Dienstregeling 2023

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door MetroRET »

Omdat die al naar Aachen rijdt.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door CamilleKreemers »

Ik verwacht meer klanten als de sneltrein naar Aachen blijft rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: do 28 jul 2022, 22:10 Ohja, en de Arriva dienstregeling in Limburg wordt anders natuurlijk omdat de spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf dan gebruikt kan worden voor een nieuwe opzet van de dienstregeling. De 32000 en 32500 worden omgewisseld (32000 naar Kerkrade, 32500 keert in Heerlen) en er zijn 2 paden per uur naar Aken.
Aha, de situatie uit het NS- en Veolia-tijdperk keert dus terug?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door waldo79 »

^^ Dat lijkt me wel.
Gamma
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Gamma »

Bemined schreef: do 28 jul 2022, 22:10 Ohja, en de Arriva dienstregeling in Limburg wordt anders natuurlijk omdat de spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf dan gebruikt kan worden voor een nieuwe opzet van de dienstregeling. De 32000 en 32500 worden omgewisseld (32000 naar Kerkrade, 32500 keert in Heerlen) en er zijn 2 paden per uur naar Aken.
Wat is hier eigen de logica van? Reizigersstromen of logistieke optimalisatie?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door SuperGhost »

MetroRET schreef: vr 29 jul 2022, 04:02 Omdat die al naar Aachen rijdt.
Ah, ik dacht dat dat nog niet het geval was. Maar dan is het inderdaad logisch ;)
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door MetroRET »

De trein uit Aachen heeft altijd al als sneltrein doorgereden naar Mt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door SuperGhost »

Dat is niet waar, de trein van/naar Aachen heeft heel lang maar tot Heerlen gereden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Meltrain »

Sinds begin 2019 is er een doorgaande trein Maastricht - Heerlen - Aachen.
(Tot en met 1992 was er een doorgaande trein Maastricht - Simpelveld - Aachen. ;))
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door waldo79 »

Euregiobahn heeft ook nog een trein Heerlen - Stolberg gereden, gevleugeld met een deel via Alsdorf. En nog een poosje een pendel Herzogenrath - Heerlen v.v.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door MetroRET »

SuperGhost schreef: vr 29 jul 2022, 14:50 Dat is niet waar, de trein van/naar Aachen heeft heel lang maar tot Heerlen gereden.
Sinds Arriva deze trein doorgaand naar Maastricht rijdt, is dat gekoppeld aan de sneltrein die daar reed. :roll:
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Bemined »

Gamma schreef: vr 29 jul 2022, 11:46Wat is hier eigen de logica van? Reizigersstromen of logistieke optimalisatie?
Betere overstappen vermoed ik, nu rijdt de 32500 naar Kerkrade net weg als de 3900 binnenkomt, straks heb je vanaf de 3900 4 minuten overstap op de 32000 naar Kerkrade en 7 minuten op de 18900 naar Aken. Andersom is het wel krapper, vanuit Kerkrade een cross-platformoverstap van 1,5 minuut vanuit Kerkrade op de 3900, ik hoop dat deze in de praktijk wat ruimer uitvalt.
Gamma
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Gamma »

Ook typisch, een asymmetrische dienstregeling dus.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door MetroRET »

Bemined schreef: vr 29 jul 2022, 16:56
Gamma schreef: vr 29 jul 2022, 11:46Wat is hier eigen de logica van? Reizigersstromen of logistieke optimalisatie?
Betere overstappen vermoed ik, nu rijdt de 32500 naar Kerkrade net weg als de 3900 binnenkomt, straks heb je vanaf de 3900 4 minuten overstap op de 32000 naar Kerkrade en 7 minuten op de 18900 naar Aken. Andersom is het wel krapper, vanuit Kerkrade een cross-platformoverstap van 1,5 minuut vanuit Kerkrade op de 3900, ik hoop dat deze in de praktijk wat ruimer uitvalt.
Waar zie je dit eigenlijk in terug ?
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Bemined »

Gamma schreef: vr 29 jul 2022, 19:49 Ook typisch, een asymmetrische dienstregeling dus.
Valt wel mee, de 32000 rijdt van Kerkrade naar Heerlen 2 minuten uit patroon vanwege perronopvolging met de 18900 in Heerlen. Er vertrekken 6 treinen binnen 8 minuten vanaf Heerlen terwijl er maar 5 perronsporen zijn.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Milco »

Ik gok dat je de 19800 bedoelt? De 18900 bestaat niet. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5921
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Bemined »

In dienstregeling 2023 wel ;) ;)
PHS

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door PHS »

NS gaat dienstregeling 2023 fors afschalen: tien procent minder treinen. Persbericht NS.
De belangrijkste aanpassingen per 11 december:
- In de spits van vrijdag rijdt NS net zoals de rest van de dag op een aantal trajecten elk half uur Intercity’s waar dat nu elk kwartier is
- Op het traject Arnhem-Utrecht-Schiphol-Rotterdam blijft NS 4 treinen per uur rijden (net zoals per 5 september)
- Op het traject Eindhoven-Amsterdam rijdt NS weer maandag tot en met donderdag elke tien minuten een trein (in plaats van elk kwartier)
- Op het traject HSL-Breda-Rotterdam rijdt NS 3 treinen per uur, in plaats van 5 treinen per uur
- In de daluren, ’s avonds en in het weekend rijdt NS elk half uur Intercity’s en Sprinters waar dat nu elk kwartier is
- De avonddienstregeling start om 20.00 uur, in plaats van 22.00 uur
Dus reizigers mogen volgend jaar zo'n tien procent meer gaan betalen voor tien procent minder treinen :')
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door henrivanderweijden »

Dat is natuurlijk niet waar. Je betaalt meer, maar voor één trein , diegene waar je in zit. 😉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Suus »

NS pleit voor afschaffing van de BTW op treinkaartje, wat van de EU ook mag. NS heeft tot eind volgend jaar nog een gunstig energiecontract, wat veel scheelt, en kan daardoor waarschijnlijk de prijsstijging nog een jaartje dempen. Zou de regering inderdaad de BTW-maatregel nemen, dan denk ik dat de reiziger er met slechts een zeer kleine prijswijziging vanaf komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Dennenboom »

Snap alleen niet waarom er voor vrijdag een ander scenario uit de kast wordt getrokken. Geen ETMET en lagere frequenties dan op maandag t/m donderdag. Zo rustig is die dag toch niet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Daniel »

Vrijdagochtend is klassiek wel veruit de rustigste spits, maar vrijdagmiddag heb je juist weer meer dagjesmensen dus dan is het minder logisch.

Sowieso opvallend dat juist de weekenden en daluren hard getroffen worden, terwijl dat de uren zijn met veel recreatieve reizigers. Dat is juist de groep waar het herstel het hardst ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Dennenboom »

Als dan in plaats van een enkel ICM drietje er DDZ wordt ingezet tussen bijvoorbeeld Rotterdam en Utrecht zou dat minder een probleem hoeven te zijn, maar ik ben bang dat.....
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door VIRM »

Ik snap best dat NS minder treinen laat rijden om de dienstregeling voorspelbaar te houden. Afgelopen weekend werd ik ook al geconforonteerd met twee treinen die door personeelstekort waren uitgevallen. Maar dan moeten ze goed nadenken over het verlengen van treinseries die op uitgedunde trajecten rijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Daniel »

Verlengen is relevant ja, maar op sommige trajecten zou het ook prettig zijn als er iets gebeurt aan net-niet aansluitingen die er nu zijn. De aansluitkwaliteit word natuurlijk ook als geheel belangrijker, anders wordt de GTBV zo duur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten