inderdaad, maar hier is deze te vinden:
https://www.ovregioijsselmond.nl/nl/onz ... netkaarten

Tenminste, dat is volgens mij de bedoeling. Als ik op de knop/link druk naar de kaart lijkt de link niet te werken.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 14:45
door huibf
De site van Breng en Hermes zijn nog niet om.

De vraag is of Connexxion voeldoet aan de eisen van de concessieverlener.
Hermes is verplicht om de lijnenkaart te publiceren en de dienstregelingen te downloaden in PDF (of soortgelijke bestandsvorm)

Ook de omleidingsinfo is dood.
Check lijn 318 Eindhoven-Luyksgestel via connexxion.nl of hermes.nl
Geen omleidingeninfo en geen doorgestreepte halten op connexxion.nl en wel bij Hermes.nl

Overigens nog steeds raar dat je via connexxion.nl dus ook hermeslijnen kan opvragen.
Daat hebben ze dus niet opgelost.
Wat is er eigenlijk verbeterd dan ?

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 15:24
door Frank93
Sterker nog, je kunt via Connexxion.nl nu ook lijnen van de andere vervoerders bekijken.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 15:45
door huibf
Frank93 schreef:Sterker nog, je kunt via Connexxion.nl nu ook lijnen van de andere vervoerders bekijken.
Dat was al. Dat vond ik al ergelijk. Destijds al aangeven bij Hermes. Ze doen er niets mee.
Ik heb zojuist diverse opmerkingen gestuurd over de 'verbeterde' website.

Met het gemis van PDF en het niet doorhalen van halten bij omleidingen zijn we weer terug bij af.
Het heeft jaren gekost om het erop te krijgen.... :neg:

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 16:35
door Meltrain
huibf schreef:
Frank93 schreef:Sterker nog, je kunt via Connexxion.nl nu ook lijnen van de andere vervoerders bekijken.
Dat was al. Dat vond ik al ergelijk.
Waarom vind je dat ergerlijk?

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 17:23
door Frank93
Ik vind het wel handig alleen is het nu niet te zien welke lijnen van een andere vervoerder zijn.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 17:28
door isadora
Dat heet transparantie, en dat doet Connexxion goed.
De klant heeft helemaal geen interesse, in de maatschappij die hun vervoert.
Als ze maar worden vervoerd, daar draait het om.
En het liefst één overzichtelijk systeem. En het allerliefst één busmaatschappij, net als bij treinen, NS. :pos:

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 17:33
door Aking
Maar de treinen zijn toch ook allemaal verschillend? (A)

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 18:27
door regenmaker
isadora schreef:Dat heet transparantie, en dat doet Connexxion goed.
De klant heeft helemaal geen interesse, in de maatschappij die hun vervoert.
Als ze maar worden vervoerd, daar draait het om.
En het liefst één overzichtelijk systeem. En het allerliefst één busmaatschappij, net als bij treinen, NS. :pos:
Nee, dat is echt dom aangezien de dienstregelingen van andere vervoerders niet altijd kloppen. Heel leuk dat lijn 15 tussen Apeldoorn en Twello op zaterdag erin staat, maar nergens een vermelding dat je moet reserveren voordat de bus komt. :')

Daarnaast weet je uiteindelijk niet meer wie er verantwoordelijk is voor welke lijn als gewone reiziger. Bij wie moet ik mijn klacht dan indienen? Ze kunnen beter een onafhankelijke site zoals 9292 gebruiken.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 18:40
door isadora
Aking schreef:Maar de treinen zijn toch ook allemaal verschillend? (A)
Niet die, waar ik in passagier.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 18:44
door isadora
regenmaker schreef:
isadora schreef:.......En het allerliefst één busmaatschappij, net als bij treinen, NS. :pos:
Nee, dat is echt dom aangezien de dienstregelingen van andere vervoerders niet altijd kloppen. Heel leuk dat lijn 15 tussen Apeldoorn en Twello op zaterdag erin staat, maar nergens een vermelding dat je moet reserveren voordat de bus komt. :')

Daarnaast weet je uiteindelijk niet meer wie er verantwoordelijk is voor welke lijn als gewone reiziger. Bij wie moet ik mijn klacht dan indienen? Ze kunnen beter een onafhankelijke site gebruiken.
Precies, en daarom dus één busmaatschappij, lekker overzichtelijk en geen geouwehoer met concessies en dat soort van geldverslindende projecten.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 19:08
door Durashift
^^^dat gaat toch niet meer werken in deze tijden?

Vervoersgebieden hebben tegenwoordig toch uiteenlopende behoeften.. om dat centraal te gaan regelen gaat ook een hoop geld, tijd, energie en verlies (in aandacht voor bepaalde gebieden etc.) kosten, lijkt mij.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 19:16
door isadora
Waarom niet? In Zwitserland kunnen ze dat heel goed.
https://www.postauto.ch/en
https://en.wikipedia.org/wiki/PostBus_Switzerland

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 19:37
door Hainje
Gewoon een landelijk merk instellen en daaronder kun je net zoveel concessies maken als je wilt. Voor de reiziger blijft het dan één bedrijf met een uniforme AVR en tarievenhuis, achter de schermen vechten de overheden en vervoerders elkaar maar lekker de tent uit wie er de centen krijgt.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 19:49
door isadora
Precies, dat. :pos:

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: za 22 jun 2019, 20:22
door Durashift
Word al aan gewerkt, er is al een coöperatie OV bedrijven in Nederland:
(..)

Reizigers willen gemakkelijker reizen en betalen in het OV. In de Coöperatie Openbaar Vervoerbedrijven werken alle OV-bedrijven samen, om die wens te realiseren.

Hiervoor hebben we gezamenlijk een route uitgestippeld; een landelijk innovatieprogramma waarmee we de OV-betaalwereld transformeren van alléén OV-chipkaart naar meerdere vormen van betalen in het openbaar vervoer. Denk aan betalen met je mobiel, bankpas of met een barcode. In de toekomst kiest de reiziger hoe hij betaalt voor zijn reis.

Dankzij dit programma verlagen we de drempel tot het OV en verhogen we het reis- en betaalgemak.
(..)

Bron: https://cooperatieovbedrijven.nl/

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 09:03
door Meltrain
regenmaker schreef: Daarnaast weet je uiteindelijk niet meer wie er verantwoordelijk is voor welke lijn als gewone reiziger. Bij wie moet ik mijn klacht dan indienen? Ze kunnen beter een onafhankelijke site zoals 9292 gebruiken.
De meeste reizigers boeit het niks wie precies de vervoerder is, behalve dan dat het zo handig is bij het klagen ("Bij Arriva was alles beter." :roll:).
En je klacht kun je dan gewoon indienen bij Connexxion en als het niet goed is, zullen ze dat vast wel zeggen ("Uit ons onderzoek blijkt dat wij die lijn niet exploiteren en daarom moet u uw klacht indienen bij Arriva.").

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 09:07
door Daniel
Meestal dienen dat soort reizigers hun klacht bij OVNL in :p

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 12:27
door Milco
Ik vind het ook jammer dat je nu niet meer kunt zien tot en met wanneer de huidige dienstregeling geldig is. Zo vallen (kleine) wijzigingen niet meer op en komen reizigers juist eerder voor verrassingen te staan... :?

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 12:37
door Milco
huibf schreef:
Frank93 schreef:Sterker nog, je kunt via Connexxion.nl nu ook lijnen van de andere vervoerders bekijken.
Dat was al. Dat vond ik al ergelijk.
Voorheen kon je enkel lijnen van zuster- en dochterondernemingen van Connexxion vinden, terwijl je nu ook lijnen van bijvoorbeeld Arriva of Qbuzz kan opzoeken.

Re: Vernieuwde website Connexxion

Geplaatst: di 25 jun 2019, 20:35
door huibf
isadora schreef:Dat heet transparantie, en dat doet Connexxion goed.
De klant heeft helemaal geen interesse, in de maatschappij die hun vervoert.
Als ze maar worden vervoerd, daar draait het om.
En het liefst één overzichtelijk systeem. En het allerliefst één busmaatschappij, net als bij treinen, NS. :pos:
Niks geen transparantie. Je weet nu niet tot wanneer de dienstregeling geldig is (periode).
Daarnaast voldoet in inde rgeval Hermes niet aan de concessie eis.

c 9.14
De Concessiehouder zorgt voor een heldere internetsite met reisinformatie voor door haar
geëxploiteerde verbindingen in het concessiegebied. Deze site kan door eenieder kosteloos bezocht
worden en bevat minimaal ter zake van de Concessie:

• dienstregelinggegevens per Lijn van alle Lijnen (ook als PDF).
• haltevertrekstaten van alle haltes (ook als PDF).