Dienstregeling 2023

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Chrysa »

Precies. Mensen zoals PHS irriteren door enkel mijn aanwezigheid in de 1e klas is die paar euro meer dan waard.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door en-es »

Sinds corona mijd ik de eerste klasse bij binnenlandse reizen in Nederland. Hoef ik me ook niet te ergeren. En spaar geld uit.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door isadora »

Simpelweg het klassenverschil opheffen, niet van deze tijd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door sirvinniei »

Jaaaaa, lekker alle goedbetalende zakenreizigers de trein uit pesten door ze te laten staan in de spits :roll:
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: do 06 okt 2022, 20:06 Zo zit ondergetekende momenteel in de eerste klas stiltecoupé waar een man zit die daar overduidelijk niet in thuishoort, met zijn voeten op de bank en muziek uit de luidspreker van de telefoon. Maar de conducteur, die is nergens te bekennen, terwijl we nu al een halfuur onderweg zijn.
Dit kún je niet weten, tenzij je aan hem gevraagd heeft of hij een kaartje voor de eerste klas had en hij "nee" geantwoord heeft. Maar als je toch al met hem aan het praten was, kon je gelijk vragen of hij zijn muziek zachter wilde zetten. ;)
sirvinniei schreef: vr 07 okt 2022, 09:12 Jaaaaa, lekker alle goedbetalende zakenreizigers de trein uit pesten door ze te laten staan in de spits :roll:
Dat moeten ze nu (soms) ook al. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door PHS »

Suus schreef: do 06 okt 2022, 21:05 In de tweede klas ben je goedkoper en net zo snel op je bestemming en hoef je je ook niet verheven te voelen ten opzichte van anderen.
Alle treinreizigers, of ze nu in de tweede of in de eerste klas zitten, ergeren zich aan zwartrijders. Waarom is het neerbuigend als een eerste klasreiziger zich daarover beklaagt, en niet als een tweede klasreiziger dat doet?

En verder ben ik je een keer tegengekomen in de eerste klas, dus hoor wie het zegt.
Chrysa schreef: do 06 okt 2022, 23:01 Precies. Mensen zoals PHS irriteren door enkel mijn aanwezigheid in de 1e klas is die paar euro meer dan waard.
Ben je niet een beetje oud voor dit soort puberaal gedrag? :')
isadora schreef: vr 07 okt 2022, 08:04 Simpelweg het klassenverschil opheffen, niet van deze tijd.
Daarmee zou je een groot deel van de eerste klasreizigers de auto injagen. Zelfs als alle eerste klasreizigers voortaan de tweede klas reizen, verdient de NS minder, waardoor de treinkaartjes voor de tweede klas duurder worden. Daar zitten tweede klasreizigers niet op te wachten, lijkt mij. Dus eigenlijk zou je mij en andere eerste klasreizigers dankbaar moeten zijn :)
Meltrain schreef: vr 07 okt 2022, 09:13 Dit kún je niet weten, tenzij je aan hem gevraagd heeft of hij een kaartje voor de eerste klas had en hij "nee" geantwoord heeft. Maar als je toch al met hem aan het praten was, kon je gelijk vragen of hij zijn muziek zachter wilde zetten. ;)
Die man was niet het soort persoon waar je dat aan gaat vragen. Tenzij je een mes tussen je ribben wil, maar daar heb ik geen behoefte aan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 07 okt 2022, 09:14 Alle treinreizigers, of ze nu in de tweede of in de eerste klas zitten, ergeren zich aan zwartrijders.
Nee, treinreizigers ergeren zich aan asociaal gedrag. In het algemeen kunnen treinreizigers het oneerlijk vinden als blijkt dat niet iedereen betaalt, maar je weet nooit wánneer iemand zwartrijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door sirvinniei »

En waarom weten we dat niet? Omdat dat te weinig gecontroleerd wordt :')
Ik heb geen onderschrift
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Michael »

sirvinniei schreef: do 06 okt 2022, 12:53 Heb hier geen betrouwbare bron bij, maar ik las dat het NS beleid is om op intercities niet te controleren, omdat de meeste mensen toch langs een poortje komt.
Je benadeelt daar natuurlijk wel eerste klas reizigers mee, die het meeste betalen.
Mikos schreef: do 06 okt 2022, 13:08 Wat een onzin (zoals wel meer wat ik hier de laatste tijd op het forum tegenkom. Maar ik ga er geen tijd aan besteden om het lage Telegraaf-niveau tegen te spreken. Hier trek ik echter even de grens.) :X
Ik zat afgelopen zaterdag in de trein van Rotterdam Blaak naar Dordrecht waarbij de conducteur door de trein liep voor een servicerondje. Daarbij raakte hij aan de praat met een gezelschap wat achter mij zat. Die gaven aan bij de conducteur dat ze het irritant vonden dat er zo weinig controle is in de trein. De conducteur zei in zijn antwoord daarop letterlijk dat hij deze trein niet controleert omdat vrijwel alle stations waar de trein langs kwam poortjes op de stations hebben.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door TffpaA »

Chrysa schreef: do 06 okt 2022, 23:01 Precies. Mensen zoals PHS irriteren door enkel mijn aanwezigheid in de 1e klas is die paar euro meer dan waard.
Ik zag je toch eerder voor een flessentrekker dan voor een messentrekker aan.
🗣
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Plutona »

Michael schreef: vr 07 okt 2022, 11:06
sirvinniei schreef: do 06 okt 2022, 12:53 Heb hier geen betrouwbare bron bij, maar ik las dat het NS beleid is om op intercities niet te controleren, omdat de meeste mensen toch langs een poortje komt.
Je benadeelt daar natuurlijk wel eerste klas reizigers mee, die het meeste betalen.
Mikos schreef: do 06 okt 2022, 13:08 Wat een onzin (zoals wel meer wat ik hier de laatste tijd op het forum tegenkom. Maar ik ga er geen tijd aan besteden om het lage Telegraaf-niveau tegen te spreken. Hier trek ik echter even de grens.) :X
Ik zat afgelopen zaterdag in de trein van Rotterdam Blaak naar Dordrecht waarbij de conducteur door de trein liep voor een servicerondje. Daarbij raakte hij aan de praat met een gezelschap wat achter mij zat. Die gaven aan bij de conducteur dat ze het irritant vonden dat er zo weinig controle is in de trein. De conducteur zei in zijn antwoord daarop letterlijk dat hij deze trein niet controleert omdat vrijwel alle stations waar de trein langs kwam poortjes op de stations hebben.
Een beetje zwartrijder/asociale reiziger geeft een flinke beuk tegen een poortje en is erdoorheen; Sinds corona weer wat minder op de voorgrond is zit ik weer aan mijn gebruikelijke 4500 km trein per maand, en ik zie nu ook wel echt dingen waar zelfs mijn wenkbrauwen overeind van gaan staan. Ik heb al meerdere mensen in een late trein cocaïne zien snuiven, om maar een voorbeeld te noemen.
April064
Berichten: 696
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door April064 »

Heb 15 minuten geleden ook nog 2 mensen door de poortjes heen zien beuken op Den Haag HS. Dus die poortjes zijn echt een slecht excuus om niet te controleren.
zij/haar/hen/hun
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Chrysa »

PHS schreef: vr 07 okt 2022, 09:14
Ben je niet een beetje oud voor dit soort puberaal gedrag? :')
Ah ja, het puberale gedrag van.... van A naar B reizen. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Suus »

Ik kan mij ook niet herinneren PHS ooit tegengekomen te zijn. En nog steeds is eerste klas reizen niet het teken dat je je verheven hoeft te voelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Bemined »

Om maar weer eens over de dienstregeling van 2023 verder te gaan...
BusOV40 schreef: do 06 okt 2022, 22:23 Misschien is de bodem van de gifbeker nog niet in zicht:
https://nos.nl/l/2447344
Als ik dat zo lees verbaas ik me eigenlijk over dat men ETMET tussen Eindhoven en Amsterdam weer wil invoeren. Zoals locov ook al opmerkte is het lastig te verkopen dat er elders 2 treinen per uur gaan rijden terwijl er hier 6 treinen blijven rijden, die eigenlijk alleen in de spits tussen Utrecht en Amsterdam maar echt nodig zijn.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door TffpaA »

Ik begreep dat die ook buiten de spits goed vol zitten.

De Volkskrant heeft nog wat meer info (betaalmuur) over dreigende verdere versoberingen. Daarin ook weer het knotsgekke Rovervoorstel kioskmedewerkers voor de leeuwen te gooien:

https://www.volkskrant.nl/economie/ns-w ... ~be7f05dd/

Veel meer zou ik zien in de geopperde ideeën conducteurs op langere treinen te laten rijden, en/of camerabewaking in te zetten (al moet je dan wel weer wat bedenken voor als het toch uit de hand loopt - zo'n camera grijpt natuurlijk niet in).
🗣
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Bemined »

Als men een solo VIRM viertje inzet na het gat van 20 minuten in de 10/20 dienstregeling zal deze buiten de spits ook wel gevuld zitten ja. Maar voor men koste wat kost ETMET wil herinvoeren zou ik wel een onderbouwing willen zien waarom een 15/15 patroon met VIRM6 niet zou voldoen in het dal.
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door DDietzen »

TffpaA schreef: vr 07 okt 2022, 16:53 (...) het knotsgekke Rovervoorstel kioskmedewerkers voor de leeuwen te gooien (...)
Enige nuance, want Rover heeft hierin naar mijn idee een flater geslagen. Het Locov stelde voor om kioskmedewerkers in te zetten als *vertrekassistent*, Rover verbasterde dat tot kioskmedewerkers inzetten als *conducteur*, waarop NS zich uiteraard kon verdedigen met het argument dat conducteur een zwaar beroep met zware opleiding is en je niet zomaar winkelmedewerkers kunt bombarderen tot conducteur.

Helaas heeft enkel het Rover-idee de pers gehaald, en hoor ik niks meer over de optie van vertrekassistenten, wat mijns inziens veel haalbaarder is voor snelle inzet van ongeschoold personeel. Checken of er niemand tussen de deuren zit, lijkt me immers veel eenvoudiger dan dat plus alle tickets kennen en kunnen controleren plus handhaven en handelen bij allerlei (nood)situaties plus alle andere conducteursbevoegdheden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door isadora »

Plutona schreef: vr 07 okt 2022, 12:16 ...
Ik heb al meerdere mensen in een late trein cocaïne zien snuiven, om maar een voorbeeld te noemen.
Hopelijk was het ook eerste klas cocaïne. :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door TffpaA »

Ja, het onderstreept maar weer eens hoe zwaar het beroep van conducteur is.
🗣
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door DDietzen »

Hoeveel wordt er nou eigenlijk effectief bespaard op conducteursdiensten met het schrappen van treinen en aftrappen van stellen buiten de spitsuren? NS kent immers geen gebroken diensten volgens de cao, en een dienst die in de ochtendspits begint duurt volgens mij net niet lang genoeg om ook nog de avondspits mee te pakken, dus zie ik niet zo gauw hoe je bespaart op conducteursdiensten als je een treinserie tussen de spitsen schrapt. Wat doen die conducteurs dan buiten de spits, wanneer ze niet nodig zijn op de trein die is ingekort of geschrapt?
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door dennistd »

Sudokuën natuurlijk (A)
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door sirvinniei »

Heb je die incheckassistenten niet al op Amsterdam Zuid? Zie in ieder geval daar vrijwel altijd als ik reis bij elke trein personeel staan.
Ik heb geen onderschrift
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door en-es »

Perronschreeuwers?
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door VIRM »

Plutona schreef: vr 07 okt 2022, 12:16
Michael schreef: vr 07 okt 2022, 11:06
sirvinniei schreef: do 06 okt 2022, 12:53 Heb hier geen betrouwbare bron bij, maar ik las dat het NS beleid is om op intercities niet te controleren, omdat de meeste mensen toch langs een poortje komt.
Je benadeelt daar natuurlijk wel eerste klas reizigers mee, die het meeste betalen.
Mikos schreef: do 06 okt 2022, 13:08 Wat een onzin (zoals wel meer wat ik hier de laatste tijd op het forum tegenkom. Maar ik ga er geen tijd aan besteden om het lage Telegraaf-niveau tegen te spreken. Hier trek ik echter even de grens.) :X
Ik zat afgelopen zaterdag in de trein van Rotterdam Blaak naar Dordrecht waarbij de conducteur door de trein liep voor een servicerondje. Daarbij raakte hij aan de praat met een gezelschap wat achter mij zat. Die gaven aan bij de conducteur dat ze het irritant vonden dat er zo weinig controle is in de trein. De conducteur zei in zijn antwoord daarop letterlijk dat hij deze trein niet controleert omdat vrijwel alle stations waar de trein langs kwam poortjes op de stations hebben.
Een beetje zwartrijder/asociale reiziger geeft een flinke beuk tegen een poortje en is erdoorheen; Sinds corona weer wat minder op de voorgrond is zit ik weer aan mijn gebruikelijke 4500 km trein per maand, en ik zie nu ook wel echt dingen waar zelfs mijn wenkbrauwen overeind van gaan staan. Ik heb al meerdere mensen in een late trein cocaïne zien snuiven, om maar een voorbeeld te noemen.
Tegen een poortje aan beuken? Tailgaten bij een breed poortje is toch wat makkelijker: die blijven immers langer open staan.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten