Dienstregeling 2022
Re: Dienstregeling 2022
Maar als zo'n reis met terugsteken via Ede wordt toegestaan, wordt wel voldaan aan het bedieningsvereiste?
Re: Dienstregeling 2022
Het komt tenslotte uit de reisplanner (eveneens zonder een verhoogde ritprijs).
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2022
Dat zou niet uit moeten maken. In principe is de regel dat elk station overdag 2x per uur moet worden bediend in elke richting (Maarn heeft hiervoor volgens mij een uitzondering gekregen)
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2022
Heeft men wel voorzien dat men op dit punt niet aan de bedieningsplicht voldoet
- AppleMoose
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Dienstregeling 2022
Wellicht is het een uitzondering dat mogelijk is binnen de huidige concessie-eisen.
Goh.
Re: Dienstregeling 2022
Lijkt mij plausibel en zeker omdat met een kleine omweg de Klomp alsnog 2 keer per uur kan worden bereikt.
Re: Dienstregeling 2022
Ik denk eerlijk gezegd gewoon dat men het is vergeten aan te passen.
Re: Dienstregeling 2022
Het lijkt me niet zo moeilijk om een test voor de concessie-eisen te schrijven die automatisch na een wijziging op de dienstregelingdatabase draait.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Dienstregeling 2022
Sterker nog, de aanwezigheid van zo'n test zou een concessie-eis moeten zijn naar mijn mening En dan niet alleen voor het dagplan maar ook voor de actuele situatie, zodat bij uitval van een trein er automatisch een seintje gaat als er een te lange wachttijd ontstaat waardoor men kan ingrijpen door bijvoorbeeld een (andere) intercity een extra stop te geven.
Re: Dienstregeling 2022
3171 heeft vandaag op de Klomp gestopt (al was dat als 303171).
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Dienstregeling 2022
Ik hoop dat ie dat blijft doen. Er zit namelijk een gat van een uur tussen de laatste 3200 en de eerst stoppende 3100.
Re: Dienstregeling 2022
Er worden al planaanpassingen gemaakt, zodat dat gat er niet is.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Dienstregeling 2022
Keurig
Re: Dienstregeling 2022
Vanaf week 6 zal er verdere afschaling van de dienstregeling gaan plaatsvinden.
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 26 jan 2022, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2022
Loopt het reizigersaantal zo drastisch terug dat er verder gesneden moet worden?
En welke treinseries betreft het?
En welke treinseries betreft het?
Re: Dienstregeling 2022
Aangezien de samenleving nu juist weer verder open gaat, vermoed ik dat het om een (al dan niet wegens oplopende omikronbesmettingen verwacht) personeelstekort gaat.
Re: Dienstregeling 2022
Logistieke beperkingen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2022
Omikron speelt op meer plekken een rol ja. Diverse busvervoerders zijn al naar de vakantiedienst omgeschakeld, maar NS heeft die mogelijkheid bij gebrek aan een vakantiedienst natuurlijk niet. Dus die moeten zelf wat bedenken.
Wat mij vooral opvalt is over hoe ver in de toekomst ze het hebben. Eerdere afschalingen in het OV werd op kortere termijn over besloten.
Edit: OVPro heeft het over scenario's voor afschaling bij NS per 7 februari indien er te weinig bezetting is, nog niet over een daadwerkelijk besluit daartoe.
Wat mij vooral opvalt is over hoe ver in de toekomst ze het hebben. Eerdere afschalingen in het OV werd op kortere termijn over besloten.
Edit: OVPro heeft het over scenario's voor afschaling bij NS per 7 februari indien er te weinig bezetting is, nog niet over een daadwerkelijk besluit daartoe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2022
Die datum kan ik zo goed als bevestigen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2022
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2022
Toch bijzonder dat de NS nu al weet dat ze over een maand zoveel ziekteverzuim hebben dat ze al deze treinen voor onbepaalde tijd moeten schrappen...
Of wordt ziekteverzuim hier aangehaald om geld te besparen?
Of wordt ziekteverzuim hier aangehaald om geld te besparen?
Re: Dienstregeling 2022
Hoe kan je nou zoiets zeggen
Re: Dienstregeling 2022
Dat de 5200 als eerste (Sprinter)serie wordt afgeschaft, kan ik nog wel begrijpen, maar wordt de 5000 dan ook 5 minuten verschoven, zodat een kwartierdienst ontstaat? (Dezelfde vraag geldt ook voor de overige ETMET-corridors.)
Zo te lezen blijft de 3200 trouwens rijden en worden de 2400 en 3100 opgeheven.
Zo te lezen blijft de 3200 trouwens rijden en worden de 2400 en 3100 opgeheven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2022
Sowieso zou als eerste de tienminutendiensten afbouwen logischer zijn, dat heeft een veel beperkter impact dan gelijk naar 2x/uur maar scheelt wel veel personeel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2022
En waarom zou dat niet? Sommige vervoerders snijden zodra ze maar enigszins kunnen, neem Arriva, die zeggen dat ze vanaf deze week weer een gewone dienstregeling rijden in Limburg, maar vanwege 'logistieke beperkingen' niet verder komen dan een halfuursdienst met grotendeels enkeltjes op de Maaslijn. Gevolg is dat de treinen propvol zitten. Nu wil ik de NS zeker niet van Arriva-praktijken beschuldigen, maar ik vind het wel vreemd dat een maand vooruit wordt geschrapt, zonder einddatum. Hoe kun je nou weten wat het ziekteverzuim over een maand is?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten