Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
umbusko schreef: ↑vr 05 nov 2021, 14:22
Zou je eigenlijk niet gewoon de kruising naar Middelburg kunnen verleggen en het hele traject Middelburg-Vlissingen om en om links en rechts kunnen rijden afhankelijk van het beschikbare spoor in Vlissingen? Volgens mij moet dat passen, omdat de 2200 zichzelf in Mdb kruist. Een links rijdende trein uit Vs zit dus niemand in de weg, en een links rijdende trein uit Mdb ook niet.
Vlissingen Souburg ligt bewust zo dat de spoorbomen maar kort dicht hoeven (perron ligt in rijrichting net voorbij de overweg). Ga je linkerspoor rijden, dan is dat niet meer het geval en is de overweg dus lang(er) dicht.
Bovendien: waarom al die moeite doen voor een station dat vanwege weinig instappers NS (waarschijnlijk) toch niet wil aandoen met de sneller IC?
Het lijkt me inderdaad niet nodig om al die moeite te doen. Maar dan is het argument dus "wil niet", en niet "kan niet".
Het idee om linkerspoor te rijden leek me minder "gedoe" dan iedere trein op het eindpunt omrangeren. Maar de opmerking over de ligging van de overweg te Vss is wel een goede. Hoe dan ook lijkt me het in dit geval inderdaad een zuiver theoretische discussie.
De NS heeft de brondata van de dienstregeling nu ook zelf vrijgegeven, mij is nog niet duidelijk of dit de definitieve versie is of dat het wijzigingsblad er nog overheen moet.
De vier minuten latere aankomsttijd van de 3524 in Utrecht Centraal (buiten patroon door de Nightjet uit Zürich) zie ik in ieder geval nu wel in de Internationale Reisplanner staan, toen de brief daarover eind oktober uitkwam was dat nog niet verwerkt volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Het wijzigingsblad is half oktober afgesloten, ik mag hopen dat ze niet nu nog met een datalevering van daarvoor (dat is dan de stand van augustus) komen.
MetroRET schreef: ↑vr 05 nov 2021, 12:08
Wellicht dan inderdaad alleen doordeweeks de 2800 met SLT, want in het weekend gaat de 2800 keren op de 2000 in Ut, dus wellicht is inzet van ICM dan wel mogelijk.
Waarom keert de 2800 in het weekend wel op de 2000 en doordeweeks niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
In de avond wanneer de 2000 niet meer naar Amersfoort gaat keren de 2000 en 2800 overigens wel op elkaar, maar die avond duurt slechts een half uur want daarna rijden beide series helemaal niet meer.
Het is terug te vinden in de documenteigenschappen
Auteur: Movin Vervoeradvies BV icm VastinVorm - Delft
Toepassing: Adobe Illustrator 25.4 (Macintosh)
Meltrain schreef: ↑vr 19 nov 2021, 16:03En in het weekend keren beide treinseries op elkaar om zo wat meer speling te hebben?
Om de speling beter te verdelen. Als beide series op zichzelf zouden keren is dat 26 minuten voor de 2000 en 5 minuten voor de 2800, door op elkaar te keren zit je daar mooi tussenin.
Een kering van 26 minuten zou waarschijnlijk ook een overkruisconflict opleveren, de arriverende trein zou dan een geel sein krijgen bij nadering van Utrecht omdat de vorige trein nog in de wisselstraat zit. Door op elkaar te keren is de aankomst op spoor 11 en vertrek vanaf spoor 9 en is dat conflict weg.
En door aankomst op 11 en vertrek van 9 is ook de overstap op de 500/600 behouden, die zou anders in 1 richting vervallen doordat die dan niet meer cross-platform is. De overstap tussen 2800 en 1700/11700 wordt al in Gouda geboden op hetzelfde perron, dus dat hoeft niet ook nog eens in Utrecht.
Vanaf december rijden er met name in de spits langere Sprinters. En om al die reizigers veilig in en uit te laten stappen, moeten de perrons op het traject lang genoeg zijn. Daarom worden in de week van 20 tot 29 november 2021 de perrons van Veenendaal West, Veenendaal Centrum, Maarn, Bunnik en Rhenen verlengd. In negen dagen tijd verlengen we in Rhenen het perron met 45 meter. In Veenendaal Centrum worden beide perrons eveneens verlengd, met 35 meter. In Veenendaal West verlengen we de perronsmet maar liefst 49 meter, en richten we deze opnieuw in met onder meer nieuwe banken.
Alle perrons worden volledig opnieuw bestraat. In Veenendaal West bouwen we ook een nieuwe fietsenstalling. Ook passen we daar begin volgend jaar de hellingbaan aan en het voorplein aan. De perronverlengingen in station Bunnik zijn nog tijdelijk, maar die bouwen we in de loop van 2022 om naar definitieve perrons.
Worden er langere treinen ingezet op de treinseries richting Rhenen?
Vanaf december rijden er met name in de spits langere Sprinters. En om al die reizigers veilig in en uit te laten stappen, moeten de perrons op het traject lang genoeg zijn. Daarom worden in de week van 20 tot 29 november 2021 de perrons van Veenendaal West, Veenendaal Centrum, Maarn, Bunnik en Rhenen verlengd. In negen dagen tijd verlengen we in Rhenen het perron met 45 meter. In Veenendaal Centrum worden beide perrons eveneens verlengd, met 35 meter. In Veenendaal West verlengen we de perronsmet maar liefst 49 meter, en richten we deze opnieuw in met onder meer nieuwe banken.
Alle perrons worden volledig opnieuw bestraat. In Veenendaal West bouwen we ook een nieuwe fietsenstalling. Ook passen we daar begin volgend jaar de hellingbaan aan en het voorplein aan. De perronverlengingen in station Bunnik zijn nog tijdelijk, maar die bouwen we in de loop van 2022 om naar definitieve perrons.
Worden er langere treinen ingezet op de treinseries richting Rhenen?
Er gaan gepland 12 bakken SLT rijden. Nu passen er maximaal 10 bakken naar Rhenen.
sirvinniei schreef: ↑ma 22 nov 2021, 00:53
Ironisch genoeg wordt vaak juist de spitssprinter naar vndc geschrapt. Geen wonder dat de huidige treinen te kort zijn.
Tja, zo vreselijk druk is de Veenendaallijn nou ook weer niet. Het probleem is dat Rhenen aan het eind van een behoorlijk lang sprintertraject ligt, het andere uiteinde (de Zaanlijn) is veel drukker en dáár zijn langere treinen nodig.