Dienstregeling 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door ArrivaBas »

Zoals de treinen nu ingedeeld zijn past de 6600 precies tussen twee treinen van de 3600 in. Dat maakt de dienst erg kwetsbaar als de 6600 vertraging oploopt (wat regelmatig gebeurt), en met de korte kering van negen minuten aan de Zwolse kant is een lange kering in Roosendaal geen overbodige luxe. Je zou de buffer hooguit wat kunnen oprekken door de 3600 extra in Tilburg Universiteit te laten stoppen en deze tijd van de stilstand in Breda af te trekken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door tjoektjoek »

Ik ben benieuwd of de Nightjet Zürich gaat rijden aangezien je nu verplicht in quarantaine moet.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door en-es »

Dat lijkt me geen reden om die trein niet te laten rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Daniel »

Daarnaast dient die trein ook als nacht-IC in Duitsland, dus je kunt 'm niet zomaar opheffen als er geen vraag tussen Nederland en Zwitserland zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Z2N »

Je kan natuurlijk de Nightjet schrappen, en alleen de Nacht-IC rijden: de verschillende diensten staan met aparte treinnummers in de boekingssystemen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Wubbo »

MetroRET schreef: zo 28 nov 2021, 16:42 De stop in Breda ook inkorten, hierdoor is er een keertijd van 8 minuten mogelijk in Rsd.

Ht A/V :07/:09
Tb A/V :24/:25
Bd A/V :37/:39
Etn + :47
Rsd A :56

Rsd V :04
Etn + :13
Bd A/V :21/:23
Tb A/V :35/:36
Ht A/V :52/:54

De 6600 zou hierdoor dus ook 3 minuten opgeschoven moeten worden, maar dat lijkt met de huidige lange stops in Ht ook prima haalbaar.
De 5200 (volgend jaar 6400) moet dan ook gaan schuiven ivm de perronopvolging op spoor 1.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door MetroRET »

Die staat volgens mij ook al veels te lang in Eindhoven stil, een later vertrek vanuit Tbu zou gezien de korte keertijd, alleen maar welkom zijn.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door JordiBrabant »

Dan moet ie ook weer eerder vertrekken uit Tb ri. Tbu en "door" de 1100 rijden, of de 1100 uitbuigen en de aansluitingen in Ehv om zeep helpen.
Zo zie je maar: rondom Bd en Tb is niet zomaar met iets te schuiven.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door MetroRET »

Hij kan eerder aankomen, maar dan eventueel a-symmetrisch de 1100 naar Ehv afwachten, want richting Tbu heb je natuurlijk 2 perronsporen in Tb.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Meltrain »

Zijn er nog (grote) wijzigingen qua materieelinzet te verwachten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door MetroRET »

5200, 5900 en s6100 met SNG.
7300 en 7400 met mix SLT/SNG.
6300 met SLT.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Globetrotter »

En natuurlijk het herintreden van DDZ. Weer op de 3600?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Lijn 45 »

:Y
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door katvis »

De 5100 wordt SNG?
PSA: Links gaan, rechts staan
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door MetroRET »

Dat is toch al een tijdje gemixt met SGM, wat er landelijk uit gaat.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door en-es »

tjoektjoek schreef: zo 28 nov 2021, 18:34 Ik ben benieuwd of de Nightjet Zürich gaat rijden aangezien je nu verplicht in quarantaine moet.
Treinreiziger.nl meldt dat de trein vooralsnog gewoon gaat rijden volgens de Nederlandse Spoorwegen.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door tjoektjoek »

Quarantaineplicht wordt afgeschaft voor reizigers naar Zwitserland, nu komt er een dubbele testplicht. Dus dat maakt het wel makkelijker.
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door henrivanderweijden »

De NJ naar Zwitserland bediend natuurlijk ook Duitse stations om in te stappen EN fungeert binnen Duitsland als IC.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Etienne »

Zoals eerder door Mikos aangekondigd gaat de avonduitsnijding morgen al 2 uur eerder beginnen. Dit houdt dus in dat de kwartierdiensten, zoals de 2000, 5700, 6800 en 8900 dan rond 18:30 stoppen met rijden.

Zie onderaan deze pagina
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Milco »

Gaat de 14900 dan eerder opstarten of stopt de 4900 extra in Hollandsche Rading?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door MetroRET »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Daniel »

Er wordt inderdaad puur uitgesneden en niet de complete dienstregeling is aangepast. Zo rijden tussen Utrecht en Eindhoven de treinen ook in een 10/20 interval vanaf ca. 18.30 uur (800 en 3500) en gaan pas vanaf het gebruikelijke tijdstip de 2900 en 3700 in hun kwartiersligging rijden.

Op Veenendaal-De Klomp stopt gedurende de vervroegde avonduitsnijding de 3100.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door MetroRET »

De 3200 wordt alleen richting Arnhem Centraal een half uurtje ingekort (de 3269 rijdt dan tot Shl en de 3271 is opgeheven), de 3171 lijkt echter de stop voor alsnog niet over te nemen in Klp.

Richting Utrecht Centraal wordt de dienstregeling gehandhaafd, zoals gebruikelijk (alleen zijn de 3260 en 3262, net zoals gebruikelijk voor de 3264, ingekort tot Schiphol Airport).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Daniel »

Nu je het zegt zit er inderdaad een gat van een uur tussen, die valt niet op in de reisplanner als je Utrecht - De Klomp plant omdat er dan in het tussenliggende tijdvak een advies via Ede-Wageningen uit komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 776
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door verfmeer »

Op deze manier voldoet de NS toch niet aan de concessie-eisen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten