Sporen in Nederland jaar bij jaar

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Sporen in Nederland jaar bij jaar

Bericht door W0rteltje »

Hey iedereen,

Het is al weer een tijd geleden dat ik iets hierop dit forum iets heb geplaatst. Maar ik heb de laatste twee jaar gewerkt aan een video die jullie denk ik ook wel interessant zouden vinden. Het is een video waarin je de spoor situatie van elk jaar achter elkaar kan zien. Elk jaar is twee seconden.
Het is een video waarin je waarschijnlijk vaak op de pauze knop gaat drukken omdat in sommige jaren zodanig veel gebeurt dat je het absoluut niet kan bijhouden, maar het geeft je wel een beter inzicht in hoe het spoor groeide, even krimpte, en vervolgens toch weer een stukje uitbreidde.

https://www.youtube.com/watch?v=PbZvaZA ... e=youtu.be

Ook heb ik voor deze video spreadsheets gemaakt met alle informatie, die is misschien ook wel leuk om door te kijken:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Ik hoop dat jullie er even veel plezier uit kunnen halen als het was om voor mij te maken :D
bon jour
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Sporen in Nederland jaar bij jaar

Bericht door dennistd »

Ik vind deze dan toch een stuk handiger: http://spoortijdlijn.nl
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Sporen in Nederland jaar bij jaar

Bericht door W0rteltje »

big oof.
twee jaar aan werk voor niks
bon jour
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Sporen in Nederland jaar bij jaar

Bericht door gpvos »

Mooi project! Haha, "Ik hoop dat u er enig plezier of een onterecht gevoel van superioriteit van krijgt."

Het project was vast al veel te groot, maar als ik zo'n video zou maken, zou ik denk ik de nieuwe lijnen een korte tijd extra laten oplichten, zodat ze iets meer opvallen (en ook een of andere tijdelijke markering als een lijn verdwijnt).

De tijdlijn van de bevrijde gebieden, in het bijzonder van de waddeneilanden, had ik nog niet eerder in zulk detail gezien.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Sporen in Nederland jaar bij jaar

Bericht door SuperGhost »

dennistd schreef: za 31 okt 2020, 04:01 Ik vind deze dan toch een stuk handiger: http://spoortijdlijn.nl
Is echter verre van compleet. Zo missen bijvoorbeeld de lijnen Doetinchem-Ruurlo-Hengelo/Enschede, Winterswijk-Neede-Nijverdal, Enschede-Oldenzaal, Hoorn-Medemblik, Enschede-Ahaus, Deventer-Raalte-Ommen, Leeuwarden-Dokkum en Den Dolder-Zeist (misschien nog wel meer, maar deze vielen me op).
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Sporen in Nederland jaar bij jaar

Bericht door W0rteltje »

gpvos schreef: za 31 okt 2020, 12:33 Het project was vast al veel te groot, maar als ik zo'n video zou maken, zou ik denk ik de nieuwe lijnen een korte tijd extra laten oplichten, zodat ze iets meer opvallen (en ook een of andere tijdelijke markering als een lijn verdwijnt).
Ja dat was iets wat ik pas door had toen ik al best wel ver in het project zat. Daarnaast wist ik ook niet hoe ik dat zou implementeren. Deze video is op een nogal simpele manier gemaakt en heeft geen animatie er in. Het zijn ~190 losse kaarten na elkaar afgespeeld. Maar het is wel iets dat ik misschien ooit in een tweede versie zou doen.
De tijdlijn van de bevrijde gebieden, in het bijzonder van de waddeneilanden, had ik nog niet eerder in zulk detail gezien.
Dat vond ik ook leuk om te doen. vooral de verhalen van Texel en Terschelling zijn interessant. Texel had een Georgische opstand en op Terschelling wilde het verzet de macht grijpen, maar de Nazi's weigerde. Beide kanten wilde echter geen onnodig bloedbad op het eiland dus ontstond er een soort van mini-koude oorlog waar op een gegeven moment Nazi's en het verzet samen de straten patrouilleerden.
bon jour
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Sporen in Nederland jaar bij jaar

Bericht door ODRAIL »

W0rteltje schreef: za 31 okt 2020, 01:16 Hey iedereen,

Ook heb ik voor deze video spreadsheets gemaakt met alle informatie, die is misschien ook wel leuk om door te kijken:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Een mooi overzicht. Erg handig :pos: :s .


Dit bestand heb ik inmiddels gedownload voor persoonlijk gebruik.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Sporen in Nederland jaar bij jaar

Bericht door W0rteltje »

KM46 schreef: za 07 nov 2020, 11:30
Dit bestand heb ik inmiddels gedownload voor persoonlijk gebruik.
oh ja ga dr voor. Blij dat al dat werk gebruikt wordt :mrgreen:
bon jour
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten