Je omschrijft nu de gemiddelde NS trein? Tuurlijk hebben die een vertrek assistent met het salaris van een HC maar die zitten 99 van de 100 keer verstopt in de achtercabine. Ik zie dus geen verschil.nielsie600 schreef: ↑wo 22 mar 2023, 19:32Ik zou eens een Arriva treintje pakken om een uur of 10 s avonds richting het Oosten van Groningen in het weekend. Niet voor niets zijn er eens ratten gesignaleerd in een trein van Arriva en meermaals beleefd dat er dronken dropjes inzaten die mensen lastig vielen. Maarja bij Arriva is er op de Mcn na echt niemand waar je heen kan of je uberhaupt kan helpen.htm_tram schreef: ↑zo 05 mar 2023, 02:47 Klinkt als de gemiddelde NS trein waar je over spreekt? Weinig sociale controle want 99 van de 100x keer zit de vertrek assistent met het salaris van een HC in de achtercabine. Bijna altijd een los stelletje en een schone NS trein van binnen en buiten is ook al jaren geleden...
Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik reis ook zeer regelmatig met NS en er is echt een groot verschil in de avonduren.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Overdrijf nou niet zo. Natuurlijk zitten er wel eens dronken of overlastgevende figuren in de trein, maar die heb je overal wel. In Friesland rijdt Arriva ook en ik merk zelden op dat er incidenten zijn.Ik zou eens een Arriva treintje pakken om een uur of 10 s avonds richting het Oosten van Groningen in het weekend. Niet voor niets zijn er eens ratten gesignaleerd in een trein van Arriva en meermaals beleefd dat er dronken dropjes inzaten die mensen lastig vielen. Maarja bij Arriva is er op de Mcn na echt niemand waar je heen kan of je uberhaupt kan helpen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik kende de uitspraak ook niet, maar kon me wel indenken wat het zou kunnen zijn. Even googelen heeft mij het juiste antwoord bevestigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Wat een zinloze vraag. Dat lijkt me duidelijk. Ik overigens ook niet. Dus waarom vertel je in plaats daarvan niet wat het betekent?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
hear hear!
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: di 15 feb 2022, 22:33
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik had van de volkskrant ook een stukje gezien (https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... s~v676590/), met helaas een paywall, maar dit artikel voegde (niet geheel onbelangrijk) nog toe dat de prestatie van de regionale vervoerders voornamelijk kwam door strenge eisen van de provincie. Het IenW is met de NS minder streng.
Screenshot van het deel waar ik naar wijs:
https://twitter.com/veenspace/status/16 ... 64417?s=20
Screenshot van het deel waar ik naar wijs:
https://twitter.com/veenspace/status/16 ... 64417?s=20
zij/haar/hen/hun
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik denk niet dat alleen strengere eisen er toe doen. NS haalde op Zwolle - Kampen ook een hele hoge punctualiteit, ook toen het die lijn nog niet in opdracht van de provincie exploiteerde. Het is gewoon makkelijker om een hoge punctualiteit te halen op infrastructuur die minder complex is, en met personeel dat die infrastructuur goed kent en precies weet hoe er gereden moet worden om op die infrastructuur op tijd te zijn.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Het scheelt in die zin natuurlijk ook dat er op dit soort lijnen minder complexe bijsturingsproblemen zijn omdat ze qua personeelsplanning zijn losgekoppeld van het hoofdnet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Voor de bijsturing is het inderdaad makkelijker, maar het zijn wel veelal enkelsporige lijnen die gevoelig zijn voor vertragingen. Zeker aangezien de provincies sinds de decentralisatie de nodige extra stations en frequentieverhogingen hebben lopen doordrukken zonder te investeren in robuustere infrastructuur. En vaak ook met net te weinig subsidie om te kunnen investeren in reservematerieel waardoor 100% van het materieel ingezet moet worden in de spits om aan de vervoersvraag te voldoen.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Moet de planning dan niet simpeler, dus wellicht personeel minder laten waaieren? Nu waaiert het overal heen.Wubbo schreef: ↑di 28 mar 2023, 21:25 Ik denk niet dat alleen strengere eisen er toe doen. NS haalde op Zwolle - Kampen ook een hele hoge punctualiteit, ook toen het die lijn nog niet in opdracht van de provincie exploiteerde. Het is gewoon makkelijker om een hoge punctualiteit te halen op infrastructuur die minder complex is, en met personeel dat die infrastructuur goed kent en precies weet hoe er gereden moet worden om op die infrastructuur op tijd te zijn.
Als op die manier het personeel meer kennis heeft van de baanvakken en daardoor betere punctualiteit kan halen.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Overigens staat er best wat druk op het Kamperlijntje, slechts 4 minuten keertijd aan beide zijdes met 0 marge in Zl (want een teller ivm overweg Veeralle) en nog een best krappe rijtijd door de max 100 op die achtbaan...
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ai, niet weer die beerput opentrekken. Straks gaan ze ook nog staken omdat het plan van rondjes rond de kerk weer terugkomt.CamilleKreemers schreef: ↑wo 29 mar 2023, 00:19Moet de planning dan niet simpeler, dus wellicht personeel minder laten waaieren? Nu waaiert het overal heen.Wubbo schreef: ↑di 28 mar 2023, 21:25 Ik denk niet dat alleen strengere eisen er toe doen. NS haalde op Zwolle - Kampen ook een hele hoge punctualiteit, ook toen het die lijn nog niet in opdracht van de provincie exploiteerde. Het is gewoon makkelijker om een hoge punctualiteit te halen op infrastructuur die minder complex is, en met personeel dat die infrastructuur goed kent en precies weet hoe er gereden moet worden om op die infrastructuur op tijd te zijn.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
De klant wil betrouwbaar OV. Ik verwacht overigens nog steeds dat je zelfs in een regio best veel afwisseling kan creeeren. Een machinist kan voorbeeld een dienst Den Helder - Amsterdam - Zandvoort - Amsterdam - Alkmaar via Haarlem - Den Helder hebben.
En waar grenzen precies liggen zien we dan wel. Beter OV is belangrijker lijkt me dan personeel door heel NL sturen.
En waar grenzen precies liggen zien we dan wel. Beter OV is belangrijker lijkt me dan personeel door heel NL sturen.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik vrees dat de vakbonden de omgekeerde mening zijn toegedaan. Het lijkt me ook dat je met dergelijke schema's, en elke dag een rondje om een andere kerk, een redelijk compromis kan vinden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Tja, anders waren de regionale lijnen opgeheven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Uuuuh, wat een analyse. Gaat de gemiddelde treinreiziger echt voor Arriva kiezen omdat er betere wifi en een snackautomaat in de trein meerijdt?Captian_Sparkle schreef: ↑di 28 mar 2023, 20:26 Rechtzaak tegen De Staat. Arriva wilt toegang tot HRN.
Bron: RTL
Volgens mij wat Keolis het Kamperlijntje best goed te bedienen zonder vertragingen, minus de uitval door personeelstekort.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Volgens mij werd zelfs daar tegen gestaakt in het verleden.
De opmerking van CamilleKreemers is uitermate naïef (sorry dat ik het zeg). De vakbonden (hebben het voor het zeggen) malen niet om beter OV. Die malen om hun achterban (en hebben misschien zelfs hun eigen agenda).
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
De vakbonden zijn er om de belangen van hun leden te behartigen. Het OV verbeteren is inderdaad niet hun taak.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: di 15 feb 2022, 22:33
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
En weer een rechtzaak (spoedappèl) van FMN mbt toegang tot HRN. Ditmaal met plannen voor o.a. provincie Zeeland
Bron: omroep Zeeland
Bron: omroep Zeeland
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Hoeveel materieel bespaart men in de busconcessie als men dit zou doorvoeren?
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Vrijwel niets, en de plannen een aftakking te bouwen in Vlissingen zijn ook pure fantasie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten