GVB, HTM, NS en RET willen nieuwe onderneming starten voor MaaS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

GVB, HTM, NS en RET willen nieuwe onderneming starten voor MaaS

Bericht door Skinkie »

Midden in de coronacrisis hebben onze stadsvervoerders toch nog wat anders te doen. GVB, HTM, Nederlandse Spoorwegen en RET doen bij ACM een concentratiemelding over hun MaaS voorstel. Waarom is dit van belang? In 1992 hebben dezelfde vervoerders een monopolist opgericht waardoor er geen enkele concurrentie mogelijk was op het gebied van reisinformatie. De zakken van gesubsidieerde vervoerders zijn diep en ze hebben geen last van aanbestedingen. Je kunt je dus best afvragen of het verstandig is dat zij een nieuwe onderneming starten, voordat anderen partijen abonnementen kunnen verkopen namens diezelfde vervoerders.

Link naar ACM website.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: GVB, HTM, NS en RET willen nieuwe onderneming starten voor MaaS

Bericht door Durashift »

Binnen 7 dagen reageren.... lekker rap, is inclusief weekenddagen (neem ik aan?).
Is de zaak al gepubliceerd in de staatscourant?
Best raar eigenlijk, om het zo te regelen.. Je moet er maar net weet van hebben.. en nu zal het wel makkelijk zijn vanuit de ACM: nee, wij hebben geen meldingen / bezwaren ontvangen... :?

Wat zal de termijn bij de EC hiervoor zijn?
Skinkie schreef: (..) (..)
Je doelt op de reisinformatie groep?
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: GVB, HTM, NS en RET willen nieuwe onderneming starten voor MaaS

Bericht door Skinkie »

Durashift schreef:Binnen 7 dagen reageren.... lekker rap, is inclusief weekenddagen (neem ik aan?).
Is de zaak al gepubliceerd in de staatscourant?
Best raar eigenlijk, om het zo te regelen.. Je moet er maar net weet van hebben.. en nu zal het wel makkelijk zijn vanuit de ACM: nee, wij hebben geen meldingen / bezwaren ontvangen... :?
Zou het bewust gekozen zijn, Coronavirus, een Koningsdag er tussen?

Je doelt op de reisinformatie groep?
Jep, gaat nog steeds geld naar toe: niet aanbesteed.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: GVB, HTM, NS en RET willen nieuwe onderneming starten voor MaaS

Bericht door Durashift »

Ik weet niet wanneer men bij EC het verzoek tot behandeling via de ACM heeft ingediend. Als dat een lange doorlooptijd kent.. kán het toeval zijn dat dit nu pas bij de ACM is gearriveerd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GVB, HTM, NS en RET willen nieuwe onderneming starten voor MaaS

Bericht door Wubbo »

De EC heeft het op 31 maart goedgekeurd, de eerste thuiswerkdag was 16 maart. Het zou natuurlijk kunnen dat het verzoek precies toen naar de EC is gestuurd, maar ik verwacht dat die langer dan 2 weken nodig heeft om het goed te keuren, en het verzoek dus van voor de coronacrisis was. Waarmee niet gezegd is dat je na 31 maart direct naar de ACM moet natuurlijk, ik weet niet hoe dat juridisch zit maar ik kan me voorstellen dat je dan ook best nog een paar maandjes kan wachten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten