‘Eind 2021 weer 70 tot 80 procent van oude reizigersaantallen in OV’

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: ‘Eind 2021 weer 70 tot 80 procent van oude reizigersaantallen in OV’

Bericht door Chrysa »

SuperGhost schreef: do 10 jun 2021, 17:25 Mijn werkgever geeft me zelfs maar 11 c/km... Tja, onderwijs he, daar is zoveel op bezuinigd (per leerling) dat er gewoon te weinig geld is overgebleven voor dit soort zaken.
Dat krijg ik ook.
De auto gebruik voor zakelijke reizen krijg ik 19 cent per km voor, of een huurauto met tankpas op kosten van de zaak. Dan weet ik het wel. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ‘Eind 2021 weer 70 tot 80 procent van oude reizigersaantallen in OV’

Bericht door Daniel »

@SuperGhost: Dat moet je altijd... Een auto zal je ook moeten tanken voor je naar het werk gaat. Dat redt je immers ook niet met alleen tanken nadat de vergoeding binnen is.

Per trein hangt het ook net van de verbinding af of je het redt met 19 ct/km trouwens. Zou ik een TrajectVrij Amf - Klp nemen dan is dat ruim duurder, met Amf - Edc (qua fietsafstand naar het werk scheelt dat weinig) dan redt ik het net.
Maar qua kosten van busabonnement + OV-fiets houd ik 5 euro per periode van m'n vergoeding over, toch weer 65 euro in een jaar.

Overigens krijg ik dus 19 cent per km o.b.v. de kortste autoroute (wat toevallig grofweg de busroute is).
En voor zakelijke reizen per auto ook zoiets, maar per OV kan ik gewoon de werkelijke kosten van het kaartje op m'n declaratie invullen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: ‘Eind 2021 weer 70 tot 80 procent van oude reizigersaantallen in OV’

Bericht door waldo79 »

Ik krijg maar 7,6 cent per kilometer voor maximaal 30 km enkele reis. Mijn enkele reis is 67 km. Maar het werk is te leuk om ergens anders heen te gaan en verhuizen is onbetaalbaar _O_
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: ‘Eind 2021 weer 70 tot 80 procent van oude reizigersaantallen in OV’

Bericht door Stefan »

Ik krijg niks! Hoewel dat dan wel weer via de belastingaangifte geregeld kan worden. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ‘Eind 2021 weer 70 tot 80 procent van oude reizigersaantallen in OV’

Bericht door Meltrain »

Pré-Corona kreeg ik een Altijd Vrij-abonnement van het werk, aangezien dat in mijn geval net zo duur was als Traject Vrij. ;)
Omdat dat belastingtechnisch niet meer mag, krijg ik dat helaas niet terug, maar ik kan wel mijn volledige reizen vergoed krijgen. Met de gewone "woon-werk-vergoeding" kom ik nèt niet uit (het scheelt ongeveer €1), maar als ik wil kan ik de kosten ook volledig via een ander formulier declareren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: ‘Eind 2021 weer 70 tot 80 procent van oude reizigersaantallen in OV’

Bericht door Klaasje »

Het mag nog wel, mits je achteraf kunt aantonen dat dit de prijs is van werkgerelateerd reisgedrag. Daarvoor moet je wel veel reizen op flinke afstanden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten