Pagina 2 van 2

Re: Welk station laat sterkste daling zien van NS-reizigers in 2020?

Geplaatst: di 10 aug 2021, 15:02
door SuperGhost
Inderdaad, de 70. Maar dat interessanter was niet alleen voor Soest natuurlijk, maar ook voor bijv. Den Dolder. Bovendien zeg ik ook niet dat het enorme verschillen zullen zijn, maar aantrekkelijker lijkt me weldegelijk. Wie wil er nu in Baarn moeten overstappen om in Hilversum te komen.

Maar dat gaat er toch niet van komen, aangezien de investering in dat dure keerspoor in Baarn dan voor niets was geweest.

Re: Welk station laat sterkste daling zien van NS-reizigers in 2020?

Geplaatst: di 10 aug 2021, 15:47
door PHS
Ik kan anders ook een oplossing voor station Soest bedenken die geld oplevert in plaats van kost: gewoon het Soester Eng volbouwen, het weiland dat tussen het oude en het nieuwe Soest ligt. Dan wordt het Soesterlijntje vast een stuk rendabeler, en het helpt het woningtekort oplossen (A)

Re: Welk station laat sterkste daling zien van NS-reizigers in 2020?

Geplaatst: di 10 aug 2021, 15:57
door waldo79
Het Soester Eng volbouwen kan rekenen op veel lokaal verzet (A)

Re: Welk station laat sterkste daling zien van NS-reizigers in 2020?

Geplaatst: di 10 aug 2021, 16:12
door Daniel
Milco schreef: di 10 aug 2021, 12:11 Dat betwijfel ik eigenlijk of dat meer reizigers trekt: zowat heel Soest heeft al een directe busverbinding met Hilversum waar de intercity’s vertrekken richting Amsterdam en Schiphol.
Maar het stuk waar de trein rijdt nou net niet (m.u.v. Soest Zuid natuurlijk), daar heb je alleen overstapverbindingen via lijn 74.