Dienstregeling 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door cassie127 »

Klopt, de 3091 wordt ook wekelijks eenmaal verbust tussen Arnhem en Nijmegen. Met meestal kort daarna een buitendienststelling van het hele station van Arnhem en Nijmegen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Bemined »

Vanaf het wijzigingsblad van juni gaat de 8900 in beide richtingen op alle stations stoppen tussen Utrecht en Houten i.p.v. in de tegenspitsrichting als sneltrein te rijden.

Volgens de reisinformatie gaat trein 3943 ook niet meer in Amsterdam Centraal stoppen op werkdagen, geen idee wat hier aan de hand is, foutje?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Meltrain »

De 3200 staat in beide richtingen 5 minuten stil te Amsterdam Zuid. Zou het een optie kunnen zijn om deze stop te verkorten naar 2 minuten en dan extra te stoppen bij Amsterdam RAI?
Dan heeft RAI doordeweeks 2x/uur een rechtstreekse verbinding met Utrecht Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Milco »

Hoeveel mensen reizen dagelijks tussen beide stations, RAI en Utrecht?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Daniel »

Nu heel weinig waarschijnlijk (in de statistieken van NS dan) omdat de reis met de metro vanaf Bijlmer ArenA altijd veel sneller is dan met de trein, als je bestemming niet ook al makkelijk vanaf Zuid te bereiken is.
Het aantal reizigers dat de IC naar Bijlmer pakt, een Sprinter naar Duivendrecht en dan weer een Sprinter naar RAI zal de nul wel naderen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door hauptbahnhof »

Dat is lastig te zeggen. Een directe reis betekent dat je naar Dvd moet, daar overstappen op de directe sprinter of eventueel eerst naar Asb en daar op de intercity. Makkelijker wordt het om naar Asdz te gaan en dan terugsteken.
Alleen die reis naar Asdz kan met 2-3 metrolijnen gedaan worden dus men hoeft ook niet perse met de trein te gaan en dan terug te steken.
PHS

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door PHS »

Milco schreef: vr 27 mei 2022, 10:54 Hoeveel mensen reizen dagelijks tussen beide stations, RAI en Utrecht?
Geen idee, maar er is de afgelopen jaren behoorlijk gebouwd rond de RAI, waaronder verschillende grote kantoren (het Europees Medicijnagentschap!) en een nogal markant hotel dat lijkt op drie op elkaar gestapelde stukken taart.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Bemined »

Probleem is dat je hiermee wel de verwachting creëert bij de reizigers dat deze verbinding blijvend is, terwijl er over enkele jaren mogelijk een heel ander dienstregelingmodel gereden gaat worden en de stop niet meer ingepast kan worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Z2N »

Nu zou het ook maar om 2 van de 6 treinen per uur gaan, ik denk dat het schrappen op een later moment wel verdedigbaar is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door sneltram »

Leer dan de lokale politici kennen. Als je bij werkzaamheden een keertje een IC extra laat stoppen, heb je ze de volgende dag op stoep waarom hun IC verdwenen is. De grootste stroom reist Asdz-Ut. Als je extra stopt op Rai, geef je die groep meer reistijd. Dat is niet wenselijk, net zoals de lange stop van de 3100 op Asb ook niet wenselijk is, maar dat kan niet anders i.v.m. de (1)1600 die in de weg ligt tussen Dvd en Shl.
PHS

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door PHS »

We hebben het hier over Amsterdam hè, niet over Harderwijk of Hoogeveen ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Meltrain »

sneltram schreef: za 28 mei 2022, 11:03 De grootste stroom reist Asdz-Ut. Als je extra stopt op Rai, geef je die groep meer reistijd.
Maar uitsluitend die groep krijgt een langere reistijd. Shl - Ut en Ledn - Asb blijven qua reistijd gelijk.
sneltram schreef: za 28 mei 2022, 11:03 net zoals de lange stop van de 3100 op Asb ook niet wenselijk is, maar dat kan niet anders i.v.m. de (1)1600 die in de weg ligt tussen Dvd en Shl.
Dat vind ik wel bijzonder, aangezien dat hele traject vietsporig is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Bemined »

Het is viersporig ja, maar de 1600/11600 en de 700/1800 zitten zo kort achter elkaar dat deze beide sporen nodig hebben (perronopvolging is langer dan de spooropvolging, dus bij Duivendrecht passen ze nog wel achter elkaar maar bij Amsterdam Zuid niet meer omdat beide treinen daar stoppen).
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door MetroRET »

Tevens past de 1600/11600 ook op Schiphol niet op de buitenste sporen, want daar is die dan tegelijkertijd met de 900.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Roeland »

Is al bekend hoe de IC's op Utrecht - Arnhem gaan rijden als ze van 6x naar 4x/uur gaan?
Ik probeer een reis Klp - Amstel te plannen halverwege juni, maar de NS Reisplanner geeft nog steeds aan: "Je kunt op dit moment geen reis plannen, probeer het later nog een keer".
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door en-es »

Kan toch pas 10 dagen van te voren?
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Bemined »

De 3200 is opgeheven, de 3100 stopt extra in Klp. Ik zie verder geen sporen van aangepaste tijden, men rijdt in een 20/10 interval zo te zien daar waar de 3200 wegvalt (op de extra rijtijd voor de 3100 na vanwege de extra stop natuurlijk, maar dat wordt opgevangen door een kortere stop in Utrecht).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Meltrain »

Per wanneer is dat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Roeland »

Bemined schreef: ma 30 mei 2022, 08:52 De 3200 is opgeheven, de 3100 stopt extra in Klp. Ik zie verder geen sporen van aangepaste tijden, men rijdt in een 20/10 interval zo te zien daar waar de 3200 wegvalt (op de extra rijtijd voor de 3100 na vanwege de extra stop natuurlijk, maar dat wordt opgevangen door een kortere stop in Utrecht).
Vervalt dan de korte overstap in Utrecht van de 3100 op de IC's van/naar Amsterdam CS?
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Bemined »

Aankomst van de 3100 uit Nijmegen wordt :20/:50, dus de overstap op de 3900 om :19/:49 ben je kwijt ja. Andersom wordt het een officieel niet in de praktijk soms net wel aansluiting, de 3900 uit Amsterdam komt om :12/:42 binnen en de 3100 naar Nijmegen vertrekt om :13/:43.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door reisthijs »

en-es schreef: ma 30 mei 2022, 08:48 Kan toch pas 10 dagen van te voren?
Nee hoor, het staat al in de reisplanner.
Meltrain schreef: ma 30 mei 2022, 08:53 Per wanneer is dat?
Vanaf maandag 13 juni.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door MetroRET »

Bemined schreef: ma 30 mei 2022, 09:23 Aankomst van de 3100 uit Nijmegen wordt :20/:50, dus de overstap op de 3900 om :19/:49 ben je kwijt ja. Andersom wordt het een officieel niet in de praktijk soms net wel aansluiting, de 3900 uit Amsterdam komt om :12/:42 binnen en de 3100 naar Nijmegen vertrekt om :13/:43.
De 3100 vertrekt grotendeels :12/:42, alleen op tijden van de ICE om :13 (8:43 bij de 105).
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Bemined »

Dan keek ik net bij een moment dat de ICE rijdt blijkbaar. Maar het effect blijft hetzelfde, want de 3900 heeft net zo'n dezelfde verschuiving, die komt standaard om :11/:41 aan dan waarna de 3100 om :12/:42 wegrijdt aan de andere kant van het perron.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door DDietzen »

Het valt me op dat op Asd de 1019 en 145 binnenkort structureel in conflict worden gepland. Tussen maandag 18 juli en zaterdag 6 augustus komt elke dag (behalve zondag) de 1019 om 11:05 op spoor 10a aan en keert daar op de 1032 die om 11:25 vertrekt, maar vertrekt de 145 tussendoor om 11:10 van datzelfde spoor 10a. Uiteraard past dat niet.

Waarom wordt dat zo gedaan? :?:
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Bemined »

Kan zijn dat het simpelweg nog niet aangepast is, dagplan loopt niet zo ver vooruit in de reisplanner. In de basisdienstregeling liggen treinen wel vaker 'in conflict' omdat er simpelweg meerdere varianten van dezelfde trein, die hebben dan onderling uitsluiting met elkaar en pas bij de uitwerking voor een specifieke week wordt dat conflict dan opgelost door de juiste variant te pakken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten