Pagina 16 van 26

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 17:01
door ArrivaBas
Zoals de treinen nu ingedeeld zijn past de 6600 precies tussen twee treinen van de 3600 in. Dat maakt de dienst erg kwetsbaar als de 6600 vertraging oploopt (wat regelmatig gebeurt), en met de korte kering van negen minuten aan de Zwolse kant is een lange kering in Roosendaal geen overbodige luxe. Je zou de buffer hooguit wat kunnen oprekken door de 3600 extra in Tilburg Universiteit te laten stoppen en deze tijd van de stilstand in Breda af te trekken.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 18:34
door tjoektjoek
Ik ben benieuwd of de Nightjet Zürich gaat rijden aangezien je nu verplicht in quarantaine moet.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 18:42
door en-es
Dat lijkt me geen reden om die trein niet te laten rijden.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 19:33
door Daniel
Daarnaast dient die trein ook als nacht-IC in Duitsland, dus je kunt 'm niet zomaar opheffen als er geen vraag tussen Nederland en Zwitserland zou zijn.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 20:08
door Z2N
Je kan natuurlijk de Nightjet schrappen, en alleen de Nacht-IC rijden: de verschillende diensten staan met aparte treinnummers in de boekingssystemen.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 20:17
door Wubbo
MetroRET schreef: zo 28 nov 2021, 16:42 De stop in Breda ook inkorten, hierdoor is er een keertijd van 8 minuten mogelijk in Rsd.

Ht A/V :07/:09
Tb A/V :24/:25
Bd A/V :37/:39
Etn + :47
Rsd A :56

Rsd V :04
Etn + :13
Bd A/V :21/:23
Tb A/V :35/:36
Ht A/V :52/:54

De 6600 zou hierdoor dus ook 3 minuten opgeschoven moeten worden, maar dat lijkt met de huidige lange stops in Ht ook prima haalbaar.
De 5200 (volgend jaar 6400) moet dan ook gaan schuiven ivm de perronopvolging op spoor 1.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 20:20
door MetroRET
Die staat volgens mij ook al veels te lang in Eindhoven stil, een later vertrek vanuit Tbu zou gezien de korte keertijd, alleen maar welkom zijn.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 20:28
door JordiBrabant
Dan moet ie ook weer eerder vertrekken uit Tb ri. Tbu en "door" de 1100 rijden, of de 1100 uitbuigen en de aansluitingen in Ehv om zeep helpen.
Zo zie je maar: rondom Bd en Tb is niet zomaar met iets te schuiven.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 20:31
door MetroRET
Hij kan eerder aankomen, maar dan eventueel a-symmetrisch de 1100 naar Ehv afwachten, want richting Tbu heb je natuurlijk 2 perronsporen in Tb.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: di 30 nov 2021, 20:25
door Meltrain
Zijn er nog (grote) wijzigingen qua materieelinzet te verwachten?

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: di 30 nov 2021, 20:28
door MetroRET
5200, 5900 en s6100 met SNG.
7300 en 7400 met mix SLT/SNG.
6300 met SLT.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: di 30 nov 2021, 22:23
door Globetrotter
En natuurlijk het herintreden van DDZ. Weer op de 3600?

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: di 30 nov 2021, 22:28
door Lijn 45
:Y

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: di 30 nov 2021, 22:41
door katvis
De 5100 wordt SNG?

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: di 30 nov 2021, 22:41
door MetroRET
Dat is toch al een tijdje gemixt met SGM, wat er landelijk uit gaat.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: vr 03 dec 2021, 14:10
door en-es
tjoektjoek schreef: zo 28 nov 2021, 18:34 Ik ben benieuwd of de Nightjet Zürich gaat rijden aangezien je nu verplicht in quarantaine moet.
Treinreiziger.nl meldt dat de trein vooralsnog gewoon gaat rijden volgens de Nederlandse Spoorwegen.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: vr 03 dec 2021, 23:13
door tjoektjoek
Quarantaineplicht wordt afgeschaft voor reizigers naar Zwitserland, nu komt er een dubbele testplicht. Dus dat maakt het wel makkelijker.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 00:44
door henrivanderweijden
De NJ naar Zwitserland bediend natuurlijk ook Duitse stations om in te stappen EN fungeert binnen Duitsland als IC.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 19:32
door Etienne
Zoals eerder door Mikos aangekondigd gaat de avonduitsnijding morgen al 2 uur eerder beginnen. Dit houdt dus in dat de kwartierdiensten, zoals de 2000, 5700, 6800 en 8900 dan rond 18:30 stoppen met rijden.

Zie onderaan deze pagina

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 19:49
door Milco
Gaat de 14900 dan eerder opstarten of stopt de 4900 extra in Hollandsche Rading?

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 20:09
door MetroRET

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 20:23
door Daniel
Er wordt inderdaad puur uitgesneden en niet de complete dienstregeling is aangepast. Zo rijden tussen Utrecht en Eindhoven de treinen ook in een 10/20 interval vanaf ca. 18.30 uur (800 en 3500) en gaan pas vanaf het gebruikelijke tijdstip de 2900 en 3700 in hun kwartiersligging rijden.

Op Veenendaal-De Klomp stopt gedurende de vervroegde avonduitsnijding de 3100.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 20:34
door MetroRET
De 3200 wordt alleen richting Arnhem Centraal een half uurtje ingekort (de 3269 rijdt dan tot Shl en de 3271 is opgeheven), de 3171 lijkt echter de stop voor alsnog niet over te nemen in Klp.

Richting Utrecht Centraal wordt de dienstregeling gehandhaafd, zoals gebruikelijk (alleen zijn de 3260 en 3262, net zoals gebruikelijk voor de 3264, ingekort tot Schiphol Airport).

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 20:49
door Daniel
Nu je het zegt zit er inderdaad een gat van een uur tussen, die valt niet op in de reisplanner als je Utrecht - De Klomp plant omdat er dan in het tussenliggende tijdvak een advies via Ede-Wageningen uit komt.

Re: Dienstregeling 2022

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 21:11
door verfmeer
Op deze manier voldoet de NS toch niet aan de concessie-eisen?