Personeelstekort bij Prorail
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vermoed (en ben dus niet zeker) dat het probleem 'm in de ochtendploeg zit, daar zal iemand missen. De nachtdienst loopt van 23 tot 07 uur, daarna is er kennelijk een probleem. Gezien de aparte tijden waarop de verstoring zich voltrekt (van 07 tot 09 uur), denk ik dat er iemand gevraagd is om na de avonddienst de ochtenddienst over te nemen, maar dat er een bepaalde rustperiode tussen moet zitten van bijvoorbeeld minstens 9-10 uur (en dan nog reistijd). CAO-technisch, wellicht veiligheidstechnisch (veiligheidstaak, dus minimaal X uur rust tussen 2 diensten)?
Dan ga je het waarschijnlijk niet redden om verder met de tijden te schuiven. Dat dit de ochtendspits onevenredig hard raakt staat uiteraard buiten kijf.
Dan ga je het waarschijnlijk niet redden om verder met de tijden te schuiven. Dat dit de ochtendspits onevenredig hard raakt staat uiteraard buiten kijf.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Kort Nederlands nieuws
Fraaie rekensom van een paar posts terug, Mikos, maar je hoeft niet álle reizigers van die 4x VIRM-10 mee te tellen, omdat die reizigers niet rigide aan hun gebruikelijke route vast zullen houden bij een stremming Ah-Ut. Reizigers Nm-Ut gaan bijvoorbeeld via Ht (want met de bus in de spits is langzamer), Zp/Ww-Ut/Asd via Apd, en Est-Ut via Tl, om maar een paar relaties te noemen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Eens, het is ook slechts een heel grove berekening, puur voor wat inzicht. Maar als je die omreizenden er afhaalt, kun je de reizigers van alle tussengelegen stations (en de lijn naar Rhenen) er weer bij optellen. Dan kom je waarschijnlijk weer aan dezelfde, grove aantallen.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat het regelen van vervangend vervoer vooral lastig maakt is dat bedrijven die vaak opgetrommeld worden bij treinvervangend vervoer, touringcarbedrijven en andere onderaannemers van het OV, rond dit tijdstip zelf ook regelmatig in de normale busdienst moeten bijspringen voor bijvoorbeeld het vervoer van scholieren in de ochtend. Het regelen van meer dan 100 bussen is gedurende de daluren makkelijker dan in de ochtendspits.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort Nederlands nieuws
Zal het niet te maken hebben met dat in de spits er meer te doen is en ze dan een volledige bezetting nodig hebben? Dat ze het na de spits wel met een medewerker minder kunnen redden?Mikos schreef: ↑ma 01 nov 2021, 22:51 Ik vermoed (en ben dus niet zeker) dat het probleem 'm in de ochtendploeg zit, daar zal iemand missen. De nachtdienst loopt van 23 tot 07 uur, daarna is er kennelijk een probleem. Gezien de aparte tijden waarop de verstoring zich voltrekt (van 07 tot 09 uur), denk ik dat er iemand gevraagd is om na de avonddienst de ochtenddienst over te nemen, maar dat er een bepaalde rustperiode tussen moet zitten van bijvoorbeeld minstens 9-10 uur (en dan nog reistijd). CAO-technisch, wellicht veiligheidstechnisch (veiligheidstaak, dus minimaal X uur rust tussen 2 diensten)?
Re: Kort Nederlands nieuws
Dan zou je eerder die spitswerkzaamheden schrappen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik las dat ze iemand van een andere post erbij gingen halen. Die zal waarschijnlijk dan eerst nog moeten reizen tussen de posten en wellicht nog kort ingewerkt moeten worden voor die bepaalde post?Post schreef: ↑di 02 nov 2021, 06:44Zal het niet te maken hebben met dat in de spits er meer te doen is en ze dan een volledige bezetting nodig hebben? Dat ze het na de spits wel met een medewerker minder kunnen redden?Mikos schreef: ↑ma 01 nov 2021, 22:51 Ik vermoed (en ben dus niet zeker) dat het probleem 'm in de ochtendploeg zit, daar zal iemand missen. De nachtdienst loopt van 23 tot 07 uur, daarna is er kennelijk een probleem. Gezien de aparte tijden waarop de verstoring zich voltrekt (van 07 tot 09 uur), denk ik dat er iemand gevraagd is om na de avonddienst de ochtenddienst over te nemen, maar dat er een bepaalde rustperiode tussen moet zitten van bijvoorbeeld minstens 9-10 uur (en dan nog reistijd). CAO-technisch, wellicht veiligheidstechnisch (veiligheidstaak, dus minimaal X uur rust tussen 2 diensten)?
Re: Kort Nederlands nieuws
Hoeveel reizigers zou je hebben getroffen, wanneer die persoon z'n (inderdaad noodzakelijke!) rustpauze niet van 7-9 uur, maar van 21-23 uur zou hebben gehouden?Mikos schreef: ↑ma 01 nov 2021, 22:51 Ik vermoed (en ben dus niet zeker) dat het probleem 'm in de ochtendploeg zit, daar zal iemand missen. De nachtdienst loopt van 23 tot 07 uur, daarna is er kennelijk een probleem. Gezien de aparte tijden waarop de verstoring zich voltrekt (van 07 tot 09 uur), denk ik dat er iemand gevraagd is om na de avonddienst de ochtenddienst over te nemen, maar dat er een bepaalde rustperiode tussen moet zitten van bijvoorbeeld minstens 9-10 uur (en dan nog reistijd). CAO-technisch, wellicht veiligheidstechnisch (veiligheidstaak, dus minimaal X uur rust tussen 2 diensten)?
Dan ga je het waarschijnlijk niet redden om verder met de tijden te schuiven. Dat dit de ochtendspits onevenredig hard raakt staat uiteraard buiten kijf.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het gaat in mijn voorbeeld om een rustpauze tussen de diensten in, niet tijdens de dienst. Daar zijn afspraken over gemaakt op verschillende niveaus (ARBO, ILT, CAO).
Maar het blijft bij aannames.
In dat geval zou men wel teruggevallen zijn op een standaard versperringsmaatregel, waarbij bijvoorbeeld een treinserie er tussenuit gehaald zou worden of op een deeltraject opgeheven.
Maar het blijft bij aannames.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat denk je, VIRM?
(Volgens Rijden de Treinen waren het de gebruikelijke SNG-6, SNG-7 en een enkele ICM-7 en ICM-8.)
(Volgens Rijden de Treinen waren het de gebruikelijke SNG-6, SNG-7 en een enkele ICM-7 en ICM-8.)
Re: Kort Nederlands nieuws
Inderdaad, toen ik voor het eerst ging werken, ging ik uit van €2400 à €2500 bruto per maand. Dat het gelijk €2700 werd, was voor mij dus ook een zeer positieve verrassing.Durashift schreef: ↑ma 01 nov 2021, 20:58Dient dat de maatstaf te zijn?
Als ik dat aanvangssalaris vergelijk met de lijst die Tempo Team hanteert, zit men zo slecht nog niet.
https://www.tempo-team.nl/sollicitatie/salarisindicatie
(ff scrollen naar beneden).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar in de loop der tijd zal je ongetwijfeld meer gaan verdienen, dan wordt het op een gegeven moment ook onaantrekkelijker om over te stappen naar een functie als treindienstleider.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Het nieuws is inmiddels ook opgepikt door Geenstijl: ProFail: 'Reis maar gewoon niet meer met de trein'
Er valt geen speld tussen hun analyse te krijgen:
Er valt geen speld tussen hun analyse te krijgen:
Vorig jaar al een probleem, in 2019 al een probleem. En dan kan ProFail nu wel de emokaart trekken door te roepen dat verkeersleider vroeger 'een erebaan' was, maar de boel wordt helemaal stukgereorganiseerd en kapotbezuinigd - al jaaaaaaren - met zelfs het risico op ongelukken. Ondertussen is ProFail heel druk met het onderzoeken van klimaatproblematiek terwijl mensen maar één ding willen: op tijd op hun werk zijn. Nee, als wij ergens moeten zijn, pakken we gewoon lekker de auto.
Re: Kort Nederlands nieuws
ProFail? Ik hoor ook wel eens PrutsRail.
Re: Kort Nederlands nieuws
De overigens vrij heldere berekening van Mikos laat zien waarom inzetten van bussen niet mogelijk is. Diezelfde uitgangspunten zou je kunnen gebruiken om extra capaciteit op Arnhem - Den Bosch aan te bieden, maar dat zal bij NS niet de bedoeling zijn.
Het is allemaal prachtig dat er wordt gesproken over klimaatplannen, toekomstvisies en bijdragen aan de maatschappij leveren; maar ondertussen moet de uitvoering op en top zijn. Dat is nu duidelijk niet het geval. Allerlei argumenten zijn de revue reeds gepasseerd, maar dat zal de nu-niet-reiziger een worst zijn. Tegen deze ervaring kan tien keer op tijd rijden niet tegenop. Wat een treurnis.
Het is een spectrum.
Re: Kort Nederlands nieuws
Alleen ligt het ditmaal niet aan de NS, maar aan ProRail, dus #kudtNS zou sowieso niet terecht zijn
Re: Kort Nederlands nieuws
En ik maar denken dat die tent vroegah NS Railinfrabeheer heette
Re: Kort Nederlands nieuws
Zo de kneiter: morgen tussen 7:00 en 15:00 geen treinen tussen Utrecht en Arnhem
Melding op Rijden de Treinen.
Melding op Rijden de Treinen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Een proefdag met "elke tien minuten geen trein" dus...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort Nederlands nieuws
Kan hier met een beetje creativiteit echt geen oplossing voor gevonden worden?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Is het anders eventueel niet mogelijk om enkele bestaande buslijnen te versterken (dan maar met touringcars of materieel in een andere huisstijl) en te regelen dat reizigers met een NS-abonnement morgen mee mogen in de reguliere bussen? Lijn 50 rijdt grotendeels parallel aan het spoor.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Kort Nederlands nieuws
Lijkt mij ingewikkelder dan wat toerboeren afhuren en TVV opzetten. Er zijn draaiboeken voor TVV hè, als er bijvoorbeeld een aanrijding is geweest, dus de NS hoeft niet opnieuw het wiel uit te vinden.
Elke tien minuten een teleurstelling...Daniel schreef:Een proefdag met "elke tien minuten geen trein" dus...
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Kort Nederlands nieuws
Zoals Mikos hiervoor al aangaf zijn er alleen al 100 bussen nodig om Ut-Ah te verbussen. Dat ga je niet oplossen door een paar versterkingsbussen in te zetten op lijn 50. Los daarvan doet lijn 50 er al 1,5 uur over om van Utrecht in Wageningen te geraken, en dan moet je daar nog overstappen op Breng naar Arnhem...Milco schreef: ↑di 02 nov 2021, 18:28 Is het anders eventueel niet mogelijk om enkele bestaande buslijnen te versterken (dan maar met touringcars of materieel in een andere huisstijl) en te regelen dat reizigers met een NS-abonnement morgen mee mogen in de reguliere bussen? Lijn 50 rijdt grotendeels parallel aan het spoor.
F.k.a. Bollenstad
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten