Ik hoop dat jullie hier enig kijk plezier uit kunnen krijgen.
(Mochten de afbeeldingen niet laden hier is een link naar de posts op Imgur: https://imgur.com/a/s9GmQZo)
Die hangt hier ook nog aan de muur. En ik zag op Twitter bij iemand ook al een projectje voorbij komen voor het realiseren van zo'n kaart
De witte punten waren stations en de zwarte puntjes waren stopplaatsen en haltes
Ja, Reddit gaf me al een aardige waslijst gegeven.
Kijk ook nog even aan welke lijn Kampen Zuid ligtW0rteltje schreef: ↑di 13 apr 2021, 11:14De witte punten waren stations en de zwarte puntjes waren stopplaatsen en haltes
Ja, Reddit gaf me al een aardige waslijst gegeven.![]()
Den Bolder -> Den Dolder,
Krabbedijk -> Krabbendijke,
Heereveen (IJsstadion) -> Heerenveen (IJsstadion),
Idaad-Roordahuizum -> Irdaad-Roordahuizum,
Valte -> Valthe
Diepeveen (Oost/West) -> Diepenveen (Oost/West)
daarnaast waren er nog een stel foutjes zoals dat:
Lanaken ligt op mn kaart perongeluk in Nederland,
Stations Wezep, Velp, en Hoevelaken had ik als gesloten weergeven,
en de geslotenlaag had een glitch in het noorden, waardoor de lijn naar Zoutkamp als nog geopend staat.
Ik ben er mee bezig om deze foutjes te fixen en ik probeer de musea treinen, en metro-overgenomen-lijnen duidelijker aan te geven.
Ja, het is een beetje een vreemde, maar mijn logica er achter was: Dit is een kaart van hoe de spoorkaart van Nederland eruit zou zien, als geen enkel station (of stopplaats) gesloten zou zijn. Ofterwijl, toen de huidige Kampen Zuid geopend werd in ~2012, zou de Kampen Zuid van de baronnenlijn nog steeds open zijn, en zou het station aan de Hanzelijn niet Kampen Zuid worden genoemd. Daarom gaf ik het de naam Kampen Hanze.
oh wauw, daar was ik me niet eens van bewust. Maar het is wel een interessant punt. Ik weet nog niet welke richting ik zal gaan, maar ik zal het wel consistent aan elkaar maken.Vinny schreef: ↑wo 14 apr 2021, 21:03 De verbindingen naar het buitenland zijn wat summier ('Ruhr' als bestemming), en denk of je altijd de Nederlandse naam (het exoniem) wilt gebruiken of de naam zoals die in het land zelf is. Er staat nu Liège en Kleef, dat is niet consistent.
Nogmaals kleine puntjes, ik waardeer de kaart verder enorm![]()
Dat zou super tof zijn , maar laat me dan eerst een gefixte versie produceren
Ik lijk daar een heel stukje montage over het hoofd te hebben gezienibodejoode schreef: ↑wo 14 apr 2021, 22:05 Mooi stuk werk. Nog een kleine aanvulling: De lijn Tzummarum-Franeker is nooit in Franeker aangesloten op de lijn Leewarden-Harlingen maar eindigde bij Franeker Halte.
Bij Duivendrecht heb je dat opgelost met Duivendrecht I en II. Dat zou ik dan ook hier adviseren. Een naam verzinnen is wel een erg vrije interpretatie; je zou ook kunnen beargumenteren dat het station verplaatst is en niet gesloten. In dat geval hebben Sloterdijk, Kampen-Zuid en Duivendrecht maar één 'bolletje'.W0rteltje schreef: ↑wo 14 apr 2021, 23:01 Ja, het is een beetje een vreemde, maar mijn logica er achter was: Dit is een kaart van hoe de spoorkaart van Nederland eruit zou zien, als geen enkel station (of stopplaats) gesloten zou zijn. Ofterwijl, toen de huidige Kampen Zuid geopend werd in ~2012, zou de Kampen Zuid van de baronnenlijn nog steeds open zijn, en zou het station aan de Hanzelijn niet Kampen Zuid worden genoemd. Daarom gaf ik het de naam Kampen Hanze.
Er is een korte tijd geweest dat er twee stations Sloterdijk tegelijk waren. Als ik me goed herinner heette de een Sloterdijk Noord en de ander Sloterdijk Zuid.Vinny schreef: ↑do 15 apr 2021, 20:59Bij Duivendrecht heb je dat opgelost met Duivendrecht I en II. Dat zou ik dan ook hier adviseren. Een naam verzinnen is wel een erg vrije interpretatie; je zou ook kunnen beargumenteren dat het station verplaatst is en niet gesloten. In dat geval hebben Sloterdijk, Kampen-Zuid en Duivendrecht maar één 'bolletje'.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten