Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Ik vraag mij nu af wat de verdere gevolgen zullen zijn van het faillissement. Kan een deel van de huidige ritten, het materieel en personeel van TCR zomaar overgenomen worden of is dit afhankelijk van de concessie? Naast de lijndiensten in de concessies van de reguliere vervoerders rijdt het bedrijf eveneens besloten schoolvervoer in Almere en ik meen dat dit ook geldt voor Haarlem, maar dat weet ik niet zeker. Daarnaast heeft TCR een eigen concessie bij Renesse. Ik ben vooral benieuwd wat er met deze "eigen" gebieden van TCR gaat gebeuren.
Mag ik aannemen dat het faillissement ook geldt voor het bij de TCR behorende Connexxion Tours?
Mag ik aannemen dat het faillissement ook geldt voor het bij de TCR behorende Connexxion Tours?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Voor de Connexxion lijnen waarbij TCR als onderaannemer rijdt is een webpagina aangemaakt: https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/situatie-tcr.
In principe kan Connexxion een ander bedrijf inzetten, alleen moeten er dan zowel personeel als bussen beschikbaar zijn.
In principe kan Connexxion een ander bedrijf inzetten, alleen moeten er dan zowel personeel als bussen beschikbaar zijn.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Het zal per concessie verschillen denk ik. Als TCR maar een paar ritten rijdt is het natuurlijk makkelijker om vervanging te regelen. Voor de uiteindelijke gevolgen zullen we waarschijnlijk eerst de eventuele overnames door andere bedrijven moeten afwachten.Milco schreef:Ik vraag mij nu af wat de verdere gevolgen zullen zijn van het faillissement. Kan een deel van de huidige ritten, het materieel en personeel van TCR zomaar overgenomen worden of is dit afhankelijk van de concessie?
Ze rijden ook militair vervoer (o.a. rond Amersfoort) en zorgvervoer in Zeeland. Er zijn voor dit soort concessies niet per se lijnbussen nodig, dus een alternatief zal sneller geregeld zijn.Naast de lijndiensten in de concessies van de reguliere vervoerders rijdt het bedrijf eveneens besloten schoolvervoer in Almere en ik meen dat dit ook geldt voor Haarlem, maar dat weet ik niet zeker. Daarnaast heeft TCR een eigen concessie bij Renesse. Ik ben vooral benieuwd wat er met deze "eigen" gebieden van TCR gaat gebeuren.
Helaas wel.Mag ik aannemen dat het faillissement ook geldt voor het bij de TCR behorende Connexxion Tours?
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Zeker in Brabant en Limburg zal Arriva de komende tijd behoorlijke problemen hebben. Hopelijk kunnen bijvoorbeeld Brabant Expres, Sabeh Tours en Kupers waar mogelijk bijspringen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
In die regio's zou ik ook Munckhof, Van Gompel, Van Driel, Van Dijk, Zwaluw, Snelle Vliet en Spouwen verwachten.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
In de spits rijdt zo'n beetje het complete wagenpark van Van Driel/Van Dijk al voor Arriva.Lijn 45 schreef:In die regio's zou ik ook Munckhof, Van Gompel, Van Driel, Van Dijk, Zwaluw, Snelle Vliet en Spouwen verwachten.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Heb het nagevraagd op Twitter, Arriva zegt dat alle ritten die door TCR worden gereden gewoon zullen worden uitgevoerd. Ben benieuwd hoe en wat.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Huh Connexxion Tours is geen onderaannemer van Connexxion?
Ik heb geen onderschrift
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
De komende zes weken staat het UWV in voor de salarissen van de voormalige medewerkers van TCR, dus die tijd kan er gereden worden, mits de curator natuurlijk een gedeelte van het vermogen, de bussen, beschikbaar stelt aan de chauffeurs.Chrysa schreef:Heb het nagevraagd op Twitter, Arriva zegt dat alle ritten die door TCR worden gereden gewoon zullen worden uitgevoerd. Ben benieuwd hoe en wat.
Als chauffeurs in de tussentijd van baas wisselen, waarvoor ik ze geen ongelijk geef, kunnen er natuurlijk wel ritten vervallen.
Ik vermoed trouwens wel dat er kopers te vinden zijn voor regionale stukjes TCR, maar of alles te verkopen valt?
Voor sommige vervoerders zal het waarschijnlijk wel een strop worden, omdat ze zich ingeschreven hebben op basis van berekeningen met goedkope onderaannemers. Onderaannemers zullen blijven, maar het blijkt dat ze toch niet zó goedkoop kunnen rijden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Dat was het wel, maar Connexxion had geen interesse meer in Connexxion Tours, dus die verkochten het aan TCR. TCR mocht de naam Connexxion Tours houden, en dat deden ze.sirvinniei schreef:Huh Connexxion Tours is geen onderaannemer van Connexxion?
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Erg lastig. Ik lees dat Arriva en Connexxion de ritten gewoon door laten gaan tot die 6 weken en daarna naar andere oplossingen zoeken.
Een paar vragen:
- Wat gaat er gebeuren met lijn 491 in DMG? Gaan die bussen bij Qbuzz zelf en de 491 in de Qbuzz roosters?
- Wordt al het besloten vervoer overgenomen door andere maatschappijen?
Daarnaast wil ik even zeggen, als grootste TCR fan van het hele forum, hoe vreselijk ik het vind. Zeker voor het personeel maar ook voor mijzelf want ik wou heel graag part-time bij hun werken naast een andere baan die ik wil doen in de toekomst. Gewoon een paar maanden voordat ik 18 wordt gaan ze failliet echt hoe treurig. :(
Nogmaals alle sterkte aan het personeel.
Een paar vragen:
- Wat gaat er gebeuren met lijn 491 in DMG? Gaan die bussen bij Qbuzz zelf en de 491 in de Qbuzz roosters?
- Wordt al het besloten vervoer overgenomen door andere maatschappijen?
Daarnaast wil ik even zeggen, als grootste TCR fan van het hele forum, hoe vreselijk ik het vind. Zeker voor het personeel maar ook voor mijzelf want ik wou heel graag part-time bij hun werken naast een andere baan die ik wil doen in de toekomst. Gewoon een paar maanden voordat ik 18 wordt gaan ze failliet echt hoe treurig. :(
Nogmaals alle sterkte aan het personeel.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Wat er met die lijn gaat gebeuren is dus nog niet bekend...
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Eerste gegadigden hebben zich inmiddels ook al gemeld voor overname. Of het een volledige overname of gedeeltelijke overname wordt, wordt niet gemeld, evenmin de hoeveelheid gegadigden. Wel wordt gezegd dat er nog naar meer wordt gezocht. Althans volgens Omroep Zeeland
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Ik durf toch wel een paar euro in te zetten op Arriva Touring.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Zullen we gewoon afwachten ipv speculaas? Sinterklaas duurt nog 10 maanden
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35
Re: Vervoersbedrijf TCR Group vraagt uitstel van betaling aan
20 jaar geleden riep 'ie al dat 'ie de grootste zou worden, ten koste van alles en iedereen, letterlijk, hij lachte medewerkers gewoon uit. Daar heb ik geen seconde medelijden mee. En ja ik ken ze, heb er bij gezeten, pure maffia.Statler Rail schreef:Hoewel de toon van Custermans wat “stevig” is, zou het mij niet verbazen als er wel een kern van waarheid in de inhoud zit. Het is namelijk een patroon dat ik wel herken uit de sector. TCR is eigenlijk geen OV-bedrijf, maar een taxi- en touringcarbedrijf. Daar zitten echt “cowboys” tussen.
Ik ken TCR niet persoonlijk, maar aangezien ze kennelijk voor veel lagere prijzen rijden dan reguliere vervoerders (anders zouden ze niet overal als onderaannemer rijden), moeten zij toch ergens op bespaard hebben.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Mee eens. Het Lowlands-vervoer was ook altijd een huisstijlen-feestje: U OV, Bravo, RNet, een discobus en allerlei oude en nieuwe touringcars.Lincoln schreef:-o- Ik ga de diversiteit op de 104 in HWGO heel erg missen. Voor mij als spotter waren de TCR omlopen het leukste om te spotten omdat er altijd wel wat exotisch op zat. Er is zelfs een keer een bravo amba in Spijkenisse beland.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Ik weet het niet hoor. Deutsche Bahn heeft Arriva zelf al te koop gezet. Voor Arriva is er tot op heden nog geen koper gevonden. Overname van een failliet bedrijf maakt Arriva niet aantrekkelijker. Arriva zal in Nederland bovendien alle zeilen bij moeten zetten om stevig in de markt te blijven; de concessies in Fryslan, Zuid-Holland-Noord en West-Brabant lopen binnen enkele jaren af.Tom024 schreef:Ik durf toch wel een paar euro in te zetten op Arriva Touring.
NB: het klinkt ook niet erg logisch als Arriva onderaannemer wordt van Connexxion.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
^^^ door het faillissement vervallen de bestaande contracten.
Bij een overname / doorstart zal de kopende partij natuurlijk wel zo veel mogelijk werk van TCR klanten (eerst de krenten in de pap natuurlijk) willen behouden.. dus moeten er nieuwe contracten gesloten worden. CXX kan dus besluiten om dat niet te doen, als Arriva (mogelijk) de eigenaar wordt.
Moeten ze wel een alternatief hebben..
Bij een overname / doorstart zal de kopende partij natuurlijk wel zo veel mogelijk werk van TCR klanten (eerst de krenten in de pap natuurlijk) willen behouden.. dus moeten er nieuwe contracten gesloten worden. CXX kan dus besluiten om dat niet te doen, als Arriva (mogelijk) de eigenaar wordt.
Moeten ze wel een alternatief hebben..
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Inderdaad. Vroeger had defensie voor dat soort vervoer viertonners en afgeragde VW-busjes .Lijn 45 schreef:Ze rijden ook militair vervoer (o.a. rond Amersfoort) en zorgvervoer in Zeeland. Er zijn voor dit soort concessies niet per se lijnbussen nodig, dus een alternatief zal sneller geregeld zijn.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Nou, niet helemaal. Een tijdje terug nog zelf mogen ondervinden toen ik een contract met een touringcarbedrijf wou opzeggen dat failliet ging. Dus op de dag van het faillissement naar het bedrijf gereden, opzegbrief overhandigd aan de directie. Maar toen kwam de curactor, en die accepteerde de opzegging niet, en verwees naar een "afkoelingsperiode" waarin je geen rechtshandelingen mag verrichten die de kans op een doorstart verkleinen. Als het bedrijf vervolgens een doorstart maakt (bijvoorbeeld door een overname), dan blijven de contracten gewoon in stand.Durashift schreef:^^^ door het faillissement vervallen de bestaande contracten.
TCR is een groot faillissement. Reken maar dat het enorm onoverzichtelijk is, met 25 dochtervennootschappen en een enorme hoop aan contracten en verplichtingen. Ik verwacht niet dat één partij het overneemt, maar dat de dochterbedrijven afzonderlijk verkocht of geliquideerd worden.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Dan is er toch niks veranderd? *O*WSM schreef: afgeragde VW-busjes .
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Hebben ze bij TCR nog olijfgroene T3's dan? *bus*Chrysa schreef:Dan is er toch niks veranderd? *O*WSM schreef: afgeragde VW-busjes .
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2
Okay, ik was iets te stellig. Maar met een insolventieclausule of een beroep op artikel 37 van de faillissementswet zal dit wel mogelijk zijn.Statler Rail schreef:Nou, niet helemaal. Een tijdje terug nog zelf mogen ondervinden toen ik een contract met een touringcarbedrijf wou opzeggen dat failliet ging. (..) Als het bedrijf vervolgens een doorstart maakt (bijvoorbeeld door een overname), dan blijven de contracten gewoon in stand.Durashift schreef:^^^ door het faillissement vervallen de bestaande contracten.
.
https://www.dirkzwager.nl/kennis/artike ... ogle.nl%2F
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten