Dienstregeling 2021

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Klaasje »

SGMm in de 3600 lijkt mij qua rijtijden niet zo'n issue. Ze trekken sneller op dan Virm, wat er nu ook rijdt, en een groot deel van het traject komt de snelheid niet hoger dan 130 km/h. 120 km/h is wat langzamer maar dat scheelt geen bakken minuten ofzo.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Ardan »

Ik denk dat mijn zitvlak het wel een issue zou vinden.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door cassie127 »

Mijn zitvlak is vaak ook wel klaar met de stoelen van de RE 19... Na een rit van zo'n 1,5 a 2 uur
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door waldo79 »

Ik kan de link met dienstverlening 2021 niet vinden :?:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door ArrivaBas »

Klaasje schreef: za 30 jan 2021, 23:14 SGMm in de 3600 lijkt mij qua rijtijden niet zo'n issue. Ze trekken sneller op dan Virm, wat er nu ook rijdt, en een groot deel van het traject komt de snelheid niet hoger dan 130 km/h. 120 km/h is wat langzamer maar dat scheelt geen bakken minuten ofzo.
Liever niet met die planken zeg. :X Ik vind ze na een half uur al oncomfortabel zitten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door JothamvW »

SGM zijn planken? Wat voor gruwelmateriaal zit er dan wel niet in SNG?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door waldo79 »

Heren, hoe comfortabel materiaal is, hangt toch deels af van persoonlijke voorkeuren.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Klaasje »

Verder is SGM in de 3600 een puur hypothetische actie. De kans dat dat gebeurt neemt met het afgevoerde stel af.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door playertwo »

Suus schreef: za 30 jan 2021, 14:41
SuperGhost schreef:
Meltrain schreef: do 28 jan 2021, 17:51 Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden.
Oude treintypes horen toch hun laatste kilometers te rijden in de 3600 en 7600? :roll:
Als het een materieelsoort met landelijke verspreiding zou zijn wel ja :mrgreen: Maar SGM verliet tot tien jaar geleden eigenlijk nooit de Randstad en heeft dus ook bijna altijd het onderhoud in de Randstad gehad en is het dus ook logisch dat het in de Randstad de laatste baantjes gaat trekken. En de 3600 heeft nog meer pech, want dat krijgt waarschijnlijk ook niet het afscheid van ICR ;-)
Toch wel schandalig dat de 3600 dan niet meer de schrootlijn van weleer is :evil:
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Bemined »

Wijzigingsblad september brengt de ETMET proeftuin met zich mee op woensdagen. Vanwege inpassing met goederentreinen levert dat gatenkaas op tussen Den Haag en Rotterdam waarbij de 3200 op willekeurige momenten van de dag uitvalt, waaronder een slag midden in de middagspits om 17:01 vanaf Rotterdam:
https://nsdr.bemined.nl/2021-5/dienstre ... 00-wo.html
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door MetroRET »

Tevens rijdt ook de 7300 en 7400 al zoals in 2022, dus 7300 gehele dag Bkl-Rhn en 7400 Utg-Db(-Vndc) tot 19:00u.

Tevens rijdt de toekomstige 5200 tijdelijk als 15100 tussen Rtd en Ddr ook op de woensdagen. Ook rijden de 4364, 4366 en 4368 om wat voor reden dan ook, door naar Leiden Centraal.

Nog een dingetje dat opvalt, vanaf maandag 6 september wordt de 9000 verlengd naar Zwolle, doordeweeks tot 19:30u.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door waldo79 »

En er zit grofweg elke 2 uur een uitbuiging in de 3200. Ten behoeve van de ICE?
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Bemined »

In Rotterdam wordt het spoorgebruik richting Den Haag ook anders op de testdagen, de 2400 gaat via spoor 8 en de 5000 via spoor 9. Dat zal ook een lengtebeperking voor de 2400 betekenen.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Bemined »

waldo79 schreef: di 10 aug 2021, 15:33 En er zit grofweg elke 2 uur een uitbuiging in de 3200. Ten behoeve van de ICE?
ICE gooit patroon inderdaad aardig in de war, met name de 129 die in de middagspits rijdt. Die gaat om 17:04 van Utrecht weg, hierdoor moet de 3259 drie minuten langer wachten en uitwijken naar spoor 18, waardoor de 861 op zijn beurt weer moet uitwijken naar spoor 15, daar moet de 7459 dan weer ruimte maken en kan daardoor niet op Maarn stoppen.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door MetroRET »

Bemined schreef: di 10 aug 2021, 16:21 In Rotterdam wordt het spoorgebruik richting Den Haag ook anders op de testdagen, de 2400 gaat via spoor 8 en de 5000 via spoor 9. Dat zal ook een lengtebeperking voor de 2400 betekenen.
Wat ik begreep zou dit slechts beperkt worden tot de testwoensdagen, waarbij de 1100 voorzien is om te verhuizen naar spoor 12 indien de 2400 rijdt in dienstregeling 2022, waarbij nog meer spoorwijzigingen voorzien zijn op Rotterdam Centraal.
Tevens levert spoor 8 voor de 2400 geen extra lengtebeperking op, want spoor 8 is met 10 bakken net zo lang als Almb.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Bemined »

Daarom splitst/combineert men ook in Almere, althans in de basisdienstregeling, tijdens de Coronadienstregeling en zomerdienstregeling kan het afwijken natuurlijk. Ook in wijzigingsblad september is dit nog opgenomen in het basisplan, behalve dan op woensdag. De andere kant op staat er zo te zien nog wel een VIRM12 ingepland in de 2469 op woensdagen, deze heeft in Almere een haltering van 3 minuten voor combineren en wijkt in Rotterdam uit naar spoor 4.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door MetroRET »

De vraag is natuurlijk ook, in hoeverre is er nog VIRM12 benodigt met 6x/uur tussen Asdz en Rtd.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Bemined »

Qua drukte voor de 2400 misschien niet, maar omlooptechnisch is het natuurlijk wel een puzzeltje. Voor de 2200 is het een ander verhaal, daar ligt het druktste punt geloof ik op Haarlem - Amsterdam.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door tjoektjoek »

Bemined schreef: di 10 aug 2021, 12:38 Wijzigingsblad september brengt de ETMET proeftuin met zich mee op woensdagen. Vanwege inpassing met goederentreinen levert dat gatenkaas op tussen Den Haag en Rotterdam waarbij de 3200 op willekeurige momenten van de dag uitvalt, waaronder een slag midden in de middagspits om 17:01 vanaf Rotterdam:
https://nsdr.bemined.nl/2021-5/dienstre ... 00-wo.html
De 3200 keert in Rotterdam bij Rotterdam Stadion toch?
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door henrivanderweijden »

Heeft NS nou echt geen idee dat dit plan met elke woensdag andere tijden dan de rest van de werkweek voor veel reizigers overlast geeft? Gemiste aansluitingen op overig OV Bijvoorbeeld? Andere vertrek/aankomsttijden?
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door CamilleKreemers »

Heb jij nou echt geen idee dat NS zich oppermachtig voelt met steun van de overheid en zich totaal niks aantrekt van wat collegavervoerders en klanten willen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Daniel »

Ik kreeg het idee dat de busvervoerders überhaupt niet over de testwoensdagen geïnformeerd waren...
Maar het effect is op de trajecten waar nu getest wordt ook wel groter: hierdoor een om het half uur rijdende streekbus missen is van een andere orde dan een frequente stadsbus wat op eerdere testtrajecten het ergste effect was
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Staatslijn K
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Staatslijn K »

https://www.treinreiziger.nl/sprinter-v ... ar-zwolle/

Vanaf 6 september gaat op doordeweekse dagen de 9000 tussen Leeuwarden en Meppel doorrijden naar Zwolle.
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Klaasje »

henrivanderweijden schreef: zo 15 aug 2021, 15:33 Heeft NS nou echt geen idee dat dit plan met elke woensdag andere tijden dan de rest van de werkweek voor veel reizigers overlast geeft? Gemiste aansluitingen op overig OV Bijvoorbeeld? Andere vertrek/aankomsttijden?
Natuurlijk wel. Het is alleen een afweging tussen twee kwaden. Er is natuurlijk altijd het risico dat iets wat verzonnen is anders werkt dan bedacht, als je daar pas in December achter komt terwijl de dienstregeling rijdt blijf je weken in de ellende hangen terwijl potentiëel duizenden reizigers per dag geraakt worden. Als het op een testdag misgaat heb je zes dagen in de week zonder ellende en meer tijd om maatregelen te treffen. Ja, dat raakt aansluitend OV, met name op plekken als Veenendaal de Klomp maar getalsmatig gaat dat om veel minder hinder. Desondanks is het voor de getroffen reizigers natuurlijk heel vervelend.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door dennistd »

Staatslijn K schreef: vr 27 aug 2021, 10:54 https://www.treinreiziger.nl/sprinter-v ... ar-zwolle/

Vanaf 6 september gaat op doordeweekse dagen de 9000 tussen Leeuwarden en Meppel doorrijden naar Zwolle.
Ah, daar komt dus eindelijk EVMETMEGV2M: elke vier minuten een trein met een gat van 22 minuten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten