Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Littlebusdriver schreef:Was TCR niet de opvolger van het eerder failliet gegane Carlier waar ook ene meneer Hage de leiding had?
Ik heb het artikel gelezen en daar staat dat Hage, Carlier uiteindelijk verkocht heeft aan Noot uit Ede en dat het twee jaar later is misgegaan en het bedrijf failliet ging. Maar je weet niet of het mis is gegaan onder leiding van Noot of dat het bij Hage al fout ging. Niemand gaat bewust een bedrijf om zeep helpen denk ik.
Saillant detail: de provincie regelde voor vandaag busvervoer naar Den Haag, zodat Zeeuwen het debat over de marinierskazerne in Vlissingen kunnen bijwonen.(..) van Van Fraassen, onderdeel van TCR...
Nog een beetje geld beuren voor de boedel.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maar, ondanks dat het werkpakket bij de concessiehouders blijft bestaan.. is dit misschien ook wel een goede kans om het aantal vacatures te minderen?
Littlebusdriver schreef:Was TCR niet de opvolger van het eerder failliet gegane Carlier waar ook ene meneer Hage de leiding had?
Ik heb het artikel gelezen en daar staat dat Hage, Carlier uiteindelijk verkocht heeft aan Noot uit Ede en dat het twee jaar later is misgegaan en het bedrijf failliet ging. Maar je weet niet of het mis is gegaan onder leiding van Noot of dat het bij Hage al fout ging. Niemand gaat bewust een bedrijf om zeep helpen denk ik.
Noot Personenvervoer neemt vanaf 2 maart het leerlingenvervoer in de gemeentes Vlissingen, Middelburg en Veere over van TCR. Noot blijft in ieder geval tot augustus 2021 rijden: https://www.taxipro.nl/contractvervoer/ ... dpr=accept
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Littlebusdriver schreef:Was TCR niet de opvolger van het eerder failliet gegane Carlier waar ook ene meneer Hage de leiding had?
Ik heb het artikel gelezen en daar staat dat Hage, Carlier uiteindelijk verkocht heeft aan Noot uit Ede en dat het twee jaar later is misgegaan en het bedrijf failliet ging. Maar je weet niet of het mis is gegaan onder leiding van Noot of dat het bij Hage al fout ging. Niemand gaat bewust een bedrijf om zeep helpen denk ik.
Lijn 45 schreef:De bussen zijn ingeleverd en de meeste overnames zijn bekend.
Dat lijkt om de taxibusjes en taxi's te gaan, niet om de lijnbussen. Die reden althans vandaag nog gewoon rond, waarbij in de dubbeldekkers in Haarlem de chauffeurs wel allen zonder uniform reden.
Maar Pouw wordt wel groot zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
besloten vervoer kan ik zo 1,2,3, niemand voor bedenken, misschien ook Besseling omdat zij de tourafdeling van TCR hebben overgenomen. Bij lijn 160 zou het mij niks verbazen als Keolis die weer gaat rijden eigenlijk.
@BusfanNL: Alblasserdam is een stalling van Qbuzz zelf, niet van TCR.
Overigens heeft TCR zo'n beetje voor elke concessie een aparte BV, vandaar dat het steeds per concessiegebied gaat als er ergens een overname plaatsvindt van het vervoer. Zo kom ik bij de KVK onder meer tegen...
Daarmee blijft volgens mij alleen Vlieland nog over zonder aparte B.V., wellicht dat dat dan nog onder TCR Openbaar Vervoer B.V. valt. In SAN en AML zitten daarnaast de voertuigen weer in een aparte BV (TCR-AML Voertuigen B.V. en TCR SAN Voertuigen B.V.)
Wat betreft Almere: ik neem aan dat Connexxion Tours daar onder TCR Tours B.V. valt wat door Besseling/Pouw is overgenomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Milco schreef:Ik vraag me meer af hoe dat in Almere zit, met Connexxion Tours, het besloten leerlingenvervoer en lijn 160 naar Zeewolde.
Besloten leerlingenvervoer is over gegaan naar Pouw. Lijn 160 zou ook (voorlopig) overgaan naar Pouw.
Wat er met de CXX Tours tak in Almere gaat gebeuren is me niet bekend.
^^^ vanmiddag in Veenendaal een paar bussen op TVV in Bravo kleurstelling gespot. Eén Citaro had TCR logo op de hoek linker achterzijde.
Maar, ook een Belgische operator zien rijden. (rood logo, beginnend met een Z, als ik het goed in de spiegel heb gezien).
@Lijn45: Voor NS rijden deed TCR zelf ook al, dus volgens mij zegt dat helemaal niets. Zeker omdat de huidige verbussing van Utrecht - Ede-Wageningen behoorlijk dicht bij Breng-gebied komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
^^^ maar, de opdracht voor deze, geplande, buitendienststelling zal toch al wel destijds bij TCR belegd zijn? Dus, NS zal toch ook wel, op de achtergrond, hun belangen hierin hebben bewaakt? Dus, de partij die dit onderdeel van TCR heeft overgenomen (Pouw dan toch, lijkt mij) rijdt nu de geplande ritten (grotendeels).
De vraag is dus vooral of dit onderdeel van TCR al is overgenomen. Als dat niet zo is, is het natuurlijk ook in het belang van de curatoren dat er geld binnen komt waarmee schuldeisers betaald kunnen worden. In die zin dus niet onlogisch als een onderdeel van TCR nog werk uitvoert.
Immers zijn sowieso nog niet alle OV-onderdelen overgenomen, heb nog geen nieuws wat dat betreft over TCR SAN Exploitatie BV gezien
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...