Basisdienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Milco »

Ik neem aan dat de trajecten die benoemd worden in het artikel waar Daniël naartoe verwijst enkel voorbeelden zijn en dat per 29 juni de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Harderwijk - Amersfoort Centraal15600[/serie] ook weer gaan rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Daniel »

Er staat op de gelinkte pagina gewoon dat "de extra spitstreinen" weer gaan rijden, en daar vallen de series die je noemt ook onder he :wink:

(Al heeft men 'm allicht aangepast want er stond eerst ook dat de IC Groningen - Assen weer ging rijden en da's nu gecorrigeerd naar de Sprinter)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7623
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Basisdienstregeling

Bericht door VIRM »

Eerst hadden we de Basisdienstregeling, toen de Dienstregeling in Nationaal Belang. Hoe heet deze normale dienstregeling? En waarom wist NS Weekly het vandaag nog niet?
Beul van de blindegeleidelijn
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Basisdienstregeling

Bericht door SuperGhost »

De namen waren op?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Z2N »

VIRM schreef:En waarom wist NS Weekly het vandaag nog niet?
_O-

Iets zegt me dat de verslaggever van NS Weekly natuurlijk vanmiddag bij de bekendmaking was. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7623
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Basisdienstregeling

Bericht door VIRM »

Genoeg inhoud voor een NS Weekly special morgen?
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Dennenboom »

SuperGhost schreef:De namen waren op?
We hebben ook nog 'Op hoog bevel' in onze dienstregelingverzameling. Gehanteerd in de mobilisatietijd eind 1939 begin 1940. Past ook wel een beetje bij deze tijd.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Roeland »

Milco schreef:Ik neem aan dat de trajecten die benoemd worden in het artikel waar Daniël naartoe verwijst enkel voorbeelden zijn en dat per 29 juni de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Harderwijk - Amersfoort Centraal15600[/serie] ook weer gaan rijden?
"vanaf het begin van de zomervakantie zullen de extra spitsritten weer gaan rijden"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Ik hoop het gedrocht van een basisdienstregeling na 29 juni nooit meer mee te hoeven maken.
Maak je borst(en) dan maar nat voor komende winter.
🍉
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Dennenboom »

Milco schreef:Ik neem aan dat de trajecten die benoemd worden in het artikel waar Daniël naartoe verwijst enkel voorbeelden zijn en dat per 29 juni de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Harderwijk - Amersfoort Centraal15600[/serie] ook weer gaan rijden?
Al voor de coronacrisis waren er plannen om een aantal spitsseries niet in de zomervakantie te laten rijden. Wellicht dat ze nu ook niet worden opgestart?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Mikos »

"Vanaf maandag 29 juni rijdt NS weer de volledige dienstregeling, inclusief het nachtnet en spitstreinen." Aldus de interne informatie.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
VIRM
Berichten: 7623
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Basisdienstregeling

Bericht door VIRM »

Hainje schreef:
Suus schreef:Ik hoop het gedrocht van een basisdienstregeling na 29 juni nooit meer mee te hoeven maken.
Maak je borst(en) dan maar nat voor komende winter.
Mwah, dat is dan voor een storm ofzo. Niet weken achter elkaar.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Hainje »

Nou ik hou anders sterk rekening met een tweede golf en dat er weer flink afgeschaald moet worden om de curve zo plat mogelijk te houden.
🍉
VIRM
Berichten: 7623
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Basisdienstregeling

Bericht door VIRM »

Het zou mij ook niet verbazen als er in de herfst een tweede golf komt. Maar tijdens de basisdienstregeling waren alle Intercity' uit Zuid-Holland verbannen, terwijl het toch de provincie is met het hoogst aantal inwoners.
Beul van de blindegeleidelijn
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Basisdienstregeling

Bericht door SuperGhost »

Dat zegt nog weinig, want hoeveel van die inwoners reizen er op lange afstand? Mij lijkt het dat Zuid-Holland daardoor juist ook de provincie is met de gemiddeld kortste reisafstand.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Bemined »

Mikos schreef:"Vanaf maandag 29 juni rijdt NS weer de volledige dienstregeling, inclusief het nachtnet en spitstreinen." Aldus de interne informatie.
Dezelfde NS meld altijd bij verstoringen aan bijvoorbeeld de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] regelmatig dat de treindienst om 9:30 weer normaal zou zijn, wat het tijdstip is dat die serie niet meer rijdt :P Dus wat dat betreft ga ik er vanuit dat men het 'volledige dienstregeling' de dienstregeling bedoelt zoals deze voor die dag en dat tijdstip gepland is. Overigens was de geplande opheffing van enkele series in de hoogzomer slechts gedurende 5 weken in juli/augustus, dus op 29 juno zullen die series gewoon nog rijden.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Basisdienstregeling

Bericht door jelmerrr »

Hainje schreef:Nou ik hou anders sterk rekening met een tweede golf en dat er weer flink afgeschaald moet worden om de curve zo plat mogelijk te houden.
Uiteindelijk zullen we hier nooit overheen komen. Concerten enzo gaan nooit meer komen.
Alargule

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Alargule »

Klopt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Hainje »

jelmerrr schreef:
Hainje schreef:Nou ik hou anders sterk rekening met een tweede golf en dat er weer flink afgeschaald moet worden om de curve zo plat mogelijk te houden.
Uiteindelijk zullen we hier nooit overheen komen. Concerten enzo gaan nooit meer komen.
Dat is wel weer heel pessimistisch. We hebben de Spaanse griep ook klein gekregen, dus corona ook vast wel over een paar jaar.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Basisdienstregeling

Bericht door ODRAIL »

Precies ... de Spaanse griep heeft meer dan een jaar huisgehouden in ons land.
Alargule

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Alargule »

Tegelijk moet je je afvragen of je het risico moet lopen op een nieuwe epidemie. Dat corona zo om zich heen kon slaan, komt vooral doordat mensen bij verschillende massagelegenheden dicht op elkaar stonden. Als we daar nu eens mee ophouden, geven we toekomstige virussen veel minder kans zo huis te houden.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Basisdienstregeling

Bericht door The best »

En halen we een hele hoop leuke dingen uit ons leven. Ik snap best dat concerten (of voetbalwedstrijden of demonstraties met 10.000 man op de Dam) nu niet heel handig zijn, maar mag toch hopen dat dit wel weer gaat kunnen.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Basisdienstregeling

Bericht door en-es »

En ondertussen gaan hele bedrijfstakken over de kop. Het nieuwe normaal.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Basisdienstregeling

Bericht door Dennenboom »

Misschien tijd voor een draadje 'coronafrustraties' ?
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Basisdienstregeling

Bericht door en-es »

Was inderdaad off topic. Misschien kan een moderator dit naar het coronavirus-topic verplaatsen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten