Pagina 3 van 6

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 18:51
door Dennenboom
Dit wist men al eerder: de reisplanner is al aangepast.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 20:20
door Meltrain
Het personeelstekort is morgen dus nog (flink) groter dan vandaag?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 20:20
door Milco
Blijkbaar wel. :s

De s3200 rijdt volgens de reisplanner trouwens enkel tussen Rotterdam Centraal en Leiden Centraal. Worden reizigers tussen Leiden Centraal, Schiphol Airport en Utrecht Centraal hier ook nog over geïnformeerd door NS?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 20:21
door Daniel
Plan uw reis in de app he :s

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 20:30
door Roeland
Als die Groningers slim zijn, vragen ze meteen erbij of die Nedersaksenlijn, die ze zo graag willen, niet door ProRail, maar door Infrabel beheerd kan worden? Dan heb je tenminste nog enige garantie dat er niet alleen rails liggen, maar ook nog treinen rijden?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 21:44
door Durashift
Nou ja.. wie nog op zijn lijst een traject met de ICE over de Betuweroute moest afstrepen.. grijp morgen je kans.
Vanochtend reed ie er in ieder geval over, tegen kwart voor acht kwam een stel mij voorbij, net na Andelst. :)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 21:48
door PHS
Mogelijk loopt het met een sisser af, dit staat er nu op NS.nl:
Bij ProRail heeft zich vanavond een treindienstleider gemeld voor de vroege dienst op woensdag 3 november. We gaan onze uiterste best doen om de oorspronkelijke dienstregeling te rijden zoals reizigers van ons gewend zijn.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 21:49
door Hainje
Durashift schreef: di 02 nov 2021, 21:44 Nou ja.. wie nog op zijn lijst een traject met de ICE over de Betuweroute moest afstrepen.. grijp morgen je kans.
Vanochtend reed ie er in ieder geval over, tegen kwart voor acht kwam een stel mij voorbij, net na Andelst. :)
Vanwaar rijdt dat ding dan via de Betuweroute?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 21:52
door Durashift
^^^ mijn idee is omdat die trein daar kan/mag rijden en er wel capaciteit qua verkeersleiding is?
Hiermee valt het internationale treinverkeer niet uit.

Op termijn zou iets dergelijks ook met ICNG moeten kunnen, denk ik? (omdat die trein ook op de HSL kan/mag rijden tzt).

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 22:07
door Hainje
Durashift schreef: di 02 nov 2021, 21:52 ^^^ mijn idee is omdat die trein daar kan/mag rijden en er wel capaciteit qua verkeersleiding is?
Hiermee valt het internationale treinverkeer niet uit.
Makes sense.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 22:21
door Durashift
Dennenboom schreef: di 02 nov 2021, 18:16 Kan hier met een beetje creativiteit echt geen oplossing voor gevonden worden?
Misschien zijn de medewerkers met baanvak bekendheid op dit deel het wel helemaal spuugzat om creatief de gaten te dichten?
Eens is het genoeg. Dan is dit de consequentie.

Overigens, het komt op mij wel apart over dat er, kennelijk, wel baanvakbekendheid is bij de treindienstleiders van het stukje Barneveld aansluiting tot Barneveld centrum.. maar verder door dan weer niet?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 22:27
door Z2N
Alles onder Barneveld valt onder de oude VL-post Utrecht, daarboven onder de oude VL-post Amersfoort. Misschien is er een tekort bij het personeel dat onder Barneveld infrastructuurkennis heeft?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 22:32
door Daniel
Z2N schreef: di 02 nov 2021, 22:27 Alles onder Barneveld valt onder de oude VL-post Utrecht, daarboven onder de oude VL-post Amersfoort. Misschien is er een tekort bij het personeel dat onder Barneveld infrastructuurkennis heeft?
Het zal wel een andere werkplek op de verkeersleiding zijn. En waarschijnlijk kan je niet zomaar even een stukje van een werkplek aan het gebied van een wel aanwezige andere verkeersleider toewijzen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 23:12
door Durashift
^^ tja, wat zal je nu aan infrastructuurkennis benodigd hebben bij het kippenlijntje?

Enkelbaans, Barneveld en Lunteren kruizen.. en 'invoegen' bij Ede Wageningen. Zo spannend kan dat niet zijn toch?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 02 nov 2021, 23:31
door Aking
Mjah volgens mij werkt het allemaal net niet zo simpel, en denkt men al helemaal niet zo simpel :')

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 nov 2021, 12:15
door Meltrain
Durashift schreef: di 02 nov 2021, 23:12 ^^ tja, wat zal je nu aan infrastructuurkennis benodigd hebben bij het kippenlijntje?

Enkelbaans, Barneveld en Lunteren kruizen.. en 'invoegen' bij Ede Wageningen. Zo spannend kan dat niet zijn toch?
Juist op een enkelsporig baanvak lijkt het wel handig om een treindienstleider met kennis van zaken te hebben. ;)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 nov 2021, 12:22
door ArrivaBas
Wie zoals ik regelmatig StellwerkSim speelt zal ongetwijfeld weten dat juist enkelspoor misschien wel meer inzicht vereist dan dubbelspoor met her en der een middelgroot station (tot 5 perronsporen). Dit omdat je kruisingen niet altijd zonder meer kunt verleggen naar een volgend station bij kleine vertragingen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 nov 2021, 12:25
door Daniel
Dat, maar je moet bijvoorbeeld ook veel meer op treinlengtes letten. Want twee treinen langer dan het passeerspoor kunnen elkaar immers niet kruisen op zo'n lijn.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 nov 2021, 22:06
door Durashift
^^^ ja, dat kan. Maar is dat van toepassing op het kippenlijntje? Daar rijdt toch min of meer altijd het 'vaste' materieel.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 nov 2021, 22:33
door cassie127
Er rijden daar ook nog goederen over de lijn.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 nov 2021, 22:59
door Lijn 45
Alleen 's avonds, en niet eens heel frequent. ;)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 nov 2021, 09:13
door Gebruikersnaam
En voor zover ik weet rijden die goederentreinen van/naar Barneveld altijd via Amersfoort. Doorgaand goederenverkeer hoor ik nooit.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 04 nov 2021, 14:28
door PHS
NOS:
ProRail gaat verkeersleiders een compensatietoeslag betalen vanaf 1 december, meldt het bedrijf. Het is een extra maatregel om het personeelstekort bij de verkeersleiding tegen te gaan.

Het gaat om een tijdelijke compensatietoeslag voor treinverkeersleiders en decentrale verkeersleiders.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 05 nov 2021, 19:00
door Milco
Vanaf middernacht tot 7:00 uur morgenochtend geen treinen rondom Amersfoort door personeelstekort bij ProRail.

https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... htend.html

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 05 nov 2021, 19:01
door Suus
Vanwege een ziekmelding bij ProRail rijden er van middernacht tot 7:00 op bijna alle trajecten van/naar Amersfoort geen treinen.

Het gaat om Utrecht - Amersfoort, Ede-Wageningen - Amersfoort, Nunspeet - Amersfoort en Apeldoorn - Amersfoort. Treinen van/naar Hilversum kunnen wel rijden. NS probeert bussen in te zetten, maar raadt reizigers aan vanavond eerder op reis te gaan of morgen later op reis te gaan.

https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... htend.html