Pagina 10 van 12

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: za 30 jan 2021, 23:14
door Klaasje
SGMm in de 3600 lijkt mij qua rijtijden niet zo'n issue. Ze trekken sneller op dan Virm, wat er nu ook rijdt, en een groot deel van het traject komt de snelheid niet hoger dan 130 km/h. 120 km/h is wat langzamer maar dat scheelt geen bakken minuten ofzo.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 01:13
door Ardan
Ik denk dat mijn zitvlak het wel een issue zou vinden.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 01:24
door cassie127
Mijn zitvlak is vaak ook wel klaar met de stoelen van de RE 19... Na een rit van zo'n 1,5 a 2 uur

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 10:20
door waldo79
Ik kan de link met dienstverlening 2021 niet vinden :?:

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 11:54
door ArrivaBas
Klaasje schreef: za 30 jan 2021, 23:14 SGMm in de 3600 lijkt mij qua rijtijden niet zo'n issue. Ze trekken sneller op dan Virm, wat er nu ook rijdt, en een groot deel van het traject komt de snelheid niet hoger dan 130 km/h. 120 km/h is wat langzamer maar dat scheelt geen bakken minuten ofzo.
Liever niet met die planken zeg. :X Ik vind ze na een half uur al oncomfortabel zitten.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 13:53
door JothamvW
SGM zijn planken? Wat voor gruwelmateriaal zit er dan wel niet in SNG?

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 17:41
door waldo79
Heren, hoe comfortabel materiaal is, hangt toch deels af van persoonlijke voorkeuren.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 18:22
door Klaasje
Verder is SGM in de 3600 een puur hypothetische actie. De kans dat dat gebeurt neemt met het afgevoerde stel af.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 19:56
door playertwo
Suus schreef: za 30 jan 2021, 14:41
SuperGhost schreef:
Meltrain schreef: do 28 jan 2021, 17:51 Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden.
Oude treintypes horen toch hun laatste kilometers te rijden in de 3600 en 7600? :roll:
Als het een materieelsoort met landelijke verspreiding zou zijn wel ja :mrgreen: Maar SGM verliet tot tien jaar geleden eigenlijk nooit de Randstad en heeft dus ook bijna altijd het onderhoud in de Randstad gehad en is het dus ook logisch dat het in de Randstad de laatste baantjes gaat trekken. En de 3600 heeft nog meer pech, want dat krijgt waarschijnlijk ook niet het afscheid van ICR ;-)
Toch wel schandalig dat de 3600 dan niet meer de schrootlijn van weleer is :evil:

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: di 10 aug 2021, 12:38
door Bemined
Wijzigingsblad september brengt de ETMET proeftuin met zich mee op woensdagen. Vanwege inpassing met goederentreinen levert dat gatenkaas op tussen Den Haag en Rotterdam waarbij de 3200 op willekeurige momenten van de dag uitvalt, waaronder een slag midden in de middagspits om 17:01 vanaf Rotterdam:
https://nsdr.bemined.nl/2021-5/dienstre ... 00-wo.html

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: di 10 aug 2021, 12:43
door MetroRET
Tevens rijdt ook de 7300 en 7400 al zoals in 2022, dus 7300 gehele dag Bkl-Rhn en 7400 Utg-Db(-Vndc) tot 19:00u.

Tevens rijdt de toekomstige 5200 tijdelijk als 15100 tussen Rtd en Ddr ook op de woensdagen. Ook rijden de 4364, 4366 en 4368 om wat voor reden dan ook, door naar Leiden Centraal.

Nog een dingetje dat opvalt, vanaf maandag 6 september wordt de 9000 verlengd naar Zwolle, doordeweeks tot 19:30u.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: di 10 aug 2021, 15:33
door waldo79
En er zit grofweg elke 2 uur een uitbuiging in de 3200. Ten behoeve van de ICE?

