SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door Durashift »

Ik las een bericht op RTV Utrecht dat NS Sprinter onderdelen gaat verkopen na buitendienststelling van materieel na december dit jaar.

Er stond geen type bij.. dus ik dacht eerst aan DD-AR... maar het blijkt om SGM te gaan. :shock:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_15652737 ... 1559828438

(ik dacht dat SGM nog even moest blijven rijden??, in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] bijvoorbeeld ) :wink:
RTV Utrecht schreef:De Sprinter van NS is bezig aan zijn laatste maanden, (..) De NS is alvast begonnen met het demonteren van de treinen en om zo min mogelijk afval te creëren verkopen ze losse onderdelen.

Dat gaat van prullenbakken en kapstokhaken tot klapstoelen en noodremmen. Duizenden onderdelen worden verkocht. Het treinbedrijf wil geen winst maken op de onderdelen, alleen de kosten van demontage en vervoer worden doorberekend. In totaal hoopt NS 11,7 miljoen kilo afval te besparen.
Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1953868/
Sympathiek. :?:

Je moet wel in het groot inkopen.. want voor 1 prullenbak doet men het niet per klant. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door Aking »

En je moet een KvKinschrijving hebben.

Maar laat ik die nou heel toevallig hebben, dus als iemand een leuke deal (voor mij dan) wil maken laat maar weten *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:(ik dacht dat SGM nog even moest blijven rijden??, in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] bijvoorbeeld ) :wink:
De oudste stellen SGM kunnen er al vervroegd uit omdat men dusdanig tevreden over SNG is dat de extra reserve die men achter de hand hield niet meer nodig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door Hainje »

Denkt men..... (A) :X
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door Suus »

Maar zoiets als 2430 prullenbakken 3 liter kunnen niet uit een paar uitgerangeerde stellen komen, dat is volgens mij het totaal aantal prullenbakjes van 3 liter in de SGM-vloot. Er zijn tenslotte ook nog eens 1897 prullenbakjes van 5 liter te koop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door trolly »

Hainje schreef:Denkt men..... (A) :X
Dat betekent in ieder geval dat die dingen nog niet uit elkaar gevallen zijn, en rijden, dus min of meer wat plan Y ook doet. Nou hangen de meeste blaadjes wel nog aan de bomen, maar daar was SGM ook niet zo'n kei mee, dus de beslissing lijkt me niet onverantwoord.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door Durashift »

Ja, de SGM tweetjes zullen wel in de aankomende herfst / winter als eerste onder het mes gaan.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door Lijn 45 »

Er zijn al wat kopbakken van drietjes gesloopt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door Wubbo »

Er staat in de pdf dat ze vanaf januari 2020 aan de kant gaan. Er staat nergens wanneer alle prullenbakken er zijn, dus een einddatum is niet gecommuniceerd. De reizigers in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] kunnen dus voorlopig nog even genieten van SGM ;-)
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: SGM onderdelen kopen? (oogsten)

Bericht door Selivio »

In dat NS document staan idd de totalen, en daarna de hoeveelheden van de eerste tranche. Laatste: Koplamp. Eerste tranche: 60 stuks. 60 gedeeld door 4 per trein is 15. Dus wellicht aan te nemen dat er in eerste instantie 15 aan de kant gaan? Dan heb je er nog geloof ik 72 SGM's over voor de 7000 :Y
Grt. Stefan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten