Nieuwe generatie e-Citea van VDL

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe generatie e-Citea van VDL

Bericht door ArrivaBas »

Die beste persoon heeft misschien iets te veel Russische dashcamvideo's bekeken. _O-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Nieuwe generatie e-Citea van VDL

Bericht door nvdw »

Ook zou de bus nadat je bent uitgestapt onmiddellijk moeten verdampen of op z’n minst moeten veranderen in een fietstaxi, want al die ritten waar je zelf niet in zit zijn alleen maar slecht voor het milieu.

Dat VDL daar niet aan denkt zeg.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Nieuwe generatie e-Citea van VDL

Bericht door sirvinniei »

Suus schreef: di 01 jun 2021, 10:57 Deze reactie op Nu.nl, ik kon halverwege mijn lachen niet meer inhouden :X
Geef OV-bussen een lichte kleur. Dat bespaart energie voor de airco. Ook helpt dat gevaarlijke oververhitting van reizigers voorkomen, bijv. als de airco zomers kapot gaat.

Lichte kleuren van buiten zijn ook veiliger bij slechte zichtomstandigheden.

Verplicht veiligheidsgordels in het OV, en raampjes die handmatig geopend kunnen worden.

Op elke bus zou het kenteken ook moeten worden vermeld in het interieur, en met heel grote stickers aan de buitenkant.

Dat maakt het makkelijker om een noodsituatie in een bus door te geven aan 112. Ook kunnen hulpdiensten een bepaalde bus dan makkelijker vinden.

Gelede OV-bussen zouden verboden moeten worden, omdat ze gevaarlijker zijn in het verkeer dan enkelvoudige bussen. Ook is er bij gelede bussen te weinig controle op wangedrag van reizigers door de chauffeur.

De chauffeur zou bij zulk wangedrag moeten ingrijpen. Daarbij moet hij beschermd zijn tegen geweld, door training, kleding en uitrusting. Dat beleid helpt ook bij personeelswerving.
Ik vind de eerste twee zinnen nog best logisch (behalve dat de vervoerders daar niet over gaan). Daarna is het inderdaad geraaskal :p
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Nieuwe generatie e-Citea van VDL

Bericht door marvinkok »

Kijk eens op luchtfoto's, dan zul je zien dat bij de meeste bussen de daken wit zijn, juist vanwege de opwarming. De wanden dragen daar niet heel veel aan bij. De grote glasoppervlakken uiteraard wel...
RnBn
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Nieuwe generatie e-Citea van VDL

Bericht door RnBn »

In Eindhoven hebben de elektrische bussen daarvoor enorm getinte ruiten maar daardoor is er dus weer minder controle op wangedrag. Het is haast alsof het een afweging is.
Al moet ik zeggen dat ik in de huidige elektrische bussen niet tegen noodraampjes ben die door de chauffeur geopend kunnen worden aangezien ze geen ventilatie via het dak hebben (schijnt dat daar accu's in de weg liggen). Al is dat probleem met de nieuwe generatie hopelijk alweer opgelost.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Nieuwe generatie e-Citea van VDL

Bericht door teun »

VDL presenteert de nieuwe Citea LF-122 volgende week op Innotrans.

Ben benieuwd of die in Bravo kleurtjes gestoken gaat zijn. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten