Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Lijn 45 »

West-Brabant is BusiNext geworden, HWGO is overgegaan naar Next.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Dafdriver »

Lekker makkelijk met bijna 2 identieke namen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 09 mar 2020, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Daniel »

Uit berichten op de Busfoto mailgroep, van personen die doorgaans wel goed op de hoogte zijn en die ook zaken op bij de KvK opgevraagd hebben, blijkt dat het toch allemaal net wat anders zit met de overname van activiteiten van TCR.

- BusiNext staat bij de KvK ingeschreven als touringcarbedrijf met activiteiten als dagtochten, evementenvervoer en het ondersteunen van OV.
- Next Openbaar Vervoer heeft als hoofdactiviteit het fungeren als hoofd- of onderaannemer voor OV

Dat zou dus al de verschillen waar regio's naar overgegaan zijn kunnen verklaren. Immers reed TCR in Brabant meer versterking en minder hele lijnen, terwijl ze bv. in HWGO veel meer een eigen lijnenpakket hebben.

In AML vallen de lijnen 244 en 346 niet onder Van Heugten zelf, maar onder MobiWerk Vervoer BV. Het materieel is hier overigens overgegaan naar Connexxion zelf!
MobiWerk BV rijdt verder ook nog ritten op nachtlijnen in AML.

In DMG is lijn 491 naar Qbuzz zelf gegaan en worden alleen de chauffeurs bij RMC ingehuurd.

Leerlingenvervoer Almere is NIET naar BusiNext gegaan, maar naar Van Driel. Zij wilden in eerste instantie lijnbussen vanuit Brabant naar Almere sturen, maar hebben last-minute de ex-U-OV Ambassadors gekocht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Lijn 45 »

Milco schreef:Welk bedrijf heeft eigenlijk de pendeldiensten op Schiphol overgenomen van TCR?
BusiNext heeft voor dat vervoer een vacature openstaan. Ze hebben ook een vacature voor Heinenoord en TCR heeft een paar dagen geleden nog een vacature voor een buschauffeur rond Breda geplaatst. :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Milco »

Daniel schreef:Leerlingenvervoer Almere is NIET naar BusiNext gegaan, maar naar Van Driel. Zij wilden in eerste instantie lijnbussen vanuit Brabant naar Almere sturen, maar hebben last-minute de ex-U-OV Ambassadors gekocht.
Duidelijk verhaal. Weet je toevallig ook of Van Driel ook nu lijn 160 rijdt? Ik weet niet wat er verder in die groep wordt besproken en gedeeld.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Daniel »

Over lijn 160 zijn alleen vermoedens langsgekomen, maar die wijzen (ook qua materieelinzet) het meest op BusiNext.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Lijn 45 »

Milco schreef: Ik weet niet wat er verder in die groep wordt besproken en gedeeld.
Toen ik op Google naar die groep zocht kreeg ik dit als resultaat. De mailgroep is dus openbaar te bekijken. :D
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Milco »

Welk bedrijf rijdt eigenlijk (vanaf) dit jaar de concessie Natransport recreatietransferium Renesse?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door SuperGhost »

Wordt dat dit jaar nog gereden?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Durashift »

Ik hoop dat het een beetje goed gaat komen met deze bedrijven en de mensen die ervoor werken..
Lijkt mij dat die nu thuis duimen zitten te draaien ivm corona dienstregelingen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Michael »

Veel meer dan een paar versterkingsritten zal het nu niet zijn wat ze momenteel aan werk hebben.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door PatrickM »

Milco schreef:Welk bedrijf rijdt eigenlijk (vanaf) dit jaar de concessie Natransport recreatietransferium Renesse?
Ik las ergens dat Next van Pouw en van John Hage is (link), dus ik vermoed dat zij ook het vervoer in Renesse gaan uitvoeren. De oude TCR-site is overigens ook weer in de lucht.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Lijn 45 »

Die site was altijd al in de lucht en is niet bijgewerkt. Er staat bijvoorbeeld nog een vacature voor buschauffeur in DAV op. :lol:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door PatrickM »

Hij is voor zover ik weet een tijdje weggeweest. Telefoonnummer is nu ook gewijzigd naar een nummer van Goeree-Overflakkee (vroeger altijd een nummer van Schouwen-Duiveland), dus ik heb het vermoeden dat Next dus eigenlijk het TCR in afgeslankte vorm is. Ik zie de naam Next ook verder nergens voorbij komen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door busfanNL »

Die naam (Busi)Next is volgensmij enkel voor het KVK register, want bij handelsnamen staat gewoon TCR en Connexxion Tours, dus Next en Businext is gewoon een doorstart onder verantwoording van Pouw vervoer Als het goed is. Dat telefoonnummer van Goerree-Overflakkee kan kloppen want hun hoofdkantoor zit in Oude-Tonge.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door ovVeluwe »

Zou het dan net zo zijn als bij Besseling: Pouw maakte de doorstart maar hielden de naam Besseling wel.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Dafdriver »

ovVeluwe schreef:Zou het dan net zo zijn als bij Besseling: Pouw maakte de doorstart maar hielden de naam Besseling wel.
Het lijkt er meer op dat John Hage met hulp van Pouw Vervoer in afgeslankte vorm is doorgestart. Maar dat zal de tijd doen leren of dat dit ook werkelijk zo is.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Lijn 45 »

Wat is er gebeurd met de Ambassadors die voor Breng reden?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door busfanNL »

De websites van TCR en co zijn inmiddels helemaal aangepast aan de huidige situatie, o.a. de vervoersgebieden eruit gehaald waar ze niet meer rijden en ook alle activiteiten die ze niet meer doen staan er ook niet meer op. de websites zijn nu helemaal up-to-date aan de huidige situatie en activiteiten van TCR. de websites zijn:
- tcr.nu
- connexxiontours.nl
- vanfraassenbusreizen.nl

Tevens heeft BusiNext groep (het overkoepelende bedrijf die handelt onder bovenstaande namen) een eigen website:
- businext.nl

Deze website bevat veel gefotoshopte plaatjes van TCR bussen op de meest rare plekken zoals op de beginpagina een TCR Citaro in CXX kleurstelling op een duits busstation. :')
Nee maar tof dat ze zijn doorgestart en ook voor BusiNext een website hebben opgezet, en hun andere sites hebben ge-update. *bus*
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Lijn 45 »

Helemaal geupdate is het nog niet, op de pagina met regio's op de site van TCR staat op het kaartje nog steeds dat ze rond Arnhem, Purmerend en Amsterdam rijden. :P En de pagina over het transferium geeft een 404.

Het logo van BusiNext is wel kleurrijk, ben benieuwd wat hun bedrijfshuisstijl voor de bussen gaat worden (mits die er komt).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Daniel »

busfanNL schreef:Deze website bevat veel gefotoshopte plaatjes van TCR bussen op de meest rare plekken zoals op de beginpagina een TCR Citaro in CXX kleurstelling op een duits busstation. :')
Nouja, TCR bussen... er staat ook een Londense dubbeldekker bij Leicester Square op :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door busfanNL »

Hahaha ja ik zag het. :lol: Of wat dacht je dan van een dubbeldekker op de 346 die helemaal niet meer van TCR zijn ook zo handig.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door busfanNL »

Lijn 45 schreef:Helemaal geupdate is het nog niet, op de pagina met regio's op de site van TCR staat op het kaartje nog steeds dat ze rond Arnhem, Purmerend en Amsterdam rijden. :P En de pagina over het transferium geeft een 404.

Het logo van BusiNext is wel kleurrijk, ben benieuwd wat hun bedrijfshuisstijl voor de bussen gaat worden (mits die er komt).
Ow ja ik heb niet de hele site doorgeklikt maar dat zou kunnen dat het niet 100% up to date is maar zeker 80% wel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten