Dienstregeling 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door waldo79 »

Maar als zo'n reis met terugsteken via Ede wordt toegestaan, wordt wel voldaan aan het bedieningsvereiste?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door MetroRET »

Het komt tenslotte uit de reisplanner (eveneens zonder een verhoogde ritprijs).
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door sirvinniei »

Dat zou niet uit moeten maken. In principe is de regel dat elk station overdag 2x per uur moet worden bediend in elke richting (Maarn heeft hiervoor volgens mij een uitzondering gekregen)
Ik heb geen onderschrift
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door waldo79 »

Heeft men wel voorzien dat men op dit punt niet aan de bedieningsplicht voldoet :?:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door AppleMoose »

Wellicht is het een uitzondering dat mogelijk is binnen de huidige concessie-eisen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door waldo79 »

Lijkt mij plausibel en zeker omdat met een kleine omweg de Klomp alsnog 2 keer per uur kan worden bereikt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door umbusko »

Ik denk eerlijk gezegd gewoon dat men het is vergeten aan te passen.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door gpvos »

Het lijkt me niet zo moeilijk om een test voor de concessie-eisen te schrijven die automatisch na een wijziging op de dienstregelingdatabase draait.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Bemined »

Sterker nog, de aanwezigheid van zo'n test zou een concessie-eis moeten zijn naar mijn mening :) En dan niet alleen voor het dagplan maar ook voor de actuele situatie, zodat bij uitval van een trein er automatisch een seintje gaat als er een te lange wachttijd ontstaat waardoor men kan ingrijpen door bijvoorbeeld een (andere) intercity een extra stop te geven.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Wubbo »

3171 heeft vandaag op de Klomp gestopt (al was dat als 303171).
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door henrivanderweijden »

Ik hoop dat ie dat blijft doen. Er zit namelijk een gat van een uur tussen de laatste 3200 en de eerst stoppende 3100.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Mikos »

Er worden al planaanpassingen gemaakt, zodat dat gat er niet is.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door waldo79 »

Keurig :pos:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door cassie127 »

Vanaf week 6 zal er verdere afschaling van de dienstregeling gaan plaatsvinden.
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 26 jan 2022, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door waldo79 »

Loopt het reizigersaantal zo drastisch terug dat er verder gesneden moet worden?
En welke treinseries betreft het?
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door DDietzen »

Aangezien de samenleving nu juist weer verder open gaat, vermoed ik dat het om een (al dan niet wegens oplopende omikronbesmettingen verwacht) personeelstekort gaat.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door en-es »

Logistieke beperkingen :trein:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Daniel »

Omikron speelt op meer plekken een rol ja. Diverse busvervoerders zijn al naar de vakantiedienst omgeschakeld, maar NS heeft die mogelijkheid bij gebrek aan een vakantiedienst natuurlijk niet. Dus die moeten zelf wat bedenken.

Wat mij vooral opvalt is over hoe ver in de toekomst ze het hebben. Eerdere afschalingen in het OV werd op kortere termijn over besloten.

Edit: OVPro heeft het over scenario's voor afschaling bij NS per 7 februari indien er te weinig bezetting is, nog niet over een daadwerkelijk besluit daartoe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door cassie127 »

Die datum kan ik zo goed als bevestigen :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door cassie127 »

cassie127 schreef: di 25 jan 2022, 16:04 Vanaf week 6 zal er verdere afschaling van de dienstregeling gaan plaatsvinden.
Alle info staat hier nu openbaar:
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... ingen.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door PHS »

Toch bijzonder dat de NS nu al weet dat ze over een maand zoveel ziekteverzuim hebben dat ze al deze treinen voor onbepaalde tijd moeten schrappen...

Of wordt ziekteverzuim hier aangehaald om geld te besparen?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door en-es »

Hoe kan je nou zoiets zeggen ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Meltrain »

Dat de 5200 als eerste (Sprinter)serie wordt afgeschaft, kan ik nog wel begrijpen, maar wordt de 5000 dan ook 5 minuten verschoven, zodat een kwartierdienst ontstaat? (Dezelfde vraag geldt ook voor de overige ETMET-corridors.)
Zo te lezen blijft de 3200 trouwens rijden en worden de 2400 en 3100 opgeheven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Daniel »

Sowieso zou als eerste de tienminutendiensten afbouwen logischer zijn, dat heeft een veel beperkter impact dan gelijk naar 2x/uur maar scheelt wel veel personeel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door PHS »

en-es schreef: do 27 jan 2022, 17:10 Hoe kan je nou zoiets zeggen ;)
En waarom zou dat niet? Sommige vervoerders snijden zodra ze maar enigszins kunnen, neem Arriva, die zeggen dat ze vanaf deze week weer een gewone dienstregeling rijden in Limburg, maar vanwege 'logistieke beperkingen' niet verder komen dan een halfuursdienst met grotendeels enkeltjes op de Maaslijn. Gevolg is dat de treinen propvol zitten. Nu wil ik de NS zeker niet van Arriva-praktijken beschuldigen, maar ik vind het wel vreemd dat een maand vooruit wordt geschrapt, zonder einddatum. Hoe kun je nou weten wat het ziekteverzuim over een maand is?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten