Pagina 7 van 8

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: di 16 dec 2008, 20:52
door Vinny
Dat perron wordt ook nog gebruikt, maar op de vertrekstaten kon ik vanmiddag zien dat voor een behoorlijk aantal treinen 15a het nieuwe vertrekspoor wordt...

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: di 16 dec 2008, 21:09
door Justin
Over vertrekstaten gesproken. Ze staan er vandaag eindelijk op (de nieuwe althans).

Leuk dat ze een 6-minuten overstap aangeven op Ass tussen spoor 9/10 en de overigen...

En tjeempie... voor Nm richting Arnhem heb ik wel een loep nodig :P.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: di 16 dec 2008, 21:12
door Suus
Wat ik echter nog steeds het meest vage vind, is de spitssprinter van en naar Amsterdam Centraal vanuit Veenendaal Centrum, die niet stopt in Muiderpoort en Amstel. Vooral de mensen in Amstel stonden nog wel te kijken: Wat is dit nu weer, een trein die doorrijdt die er niet uitziet als een ICE. Je zag zelfs mensen meelopen :roll:

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: di 16 dec 2008, 22:08
door Vinny
Het is in feite geweldig. Eindelijk een snelle verbinding met Amsterdam Bijlmer :D

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 02:04
door playertwo
Gaan ze lekker met de metro vanuit Amstel naar Muiderpoort :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 03:45
door STF
Kan je beter de bus nemen, bij Muiderpoort is zo weinig metro te vinden ;)

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 09:23
door Vinny
Met de Sprinter Amsterdam - Rotterdam, de metro en het stadsvervoer zijn er voor de tussengelegen stations reismogelijkheden genoeg... 8-)

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 11:41
door Geert
Is de metro geen stadsvervoer dan? :P

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 22:08
door Jurjen
Weet iemand trouwens meer over de Berlijntreinpendels? De s10140 en s10240 dus? Met wat voor mat wordt er gereden en hoe komt het materieel in Es/gaat het doen als het eenmaal in Hgl is?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 22:14
door Wubbo
Na Hgl leeg terug naar Es, normaalgesproken. Mat is volgens mij gewoon ICM, maar dat zal ik nog eens nakijken.

En ik zie dat de s10140 en s10240 kennelijk niet (meer) in de database hier staan...

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 22:21
door Karl
Waarom wordt Zutphen - Nijmegen eigenlijk met SGMm gereden, is dat handig, dat komt daar helemaal niet in de buurt...

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 22:42
door Frank
't Is de enige trein die de rijtijden tussen Nijmegen en Arnhem kan halen.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 22:59
door Jurjen
Karl schreef:Waarom wordt Zutphen - Nijmegen eigenlijk met SGMm gereden, is dat handig, dat komt daar helemaal niet in de buurt...
Nu dus wel. ;-)

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 23:39
door Geert
Wubbo schreef:Na Hgl leeg terug naar Es, normaalgesproken. Mat is volgens mij gewoon ICM, maar dat zal ik nog eens nakijken.

En ik zie dat de s10140 en s10240 kennelijk niet (meer) in de database hier staan...
Volgens de spots op Somda van deze series rijden ze met ICM (2 spots sinds 14 december). En beide series zijn toegevoegd in de database ;-)

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: wo 17 dec 2008, 23:56
door Jurjen
De Sprinter die om 23:28 uit Amr vertrekt, naar Lls, stopt op ma t/m do, en op zo niet op Asdm. Op vr & za dan weer wel. Iemand enig idee waarom deze op de niet-weekenddagen Asdm overslaat?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: do 18 dec 2008, 00:01
door Caspar
Ik weet zo even het treinnummer niet, maar afgelopen dienstregeling stopte de laatste trein vanaf Amsterdam Centraal naar Lelystad ook enige dagen per week niet op Muiderpoort, vanwege het nachtgat, reed ie dan over een niet-perronspoor.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: do 18 dec 2008, 00:05
door Jurjen
Ah, dat zal de reden dan wel zijn. Voor mij als Alkmaarder zijn die treinen naar Lls nieuw, dus nog nooit opgemerkt. ;-)

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: za 20 dec 2008, 22:43
door Meltrain
Frank schreef:'t Is de enige trein die de rijtijden tussen Nijmegen en Arnhem kan halen.
Maar als zelfs ICRm het kan halen, moet Plan V toch ook mogelijk zijn?
Of is de s7600 echt veel krapper ingelegd dan de s3600 (waardoor er dus geen mooie kwartiersdienst voor de stations Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid is)?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: za 20 dec 2008, 22:58
door Vinny
De treinen Hoofddorp - A'dam Sloterdijk liggen in een voor mij uiterst onprettige 6-24 ligging... :(

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: za 20 dec 2008, 23:03
door Frank
meltrain schreef:
Frank schreef:'t Is de enige trein die de rijtijden tussen Nijmegen en Arnhem kan halen.
Maar als zelfs ICRm het kan halen, moet Plan V toch ook mogelijk zijn?
Of is de s7600 echt veel krapper ingelegd dan de s3600 (waardoor er dus geen mooie kwartiersdienst voor de stations Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid is)?
De s3600 mag 20 minuten over Arnhem - Nijmegen doen; de s7600 slechts 17. De treinen liggen in een kwartiersdienst in Arnhem; in Nijmegen is het dus een 12/18 verdeling.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: za 20 dec 2008, 23:15
door Meltrain
Oke, dat is nog acceptabel.
Maar is die drie minuten echt te veel om met een Plan V of T te doen?

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: za 20 dec 2008, 23:26
door Frank
Kennelijk :) . Aan de andere kant, na de opening van Arnhem-Zuid eind 2005 moest destijds de stoptrein Nijmegen - Zutphen (met Mat '64) Nijmegen - Arnhem ook in 17 minuten afleggen. In mijn herinnering kwam die dan wel altijd een minuutje oid te laat in Arnhem aan.
Hoe het nu uiteindelijk met SGMm zal gaan is natuurlijk nog even afwachten. Gezien de korte kering in Nijmegen (5 minuten) denk ik dat je eigenlijk geen Plan V daar wil hebben, ook al zou het theoretisch misschien kunnen. 't Is nu al allemaal vrij krap enzo.
Om de krapte even weer te geven:
...:58 aankomst s7600 (uit Arnhem)
...:03 vertrek s7600 (naar Arnhem)
...:07 aankomst s3100 (uit Arnhem)
...:09 vertrek s3000 (naar Arnhem)
Bij een minuutje of 4 vertraging van de s7600 wordt de treinloop rond Nijmegen meteen een zooitje. Dat is het gevolg van het de gehele dag 8x per uur treinen laten rijden tussen Nijmegen en Arnhem; iets waar ik persoonlijk wel heel blij mee ben :D .

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 22 dec 2008, 13:07
door bassie92
Ze hadden het bij deze nieuwe dienstregeling over de 'nieuwe' lijn Roosendaal-Arnhem-Nijmegen-Zwolle.. Ik meen me te herinneren dat deze lijn al jaren heeft bestaan, toen 1 of 2 jaar is gesplitst en nu weer aan elkaar.. en dat is dan nieuw?? :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 22 dec 2008, 13:10
door BR628
bassie92 schreef:Ze hadden het bij deze nieuwe dienstregeling over de 'nieuwe' lijn Roosendaal-Arnhem-Nijmegen-Zwolle.. Ik meen me te herinneren dat deze lijn al jaren heeft bestaan, toen 1 of 2 jaar is gesplitst en nu weer aan elkaar.. en dat is dan nieuw?? :mrgreen:
Ja, weet je hoe we dat noemen? Journalistiek.

Re: Dienstregeling 2009

Geplaatst: ma 22 dec 2008, 18:38
door Vinny
Oude wijn in nieuwe zakken...