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: di 10 aug 2021, 16:21
door Bemined
In Rotterdam wordt het spoorgebruik richting Den Haag ook anders op de testdagen, de 2400 gaat via spoor 8 en de 5000 via spoor 9. Dat zal ook een lengtebeperking voor de 2400 betekenen.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: di 10 aug 2021, 16:29
door Bemined
waldo79 schreef: di 10 aug 2021, 15:33 En er zit grofweg elke 2 uur een uitbuiging in de 3200. Ten behoeve van de ICE?
ICE gooit patroon inderdaad aardig in de war, met name de 129 die in de middagspits rijdt. Die gaat om 17:04 van Utrecht weg, hierdoor moet de 3259 drie minuten langer wachten en uitwijken naar spoor 18, waardoor de 861 op zijn beurt weer moet uitwijken naar spoor 15, daar moet de 7459 dan weer ruimte maken en kan daardoor niet op Maarn stoppen.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: do 12 aug 2021, 22:20
door MetroRET
Bemined schreef: di 10 aug 2021, 16:21 In Rotterdam wordt het spoorgebruik richting Den Haag ook anders op de testdagen, de 2400 gaat via spoor 8 en de 5000 via spoor 9. Dat zal ook een lengtebeperking voor de 2400 betekenen.
Wat ik begreep zou dit slechts beperkt worden tot de testwoensdagen, waarbij de 1100 voorzien is om te verhuizen naar spoor 12 indien de 2400 rijdt in dienstregeling 2022, waarbij nog meer spoorwijzigingen voorzien zijn op Rotterdam Centraal.
Tevens levert spoor 8 voor de 2400 geen extra lengtebeperking op, want spoor 8 is met 10 bakken net zo lang als Almb.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: vr 13 aug 2021, 08:03
door Bemined
Daarom splitst/combineert men ook in Almere, althans in de basisdienstregeling, tijdens de Coronadienstregeling en zomerdienstregeling kan het afwijken natuurlijk. Ook in wijzigingsblad september is dit nog opgenomen in het basisplan, behalve dan op woensdag. De andere kant op staat er zo te zien nog wel een VIRM12 ingepland in de 2469 op woensdagen, deze heeft in Almere een haltering van 3 minuten voor combineren en wijkt in Rotterdam uit naar spoor 4.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: vr 13 aug 2021, 08:14
door MetroRET
De vraag is natuurlijk ook, in hoeverre is er nog VIRM12 benodigt met 6x/uur tussen Asdz en Rtd.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: vr 13 aug 2021, 08:32
door Bemined
Qua drukte voor de 2400 misschien niet, maar omlooptechnisch is het natuurlijk wel een puzzeltje. Voor de 2200 is het een ander verhaal, daar ligt het druktste punt geloof ik op Haarlem - Amsterdam.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: vr 13 aug 2021, 11:53
door tjoektjoek
Bemined schreef: di 10 aug 2021, 12:38 Wijzigingsblad september brengt de ETMET proeftuin met zich mee op woensdagen. Vanwege inpassing met goederentreinen levert dat gatenkaas op tussen Den Haag en Rotterdam waarbij de 3200 op willekeurige momenten van de dag uitvalt, waaronder een slag midden in de middagspits om 17:01 vanaf Rotterdam:
https://nsdr.bemined.nl/2021-5/dienstre ... 00-wo.html
De 3200 keert in Rotterdam bij Rotterdam Stadion toch?

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 15 aug 2021, 15:33
door henrivanderweijden
Heeft NS nou echt geen idee dat dit plan met elke woensdag andere tijden dan de rest van de werkweek voor veel reizigers overlast geeft? Gemiste aansluitingen op overig OV Bijvoorbeeld? Andere vertrek/aankomsttijden?

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 15 aug 2021, 16:08
door CamilleKreemers
Heb jij nou echt geen idee dat NS zich oppermachtig voelt met steun van de overheid en zich totaal niks aantrekt van wat collegavervoerders en klanten willen.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: zo 15 aug 2021, 16:30
door Daniel
Ik kreeg het idee dat de busvervoerders überhaupt niet over de testwoensdagen geïnformeerd waren...
Maar het effect is op de trajecten waar nu getest wordt ook wel groter: hierdoor een om het half uur rijdende streekbus missen is van een andere orde dan een frequente stadsbus wat op eerdere testtrajecten het ergste effect was

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: vr 27 aug 2021, 10:54
door Staatslijn K
https://www.treinreiziger.nl/sprinter-v ... ar-zwolle/

Vanaf 6 september gaat op doordeweekse dagen de 9000 tussen Leeuwarden en Meppel doorrijden naar Zwolle.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: vr 27 aug 2021, 12:25
door Klaasje
henrivanderweijden schreef: zo 15 aug 2021, 15:33 Heeft NS nou echt geen idee dat dit plan met elke woensdag andere tijden dan de rest van de werkweek voor veel reizigers overlast geeft? Gemiste aansluitingen op overig OV Bijvoorbeeld? Andere vertrek/aankomsttijden?
Natuurlijk wel. Het is alleen een afweging tussen twee kwaden. Er is natuurlijk altijd het risico dat iets wat verzonnen is anders werkt dan bedacht, als je daar pas in December achter komt terwijl de dienstregeling rijdt blijf je weken in de ellende hangen terwijl potentiëel duizenden reizigers per dag geraakt worden. Als het op een testdag misgaat heb je zes dagen in de week zonder ellende en meer tijd om maatregelen te treffen. Ja, dat raakt aansluitend OV, met name op plekken als Veenendaal de Klomp maar getalsmatig gaat dat om veel minder hinder. Desondanks is het voor de getroffen reizigers natuurlijk heel vervelend.

Re: Dienstregeling 2021

Geplaatst: vr 27 aug 2021, 12:34
door dennistd
Staatslijn K schreef: vr 27 aug 2021, 10:54 https://www.treinreiziger.nl/sprinter-v ... ar-zwolle/

Vanaf 6 september gaat op doordeweekse dagen de 9000 tussen Leeuwarden en Meppel doorrijden naar Zwolle.
Ah, daar komt dus eindelijk EVMETMEGV2M: elke vier minuten een trein met een gat van 22 minuten.