Pagina 12 van 26

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: do 09 sep 2021, 22:02
door MetroRET
De s3200 rijdt voor nu alleen nog doordeweeks.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: do 09 sep 2021, 22:03
door Daniel
Ligt aan welke ETMET-lijn. Amsterdam - Eindhoven rijdt op zaterdag wel elke 10 minuten, maar ETMET-ROSA (Rotterdam - Schiphol - Arnhem) niet.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: do 09 sep 2021, 22:04
door Hainje
MetroRET schreef: do 09 sep 2021, 22:02 De s3200 rijdt voor nu alleen nog doordeweeks.
Ja nu, maar dit is het topic voor volgend jaar. :p
Daniel schreef: do 09 sep 2021, 22:03 Ligt aan welke ETMET-lijn. Amsterdam - Eindhoven rijdt op zaterdag wel elke 10 minuten, maar ETMET-ROSA (Rotterdam - Schiphol - Arnhem) niet.
Oh heet dat ETMET-ROSA. Jammer dat het niet in het weekend van kracht is, was leuk geweest voor de Kilometerkampioen. :trein:

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: do 09 sep 2021, 22:15
door MetroRET
Laat ik het zo dan zeggen:

De s3200 is voor nu alleen doordeweeks ingelegd in 2022, ofwel... er zijn wel plannen dit uit te breiden naar het weekend, maar nog niet per dienstregeling 2022. ;)

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: do 09 sep 2021, 22:19
door Hainje
Ah, zEg DaT dAn MeTeEn!1!1

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: do 09 sep 2021, 23:21
door Suus
Er gaan niet eens in het weekend een kwartierdienst met de sprinters gereden worden tussen Dordrecht en Den Haag Centraal. Dat wordt al jaren node gemist, maar ondertussen op werkdagen wel elke tien minuten rijden tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal -0-

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 09:54
door Meltrain
Begrijp ik goed dat de serie 8900 in 2022 tijdens de spitsuren op het traject Leiden Centraal - Houten Castellum en tijdens de daluren op het traject Woerden - Utrecht Centraal rijdt?

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 09:58
door sneltram
Correct.
En 's avonds en in het weekend helemaal niet.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 10:05
door MetroRET
Helaas nog wel non-stop in de niet-spitsrichting tussen Ut en Htnc, ondanks dat men nu geen rijtijd nodig heeft voor de kering in Utrecht (en dus daar een langere stop heeft).

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 19:54
door CamilleKreemers
Kan te maken hebben dat je voor elke haltering moet betalen aan ProRail.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 20:29
door Tochjo
NS schreef in het Besluit naar aanleiding van de adviesaanvraag het stoppen op tussengelegen stations in de tegenspitsrichting te hebben onderzocht, maar dat daar onvoldoende rijtijd voor beschikbaar is.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 21:01
door MetroRET
En vervolgens wordt er in totaal iets van 9 minuten weggegooid aan een lange stop op Ut :| .

In de spitsrichting wordt er 4 min gestopt in Ut, in de andere richting 5.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 21:28
door Z2N
Een stop op Utvr zou wel moeten lukken, en daarmee kan je de daar gevestigde scholen/universiteitsgebouwen bedienen.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 21:38
door MetroRET
Met een stop van 2 minuten per richting, zou je een keertijd van 9 minuten behouden als men in beide richtingen tussen Ut en Htnc. :s

De aankomst uit Leiden is om :26/:56, het vertrek is om :04/:34 richting Leiden.

Ut :28/:58
Utvr :00/:30
Utln :03/:33
Htn :07/:37
Htnc :10/:40

Htnc :19/:49
Htn :22/:52
Utln :26/:56
Utvr :29/:59
Ut :02/:32

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 21:42
door Wubbo
Een stop van 2 minuten is te weinig om een stel bij te plaatsen/af te trappen, dat zou je dan dus voor en na de spits moeten doen (en dat kost bakkilometers). Je wil daarvoor 3 minuten hebben. In de tegenspitsrichting Lunetten overslaan zou dan misschien nog een optie zijn om de haltering in Utrecht op 3 minuten te krijgen.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 21:57
door DDietzen
Als je die 3 minuten wilt hebben voor aftrappen/bijplaatsen, kan je toch ook prima in 7 ipv 9 minuten keren in Htnc? Dat is immers in de nieuwe dienstregeling de geplande keertijd daar volgens Hafas.

Ut :26-:29 / :56-:59
Htnc :41-:48 / :11-:18
Ut :01-:04 / :31-:34

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 12 sep 2021, 22:10
door MetroRET
Denk ook niet dat er in de 8900 genoodzaakt is om überhaupt met dubbele stellen te gaan rijden.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 08:24
door Z2N
De 8900 gaat de stops overnemen van wat nu de 6000 is tussen Woerden en Utrecht, die reizigers moeten wel samen met de reizigers vanuit Leiden erbij passen.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 08:31
door Meltrain
Z2N schreef: zo 12 sep 2021, 21:28 Een stop op Utvr zou wel moeten lukken, en daarmee kan je de daar gevestigde scholen/universiteitsgebouwen bedienen.
Utvr wordt al 8x/uur bediend (excl. tram en bus).
Dan heb ik liever een stop te Utln, waar ook wat onderwijsinstellingen gevestigd zijn.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 08:38
door Z2N
In Lunetten ken ik alleen een Vavo die relevant zou kunnen zijn voor treinreizigers. En vergis je niet in de drukte naar Vaartsche Rijn qua scholieren/studenten, lijn 208 was er niet voor niets.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 08:58
door waldo79
Z2N schreef: ma 13 sep 2021, 08:24 De 8900 gaat de stops overnemen van wat nu de 6000 is tussen Woerden en Utrecht, die reizigers moeten wel samen met de reizigers vanuit Leiden erbij passen.
Wat gaat er dan met de huidige 6000 gebeuren. Die wordt dan beperkt tot Ht - Ut v.v.?

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 09:00
door Z2N
Die wordt aan de 8800 gekoppeld.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 09:04
door waldo79
Ah, mooi :Y

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 09:11
door Bemined
Z2N schreef: ma 13 sep 2021, 08:24 De 8900 gaat de stops overnemen van wat nu de 6000 is tussen Woerden en Utrecht, die reizigers moeten wel samen met de reizigers vanuit Leiden erbij passen.
Woerden - Utrecht was altijd een stuk rustiger dan Utrecht - Houten, hier zou een solo zesje nog wel te doen zijn. Maar Alphen - Utrecht is wel een dingetje, hier zat 8 bakken DDZ voor 90% gevuld in de spits. Met SLT inzet zullen er ongetwijfeld reizigers zijn die de tragere sprinter gaan prefereren boven staanplaatsen in de sprintercity. En dan moet je toch gekoppeld gaan rijden denk ik.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 14:54
door CamilleKreemers
DDietzen schreef: zo 12 sep 2021, 21:57 Als je die 3 minuten wilt hebben voor aftrappen/bijplaatsen, kan je toch ook prima in 7 ipv 9 minuten keren in Htnc? Dat is immers in de nieuwe dienstregeling de geplande keertijd daar volgens Hafas.

Ut :26-:29 / :56-:59
Htnc :41-:48 / :11-:18
Ut :01-:04 / :31-:34
Kan dat ook met de IC's en goederentreinen op het traject?