Basisdienstregeling
Re: Basisdienstregeling
Die gisteren overigens 25 minuten op Gv was (omdat ook nog eens de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] reed, ipv de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]).
Re: Basisdienstregeling
Conductrice bespuugd en geslagen op station Amersfoort
https://nos.nl/artikel/2330247-conductr ... foort.html
https://nos.nl/artikel/2330247-conductr ... foort.html
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Basisdienstregeling
Volgens treinreiziger.nl zou NS vandaag met maatregelen komen om het personeel beter te beschermen. Weet iemand meer?
https://www.treinreiziger.nl/vakbonden- ... dewerkers/
https://www.treinreiziger.nl/vakbonden- ... dewerkers/
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Basisdienstregeling
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Basisdienstregeling
Als ik dit nieuwsbericht lees heb ik wederom de gedachte dat de vakbo den totaal geen verstand hebben. Opdoeken dus.VIRM schreef:Volgens treinreiziger.nl zou NS vandaag met maatregelen komen om het personeel beter te beschermen. Weet iemand meer?
https://www.treinreiziger.nl/vakbonden- ... dewerkers/
Men wil een speciaal treinkaartje zodat alleen reizigers uit vitale beroepen de trein kunnen pakken.
Wat een lariekoek. Wat denk je van forenzen die niet thuis kunnen werken en geen vitaalberoep hebben?
Er blijven dan echt 0 reizigers over. De mensen in een vitasl beroep werken ook vaak op tijden dat er geen treinen rijden.
Re: Basisdienstregeling
Tja, in deze komkommertijd moeten de vakbonden ook laten merken dat ze er nog zijn. Maar inderdaad onrealistisch voorstel.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Basisdienstregeling
Volgens mij was het idee dat gewoonweg niet iedere reiziger meer vervoerd kan worden als straks de economie weer open gaat en we nog wel 1,5 meter afstand moet houden. Dat aparte kaartje is dan bedoeld zodat de mensen in de vitale beroepen voorrang krijgen. Dit houdt dus in dat voor een deel van de niet-vitale forenzen betekend dat ze (nog) niet kunnen werken inderdaad. Hoe men dat wil oplossen is voor de regering om te bepalen.huibf schreef:Als ik dit nieuwsbericht lees heb ik wederom de gedachte dat de vakbo den totaal geen verstand hebben. Opdoeken dus.VIRM schreef:Volgens treinreiziger.nl zou NS vandaag met maatregelen komen om het personeel beter te beschermen. Weet iemand meer?
https://www.treinreiziger.nl/vakbonden- ... dewerkers/
Men wil een speciaal treinkaartje zodat alleen reizigers uit vitale beroepen de trein kunnen pakken.
Wat een lariekoek. Wat denk je van forenzen die niet thuis kunnen werken en geen vitaalberoep hebben?
Er blijven dan echt 0 reizigers over. De mensen in een vitasl beroep werken ook vaak op tijden dat er geen treinen rijden.
Alternatief is immers dat of de lockdown voort moet duren, of dat het OV plat moet. Beiden minder wenselijk lijkt me.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Basisdienstregeling
Als we naar een 1,5 metermaatschappij gaan is de zorg waarschijnlijk ook wat minder overbezet en is de schaarste naar mondmaskers een stuk minder. Dan kan je ook gewoon mondbedekking verplicht stellen in het ov. Langdurig met misschien een tiende aan capaciteit rijden lijkt met financieel onmogelijk.
Ik heb geen onderschrift
Re: Basisdienstregeling
Volgens mij zou men zo'n treinkaartje het best kunnen vormgeven door naamspeldjes te maken met daarop het logo van het bedrijf. Als reizigers dat bij zich dragen, kunnen conducteurs op afstand controleren of iemand een geldig vervoerbewijs bij zich heeft. Dat lijkt mij de meest veilige en efficiënte manier van handhaving.
Overigens ben ik benieuwd welke beroepen niet-vitaal zouden zijn maar waarin medewerkers toch op locatie hun werk moeten doen, en daarvoor per se met het openbaar vervoer moeten. Uiteindelijk gaat de gezondheid vooralsnog voor op de economie, dus wellicht moet dat voorlopig betekenen dat enkele kledingwinkels of gespecialiseerde horecazaken die aan afhaal doen tijdelijk maar dicht moeten vanwege personeelstekort.
Overigens ben ik benieuwd welke beroepen niet-vitaal zouden zijn maar waarin medewerkers toch op locatie hun werk moeten doen, en daarvoor per se met het openbaar vervoer moeten. Uiteindelijk gaat de gezondheid vooralsnog voor op de economie, dus wellicht moet dat voorlopig betekenen dat enkele kledingwinkels of gespecialiseerde horecazaken die aan afhaal doen tijdelijk maar dicht moeten vanwege personeelstekort.
Re: Basisdienstregeling
Alleen het beperken tot woon-werk-verkeer (iedereen, ook in niet-vitale beroepen maar die niet thuis kunnen werken) zou al meer dan genoeg helpen volgens mij.huibf schreef:Als ik dit nieuwsbericht lees heb ik wederom de gedachte dat de vakbo den totaal geen verstand hebben. Opdoeken dus.VIRM schreef:Volgens treinreiziger.nl zou NS vandaag met maatregelen komen om het personeel beter te beschermen. Weet iemand meer?
https://www.treinreiziger.nl/vakbonden- ... dewerkers/
Men wil een speciaal treinkaartje zodat alleen reizigers uit vitale beroepen de trein kunnen pakken.
Wat een lariekoek. Wat denk je van forenzen die niet thuis kunnen werken en geen vitaalberoep hebben?
Er blijven dan echt 0 reizigers over. De mensen in een vitasl beroep werken ook vaak op tijden dat er geen treinen rijden.
Re: Basisdienstregeling
Zeker. Maar hoe controleren we dat? Iedereen in de trein kan wel zeggen dat hij/zij echt noodzakelijk in de trein zit.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Basisdienstregeling
Als ik nu al hoor dat 20% van de reizigers zwartreist en conducteurs nauwelijks nog controleren, dan lijkt me een extra bureaucratisch systeem invoeren om noodzaak mee vast te stellen pure geldverspilling.
De meeste mensen gaan al niet met het OV, waarschijnlijk is een trein verlengen in de enkele drukte-incidenten alsnog goedkoper dan zo'n systeem instellen.
De meeste mensen gaan al niet met het OV, waarschijnlijk is een trein verlengen in de enkele drukte-incidenten alsnog goedkoper dan zo'n systeem instellen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Basisdienstregeling
En noodzakelijke reizen dan voor mantelzorg, of een familielid dat op sterven ligt? Iemand die zichzelf van kant maakt als je niet langskomt? Er zijn uiteenlopende redenen voor noodzakelijke reizen; die krijg je nooit allemaal ondervangen.
En het is per slot van rekening wel openbaar vervoer. Dat betekent dat iedereen die een noodzakelijke reis moet maken erop moet kunnen vertrouwen. Doe je dat niet, dan jaag je in ieder geval iedereen die de keuze heeft voorgoed de auto in, omdat het OV juist in cruciale tijden onbetrouwbaar blijkt.
En het is per slot van rekening wel openbaar vervoer. Dat betekent dat iedereen die een noodzakelijke reis moet maken erop moet kunnen vertrouwen. Doe je dat niet, dan jaag je in ieder geval iedereen die de keuze heeft voorgoed de auto in, omdat het OV juist in cruciale tijden onbetrouwbaar blijkt.
Re: Basisdienstregeling
Het radionieuws weet net te vertellen dat er vanaf het einde van de maand weer intercity's gaan rijden op alle trajecten, een linkje heb ik daar echter nog niet bij.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Basisdienstregeling
Hier een link van het AD:
https://www.ad.nl/binnenland/ns-breidt- ... ~a9f2a42e/
https://www.ad.nl/binnenland/ns-breidt- ... ~a9f2a42e/
Re: Basisdienstregeling
Heerlijk plaatje/onderschrift er bij ook weer :') :X
Re: Basisdienstregeling
Persbericht van NS: klik
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Basisdienstregeling
Hoewe zo'n kapje wel íets (maar niet alles) doet, vrees ik dat mensen het snel niet meer nodig achten om bijvoorbeeld in de elleboog te hoesten. Ik ben zeker geen expert, maar ik vermoed dat een elleboog meer tegenhoudt dan een mondkapje van willekeurige kwaliteit, plus dat men snel geneigd zal zijn het kapje met de hand aan te raken. Voor de Coronacrisis vond ik het in ieder geval niet erg prettig wanneer iemand met een mondkapje zonder hand voor de mond stond te blaffensirvinniei schreef:Als we naar een 1,5 metermaatschappij gaan is de zorg waarschijnlijk ook wat minder overbezet en is de schaarste naar mondmaskers een stuk minder. Dan kan je ook gewoon mondbedekking verplicht stellen in het ov. Langdurig met misschien een tiende aan capaciteit rijden lijkt met financieel onmogelijk.
Ik ben dus niet per se voorstander, ik vermoed dat goeie hygiëneafspraken veel meer vruchten zullen afwerpen.
Re: Basisdienstregeling
Kijk, dat journalisten het verschil tussen en stadsbus en een streekbus niet kennen, ok, maar dit....., inderdaad wat je zegt: :') :XAking schreef:Heerlijk plaatje/onderschrift er bij ook weer :') :X
🍉
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Basisdienstregeling
Mooie verbetering. Vooral de intercity direct is een grote aanvulling.PatrickM schreef:Persbericht van NS: klik
Goed punt, maar ik vraag me af of het in je elleboog niezen handhaafbaar is.Pim-AllianceB95 schreef:Hoewe zo'n kapje wel íets (maar niet alles) doet, vrees ik dat mensen het snel niet meer nodig achten om bijvoorbeeld in de elleboog te hoesten. Ik ben zeker geen expert, maar ik vermoed dat een elleboog meer tegenhoudt dan een mondkapje van willekeurige kwaliteit, plus dat men snel geneigd zal zijn het kapje met de hand aan te raken. Voor de Coronacrisis vond ik het in ieder geval niet erg prettig wanneer iemand met een mondkapje zonder hand voor de mond stond te blaffensirvinniei schreef:Als we naar een 1,5 metermaatschappij gaan is de zorg waarschijnlijk ook wat minder overbezet en is de schaarste naar mondmaskers een stuk minder. Dan kan je ook gewoon mondbedekking verplicht stellen in het ov. Langdurig met misschien een tiende aan capaciteit rijden lijkt met financieel onmogelijk.
Ik ben dus niet per se voorstander, ik vermoed dat goeie hygiëneafspraken veel meer vruchten zullen afwerpen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Basisdienstregeling
Goed dat de basisdienstregeling wordt uitgebreid met de IC's. :pos: Ik vond het schrappen van alle IC' in Zuid Holland (met uitzondering van de internationale ICD) vrij opmerkelijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Basisdienstregeling
Leuk dat de [serie=Nachtnet|2020|Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal1400[/serie] weer gaat rijden, maar ik vraag me met name bij die serie af of dat meer ongewenste reizigers aan gaat trekken dan dat er mensen geholpen gaan worden. De meeste nachtdiensten lopen bij mijn weten tussen 23:00-07:00 uur, en rond die tijden rijden de reguliere treinen. Ook reizigers naar Schiphol zijn er volgens mij minimaal, aangezien er in principe niks vliegt. Als de coronamaatregelen niet of nauwelijks versoepeld gaan worden, wat is dan echt de toegevoegde waarde van zo'n nachttrein?
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Basisdienstregeling
Het gaat me ook niet per se om de handhaving, maar meer om angst dat mensen die dat nu netjes doen de neiging krijgen om 'Dat hoeft niet meer, ik heb immers een mondkapje op' te denken.sirvinniei schreef:Mooie verbetering. Vooral de intercity direct is een grote aanvulling.PatrickM schreef:Persbericht van NS: klik
Goed punt, maar ik vraag me af of het in je elleboog niezen handhaafbaar is.Pim-AllianceB95 schreef:Hoewe zo'n kapje wel íets (maar niet alles) doet, vrees ik dat mensen het snel niet meer nodig achten om bijvoorbeeld in de elleboog te hoesten. Ik ben zeker geen expert, maar ik vermoed dat een elleboog meer tegenhoudt dan een mondkapje van willekeurige kwaliteit, plus dat men snel geneigd zal zijn het kapje met de hand aan te raken. Voor de Coronacrisis vond ik het in ieder geval niet erg prettig wanneer iemand met een mondkapje zonder hand voor de mond stond te blaffensirvinniei schreef:Als we naar een 1,5 metermaatschappij gaan is de zorg waarschijnlijk ook wat minder overbezet en is de schaarste naar mondmaskers een stuk minder. Dan kan je ook gewoon mondbedekking verplicht stellen in het ov. Langdurig met misschien een tiende aan capaciteit rijden lijkt met financieel onmogelijk.
Ik ben dus niet per se voorstander, ik vermoed dat goeie hygiëneafspraken veel meer vruchten zullen afwerpen.
Re: Basisdienstregeling
Voor de personen die om 2300 klaar zijn met werken of om 0700 moeten beginnen??TLP schreef:Leuk dat de [serie=Nachtnet|2020|Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal1400[/serie] weer gaat rijden, maar ik vraag me met name bij die serie af of dat meer ongewenste reizigers aan gaat trekken dan dat er mensen geholpen gaan worden. De meeste nachtdiensten lopen bij mijn weten tussen 23:00-07:00 uur, en rond die tijden rijden de reguliere treinen. Ook reizigers naar Schiphol zijn er volgens mij minimaal, aangezien er in principe niks vliegt. Als de coronamaatregelen niet of nauwelijks versoepeld gaan worden, wat is dan echt de toegevoegde waarde van zo'n nachttrein?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Basisdienstregeling
Hoeveel mensen die werken in ploegendiensten maken gebruik van openbaar vervoer? Ik werk zelf ook in een bedrijf die 24 uur draait maar er is echt niemand die met openbaar vervoer komt. En dat is ook mijn ervaring met vorige werkgevers. Nou moet ik wel zeggen dat mijn werkplek ergens is waar geen bussen komen. Maar ik denk toch dat er veel meer bedrijven waar ditzelfde verhaal op gaat. Nachtdiensten zijn geen probleem maar als je om 6.00 moet beginnen of om middernacht klaar bent dan wordt openbaar vervoer een dingetje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten