Dienstregeling 2023

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Daniel »

Werkzaamheden aannemelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door sirvinniei »

10 euro voor amsterdam-maastricht/groningen is trouwens niet bepaald duur.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Suus »

omaylie schreef: vr 28 okt 2022, 21:49 In de dienstregeling van de nachttreinen zijn er vijf dagen waar de trein via Heerlen moet omrijden (alleen van Schiphol naar Maastricht). Enig idee waarom?
Er zullen wel werkzaamheden zijn. Station Beek-Elsloo staat op de lijst van ProRail van stations waar aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd gaan worden de komende jaren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door umbusko »

Als ik zo eens kijk, missen wel meer dagen. Bijna heel mei bijvoorbeeld. Als dat allemaal werkzaamheden zijn (ergens op de route), word ik daar niet zo vrolijk van.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door sirvinniei »

Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Suus »

umbusko schreef: vr 28 okt 2022, 22:57 Als ik zo eens kijk, missen wel meer dagen. Bijna heel mei bijvoorbeeld. Als dat allemaal werkzaamheden zijn (ergens op de route), word ik daar niet zo vrolijk van.
Er is sowieso een 9-daagse op Eindhoven - Weert in 2023.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door waldo79 »

Zucht, wanneer gaat er een jaar voorbij zonder lange buitendienststelling?
MaartenD
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door MaartenD »

Hmm, kaartjes van de Arriva nachttrein zijn alleen verkrijgbaar met de Glimble app. Ik heb slechte ervaringen daarmee, twee keer een kaartje proberen te kopen (voor de bus), twee keer geld afgeschreven, twee keer geen kaartje gekregen.
Daarna wel mijn geld teruggekregen, maar ik had natuurlijk liever een kaartje gehad. Plus dat het niet erg prettig is als je in de app een kaartje koopt, geld wordt afgeschreven, maar je geen kaartje krijgt. Dan is je eerste gedachte natuurlijk "geld kwijt, wat is dit voor onzin, wat een afzetters".
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Meltrain »

sirvinniei schreef: vr 28 okt 2022, 23:52 Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Wie wil er van Maastricht (of Eindhoven) tot Schiphol staan? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door cassie127 »

sirvinniei schreef: vr 28 okt 2022, 23:52 Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
In de treinen uit het noorden heb je natuurlijk al geen 1e klasse.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door sirvinniei »

Meltrain schreef: za 29 okt 2022, 12:27
sirvinniei schreef: vr 28 okt 2022, 23:52 Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
Wie wil er van Maastricht (of Eindhoven) tot Schiphol staan? (A)
Dat is al je ervan uitgaat dat de trein al overvol zit op de eindpunten. Als de trein al vol raakt is het waarschijnlijker dat het ergens er tussenin gebeurt.
cassie127 schreef: za 29 okt 2022, 12:40
sirvinniei schreef: vr 28 okt 2022, 23:52 Waarom worden er trouwens geen staplaatsen aangeboden en worden er geen eerste klas tickets verkocht?
Commercieel gezien was dat handiger gezien.
In de treinen uit het noorden heb je natuurlijk al geen 1e klasse.
Maar dit zijn dan ook waarschijnlijk geen dieseltreinen uit het noorden ;)
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door cassie127 »

Wat dacht je van WINK? Ook die heeft geen 1e klas en kan gewoon op de stroom van de bovenleiding rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Bemined »

Ik denk dat de vraag eerder ging over de treinen uit Maastricht, de Limburgse treinen hebben wel 1e klas maar die wordt niet als dusdanig gebruikt voor deze nachttrein, je mag met het €10 kaartje zowel in de eerste als tweede klas gaan zitten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door umbusko »

Vermoedelijk wordt Mt-Shl FLIRT (met 1e klas) en Gn-Shl WINK (zonder 1e klas), maar we gaan het zien. Persoonlijk vind ik de 2e klas stiltecoupé trouwens comfortabeler dan de 1e klas. De stoelen in de 1e klas hebben een rare bolling.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door sirvinniei »

Ik denk dat je over het algemeen kan zeggen dat de eerste klas in regionale treinen niet comfortabeler is dan de tweede klasse (tenzij je een stopcontact nodig hebt).
Ik heb geen onderschrift
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door MetroRET »

Die de FLIRT en WINK in ook in de tweede klas heeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Dienstregeling 2023

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Zucht, wanneer gaat er een jaar voorbij zonder lange buitendienststelling?
Nooit? Maar de oorspronkelijk langste van 2023 gaat niet door, de 51-daagse van Groningen is naar 2025 verplaatst.

Andere impactvolle werkzaamheden in 2023:
- Groot onderhoud Schipholtunnel. In totaal 30 dagen overlast.
- Groot onderhoud Flevoland. In totaal 23 dagen overlast.
- Verbouwing Leeuwarden: 18 dagen overlast
- Verbouwing Apeldoorn: 16 dagen overlast
- Groot onderhoud Heerhugowaard - Den Helder: 14 dagen overlast
- Verbouwing Tilburg: in totaal 12 dagen overlast.

In Brabant gaan ook de betonnen bovenleidingsportalen vervangen worden door nieuwe portalen van staal. Dit zal de komende jaren op de meeste lijnen ten westen van ‘s-Hertogenbosch - Eindhoven overlast geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Hainje »

Suus schreef: za 29 okt 2022, 14:38 In Brabant gaan ook de betonnen bovenleidingsportalen vervangen worden door nieuwe portalen van staal.
Dè vink sunt. :(
🍉
iamthedutchdude
Berichten: 978
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door iamthedutchdude »

umbusko schreef: za 29 okt 2022, 13:08 Vermoedelijk wordt Mt-Shl FLIRT (met 1e klas) en Gn-Shl WINK (zonder 1e klas), maar we gaan het zien.
Zou het ook kunnen dat er GTW's van de Vechtdallijnen gebruikt gaan worden? Vooral in Groningen is er namelijk sprake van een personeelstekort, dus ik zou het niet onlogisch vinden als er personeel van de Vechtdallijnen gebruikt gaat worden. En dat personeel is natuurlijk voornamelijk bekend met de GTW-E's.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Hainje »

Heb je wel weer een hoop lege kilometers.
Lijkt mij dan meer voor de hand liggen dat er dan ook machinisten uit Leeuwarden ingezet gaan worden.
🍉
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door VIRM »

Ik ben benieuwd naar de business case van ARriva om deze nachttreinen in te zetten (en ja, die zal vast niet openbaar zijn). Aangezien alle OV-bedrijven er financieel gezien niet goed voor staan, lijkt mij het een beetje onnozel als dit alleen is om NS te pesten.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Bemined »

Aan de andere kant, ze moeten nu wel, want als ze zich nu terugtrekken omdat het niet rendabel is wordt hun campagne voor open toegang tot het spoor een stuk minder geloofwaardig.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door cassie127 »

iamthedutchdude schreef: za 29 okt 2022, 14:52
umbusko schreef: za 29 okt 2022, 13:08 Vermoedelijk wordt Mt-Shl FLIRT (met 1e klas) en Gn-Shl WINK (zonder 1e klas), maar we gaan het zien.
Zou het ook kunnen dat er GTW's van de Vechtdallijnen gebruikt gaan worden? Vooral in Groningen is er namelijk sprake van een personeelstekort, dus ik zou het niet onlogisch vinden als er personeel van de Vechtdallijnen gebruikt gaat worden. En dat personeel is natuurlijk voornamelijk bekend met de GTW-E's.
Het late passagieren van een machinist uit Zwolle naar Groningen toe is dan echt veel goedkoper dan een trein leeg heen en weer sturen. Bij dat laatste praat je al snel over duizenden euro's
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Wannes »

VIRM schreef: za 29 okt 2022, 16:55 Ik ben benieuwd naar de business case van ARriva om deze nachttreinen in te zetten (en ja, die zal vast niet openbaar zijn). Aangezien alle OV-bedrijven er financieel gezien niet goed voor staan, lijkt mij het een beetje onnozel als dit alleen is om NS te pesten.
Het zal financieel op de korte termijn niet gunstig zijn, en ook niet om de NS te pesten. Het zou mij niet verbazen als ze deze treinen beginnen om met relatief weinig geld te kijken hoe ze een treindienst op deze manier kunnen exploiteren. Vandaar ook de zeer lage frequentie van maar eens per week. Een testcase met echte reizigers.
Captian_Sparkle
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 feb 2022, 22:33

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Captian_Sparkle »

cassie127 schreef: za 29 okt 2022, 17:31
iamthedutchdude schreef: za 29 okt 2022, 14:52
umbusko schreef: za 29 okt 2022, 13:08 Vermoedelijk wordt Mt-Shl FLIRT (met 1e klas) en Gn-Shl WINK (zonder 1e klas), maar we gaan het zien.
Zou het ook kunnen dat er GTW's van de Vechtdallijnen gebruikt gaan worden? Vooral in Groningen is er namelijk sprake van een personeelstekort, dus ik zou het niet onlogisch vinden als er personeel van de Vechtdallijnen gebruikt gaat worden. En dat personeel is natuurlijk voornamelijk bekend met de GTW-E's.
Het late passagieren van een machinist uit Zwolle naar Groningen toe is dan echt veel goedkoper dan een trein leeg heen en weer sturen. Bij dat laatste praat je al snel over duizenden euro's
Collega's inhuren van DB Cargo kan ook nog.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten