Dienstregeling 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Roeland

Re: Dienstregeling 2022

Bericht door Roeland »

Mijn eerste gedachte is, dat het Locov-advies een hoger realiteitsgehalte heeft dan de adviesaanvraag waarop ze reageren
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Er speelt ook input van het Rocov Utrecht mee omdat de vervoerders in Driebergen-Zeist en Veenendaal-De Klomp ook ergens hun dienstregeling op moeten baseren. Daar zitten immers potentieel nogal grote verschillen tussen de PHS-dienstregeling, de huidige dienstregeling en misschien nog wel een ander alternatief scenario.

Als zo'n scenario tenminste bestaat kunnen de aansluitende vervoerders tenminste ook ergens hun dienstregeling voor het geval PHS niet doorgaat op baseren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RobertT

Bericht door RobertT »

De aansluiting in Breda van de IC uit Brussel op de 3600 vind ik wel een goede.
Vanuit de 3600 richting België is dat nu idd hetzelfde perron en vertrekt de 900 van een ander perron(overstap op de 900 is 5 minuten)
Vanuit België komt de IC echter op spoor 5 aan,de 3600 gaat van 3.Op spoor 4 staat dan de binnengekomen 900.Ook voor deze 900 is dan de overstap 5 minuten op de 3600.Dus beiden reizen zouden in principe gelijk kunnen zijn.En die goederentrein waar ze het over hebben,is volgens mij al door Breda heen als de 3600 uit Rsd binnenkomt.
ICE105

Bericht door ICE105 »

Het gaat om het volgende goederenpad waar de IC Brussel na vertrek vanaf 4 op weg naar Amsterdam dwars door gaat. Op spoor 5 heb je dat probleem niet.
BusOV40

Bericht door BusOV40 »

En ook dat er vanaf Breda een uur eerder naar Brussel gereisd kan worden en dat er een uur later een trein uit Brussel binnen komt. Gaat het sowieso ooit nog gebeuren dat de HSL trein ook na 23.30u gaan rijden?
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Een toegevoegde vroege / late trein lijkt me juist dé oplossing om in één klap ook het geklaag uit Den Haag de mond te snoeren. Die raken nu hun vier dagelijkse Brusselse treinen kwijt vanwege PHS Den Haag-Rotterdam en gaan daar vast weer herrie over schoppen. Dus waarom niet één trein overlaten in de dagranden wanneer het baanvak niet zo propvol is?

De vroege rit start dan rond 5u50 in het Haagse, 6u10 Rotterdam, 6u42 Breda, 7u16 Antwerpen, enzoverder tot 8u17 Brussel, waarmee de Belgen ook hun P-trein 7227 kunnen uitsparen. Scheelt ze weer twee Desirootjes, dus in ruil daarvoor mogen ze wel wat meer gaan bijdragen aan de Benelux :Y .
Met zo'n dagrandverbinding heb je zowat de perfecte verbinding voor die al dan niet bestaande Haagse ambtenaren die in Brussel willen werken (want met aankomst rond 8u15 ben je nog op een schappelijke tijd op kantoor), en daar was die hele heisa rond hun rechtstreekse verbinding toch om te doen?

De late rit start om 21u45 in het Brusselse, 22u44 Antwerpen, 23u18 Breda, 23u49 Rotterdam, en eindigt rond 24u10 in het Haagse. Terrasje pakken in Antwerpen en dan terug naar huis in Brabant of Zuid-Holland wordt dan nog heel prima te doen.
reisthijs
Donateur

Bericht door reisthijs »

Dat zijn bijna precies de dagrandverbindingen die er vroegâh ook waren, toen de Benelux nog niet via de HSL reed (al begon de vroege trein toen in Rotterdam).
Ik zie het voor 2025 (binnen de huidige hoofdrailnet-concessie) niet zo snel gebeuren, helaas.
NS rijdt nu namelijk precies zo vaak naar Brussel als de concessie voorschrijft: 16 keer per dag.

Hopelijk wordt de HSL ooit nog eens echt geïntegreerd in het hoofdrailnet.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Bemined

Bericht door Bemined »

Volgens mij is dat toen na het Fyra debacle aangepast. De tijden in Brussel zijn toen met een half uur opgeschoven en toen kwam ook de route via Zaventem erbij. Richting België leverde dat een trein half uur later op 's avonds, richting Nederland was het juist een half uur eerder.
waldo79
Donateur

Bericht door waldo79 »

BusOV40 schreef: wo 17 mar 2021, 10:22 En ook dat er vanaf Breda een uur eerder naar Brussel gereisd kan worden en dat er een uur later een trein uit Brussel binnen komt. Gaat het sowieso ooit nog gebeuren dat de HSL trein ook na 23.30u gaan rijden?
Voor treinen op de HSL geldt een hogere infratoeslag dan op het reguliere net. En die late treinen hebben een dusdanig marginale bezetting dat het commercieel niet uit kan ritten toe te voegen.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Als ik het niet mis heb geldt er ook een nachtsluiting op de HSL.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
waldo79
Donateur

Bericht door waldo79 »

Dat speelt ongetwijfeld mee ;)
reisthijs
Donateur

Bericht door reisthijs »

Bemined schreef: wo 17 mar 2021, 11:20Volgens mij is dat toen na het Fyra debacle aangepast. De tijden in Brussel zijn toen met een half uur opgeschoven en toen kwam ook de route via Zaventem erbij. Richting België leverde dat een trein half uur later op 's avonds, richting Nederland was het juist een half uur eerder.
Dat was vanaf Drgl 2015. De tijden in Amsterdam zijn toen niet met een half uur verschoven want de totale reistijd werd een half uur langer.
Tegelijk ging het toen naar 16 treinen per dag, zonder de vroegste/laatste ritten. Vergeleken met 2011 (laatste pre-fyra dienstregeling die ik heb) is vroegste aankomst in Brussel nu een half uur later, de laatste een half uur eerder.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Plaats reactie