Pagina 9 van 12

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 26 nov 2020, 21:40
door ODRAIL
Dienstregeling bus en trein uitgekleed in 2021: ‘Honderden miljoenen extra nodig’

Zie onderstaande bericht:

https://www.ad.nl/binnenland/dienstrege ... ~aab2b590/

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: vr 27 nov 2020, 19:00
door Gebruikersnaam
Vinny schreef: do 26 nov 2020, 21:17
Ik ben inderdaad benieuwd wie er met jaren '50 locs aan komen zetten in Venlo. Ik kom niet verder dan de zeldzame gevallen dat Centralbahn met Baureihe 110 of Railexperts met de 1251 onderweg is.
Ik had natuurlijk kunnen verwachten dat mijn sarcastische overdrijving niet aan iedereen besteed was :lol:

Ik bedoelde gewoon mono-courante locs, die dus nu in Venlo moeten omlopen. Dat vreet echt spoorcapaciteit.
Schrijf dat dan gewoon op want ook mono-courante locomotieven worden gewoon nog steeds gemaakt (Baureihe 187, 192) :roll:

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 28 nov 2020, 13:07
door VIRM
KM46 schreef: do 26 nov 2020, 21:40 Dienstregeling bus en trein uitgekleed in 2021: ‘Honderden miljoenen extra nodig’

Zie onderstaande bericht:

https://www.ad.nl/binnenland/dienstrege ... ~aab2b590/
Niet heel verbazingwekkend gelet op de lage reizigersaantallen en dat een groot deel van de dienstregeling nog in stand wordt gehouden.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 12 dec 2020, 16:59
door Meltrain
In Tabel Ba (Amsterdam -> Vlissingen) ontbreekt de 2400. Omdat de 3700 er we3l in staat, lijkt het nu alsof er alleen op zondag een kwartierdienst tussen Leiden en Dordrecht is. :X

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 16:25
door 530
Sinds de nieuwe dienstregeling hebben de treinen in het noorden ook lijnnummers. Staat dat ook op de borden zo, net als in Limburg bij Arriva?

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 16:28
door MetroRET

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 16:35
door umbusko
De nummers in het noorden waren er eerder ook al, ik dacht twee jaar? Maar dat weet ik niet zeker.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 28 jan 2021, 17:05
door Mikos
Met ingang van aanstaande maandag 01 februari gaat het nieuwe wijzigingsblad in. Een aantal materieelwijzigingen zijn aanstaande:

- De 7000 gaat van SGM volledig over naar SNG.
- De 5000 en 5100 worden een mengpark van SLT en SGM.
- DDZ wordt nog steeds niet ingezet.

ProRail blikt alvast vooruit met de Top 10 van reizigershinder in 2021.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 28 jan 2021, 17:51
door Meltrain
Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden. Zeker nu het SGM weggaat uit de 7000, zouden er toch genoeg stellen moeten zijn.
Waar komt dat SLT dan vandaan?

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 28 jan 2021, 17:55
door MetroRET
Aannemelijk uit de niet rijdende 7400.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 28 jan 2021, 20:57
door Ardan
Eindelijck moderne treintoestellen hier :trein:

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 28 jan 2021, 21:20
door Wubbo
MetroRET schreef: do 28 jan 2021, 17:55 Aannemelijk uit de niet rijdende 7400.
Niet doordat er SNG bijgekomen is in series die nu met een mengpark rijden?

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 28 jan 2021, 21:21
door Hainje
Ardan schreef: do 28 jan 2021, 20:57 Eindelijck moderne treintoestellen hier :trein:
Kun je eindelijk de witte was buiten aan de waslijn laten hangen zonder bang te zijn dat er roet van de stoomtrein op komt. :trein:

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 28 jan 2021, 21:25
door MetroRET
Wubbo schreef: do 28 jan 2021, 21:20
MetroRET schreef: do 28 jan 2021, 17:55 Aannemelijk uit de niet rijdende 7400.
Niet doordat er SNG bijgekomen is in series die nu met een mengpark rijden?
Zoals waar ?

Hooguit de weekendse inzet in de 7300.
Maar ik denk dat zulke inzet te verwaarlozen is.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 28 jan 2021, 21:54
door Z2N
De 7700, 6800, 6500 en 8900 rijden al maanden niet meer, dat materieel kan je dan ook inzetten.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 28 jan 2021, 22:00
door MetroRET
True, die rijden inderdaad ook niet... de 7400 kwam als eerste naar boven als voorbeeld :Y

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 13:41
door SuperGhost
Meltrain schreef: do 28 jan 2021, 17:51 Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden.
Oude treintypes horen toch hun laatste kilometers te rijden in de 3600 en 7600? :roll:

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 14:25
door DDietzen
Foei, de 7000 is een groter afvoerputje dan de 7600 hoor! :evil:

Persoonlijk zou ik het leuker vinden als uitfaserend materieel als laatste in de Maliebaanpendel zou rijden: meteen een stukje spoorweghistorie beleven onderweg naar het museum. Maar goed, bij DDAR en DDM kon dat niet omdat de machinist dan niet door de trein heen kan lopen bij het kopmaken op Blauwkapel, en Mat'64 en SGM-III bieden wellicht te weinig capaciteit op drukke dagen tov een SLT-VI. (Naast het feit dat het museum afhankelijk van de kereuna wellicht niet eens open zal zijn in de laatste dagen van SGM :N ) Maar het kan altijd nog over een jaar of tien met DDZ of ICM hoor! :D

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 14:29
door Z2N
Capaciteit is niet echt het probleem, de museumpendel rijdt zeker 99 op 100 ritten met minder dan 50% van de stoelen bezet. De reden dat er SLT wordt ingezet is vooral materieelplanningtechnisch van aard: het stel dat de museumpendel rijdt, rijdt in de spitsuren op de 5700.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 14:41
door Suus
SuperGhost schreef:
Meltrain schreef: do 28 jan 2021, 17:51 Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden.
Oude treintypes horen toch hun laatste kilometers te rijden in de 3600 en 7600? :roll:
Als het een materieelsoort met landelijke verspreiding zou zijn wel ja :mrgreen: Maar SGM verliet tot tien jaar geleden eigenlijk nooit de Randstad en heeft dus ook bijna altijd het onderhoud in de Randstad gehad en is het dus ook logisch dat het in de Randstad de laatste baantjes gaat trekken. En de 3600 heeft nog meer pech, want dat krijgt waarschijnlijk ook niet het afscheid van ICR ;-)

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 16:14
door cassie127
Tenzij DDZ dan nog steeds aan de kant staat... Dan zie ik nog een kans op ICR in de 3600, zodra ICNG voor dr HSL beschikbaar is.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 17:15
door SuperGhost
Suus schreef: za 30 jan 2021, 14:41
SuperGhost schreef:
Meltrain schreef: do 28 jan 2021, 17:51 Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden.
Oude treintypes horen toch hun laatste kilometers te rijden in de 3600 en 7600? :roll:
Als het een materieelsoort met landelijke verspreiding zou zijn wel ja :mrgreen: Maar SGM verliet tot tien jaar geleden eigenlijk nooit de Randstad en heeft dus ook bijna altijd het onderhoud in de Randstad gehad en is het dus ook logisch dat het in de Randstad de laatste baantjes gaat trekken. En de 3600 heeft nog meer pech, want dat krijgt waarschijnlijk ook niet het afscheid van ICR ;-)
SGM heeft ander nog een geruime tijd in de 7600 gereden ;)

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 17:15
door Wubbo
Ik zat me eigenlijk af te vragen of SGM de rijtijden in de 3600 zou kunnen halen... :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 22:11
door JothamvW
Max. 125 op het hele stuk tussen Arnhem en Nijmegen, op de meest vertragingsgevoelige serie van het land? Ik moet er niet aan denken...

Oftewel, precies wat er gaat gebeuren... -0-

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 22:16
door PHS
De 3600 is zeer zeker niet de meest vertragingsgevoelige serie, die eer is voorbehouden voor de HSL met series 900, 1000 en 1100 ;)

Wil niet zeggen dat SGM op de 3600 een goed idee is, maar dat zie ik de NS voorlopig ook niet doen.