Dienstregeling 2023
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Heb hier geen betrouwbare bron bij, maar ik las dat het NS beleid is om op intercities niet te controleren, omdat de meeste mensen toch langs een poortje komt.
Je benadeelt daar natuurlijk wel eerste klas reizigers mee, die het meeste betalen.
Je benadeelt daar natuurlijk wel eerste klas reizigers mee, die het meeste betalen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Wat een onzin (zoals wel meer wat ik hier de laatste tijd op het forum tegenkom. Maar ik ga er geen tijd aan besteden om het lage Telegraaf-niveau tegen te spreken. Hier trek ik echter even de grens.)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Dienstregeling 2023
Het is niet dat als ik van Tilburg Universiteit naar Schiphol reis ik onderweg ook met maar één poortje te maken heb. En zo zijn er wel meer trajecten te bedenken.
🍉
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Als dit geen beleid is vind ik het eigenlijk nog veel schrikbarender.
Dat zou betekenen dat elke conducteur die ik in twee maanden ben tegengekomen op mijn rit die ik drie ik per week maak te lui is om te controleren.
Dan moet de cultuur binnen de NS toch wel heel erg verziekt zijn.
Dat zou betekenen dat elke conducteur die ik in twee maanden ben tegengekomen op mijn rit die ik drie ik per week maak te lui is om te controleren.
Dan moet de cultuur binnen de NS toch wel heel erg verziekt zijn.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Je kunt ook zo nagaan met de cijfers van het aantal reizigers per dag op een station hoeveel reizigers een poortje tegen komen en hoeveel er geen poortje tegenkomen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2023
Of ik het er altijd mee eens ben is een tweede, maar ik vind jouw inbreng juist altijd nuttig en relevant in dit soort discussies.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2023
Waarom denk je dat de conducteur lui is?sirvinniei schreef: ↑do 06 okt 2022, 13:29 Als dit geen beleid is vind ik het eigenlijk nog veel schrikbarender.
Dat zou betekenen dat elke conducteur die ik in twee maanden ben tegengekomen op mijn rit die ik drie ik per week maak te lui is om te controleren.
Dan moet de cultuur binnen de NS toch wel heel erg verziekt zijn.
Ik verbaas mij al langer over de "De CoNdUcTeUr CoNtRoLeErT mIjN kAaRtJe NiEt"-discussie omdat
a) Het niet mijn ervaring is, ook deze week is mijn kaartje op vijf treinreizen twee keer gecontroleerd.
b) Er geen wet is die vereist dat je kaartje wordt gecontroleerd. Het is toch ook wel fijn dat als je lekker een boek of krant aan het lezen bent, je niet je chipkaart uit het achtervakje van je tas moet gaan zitten lopen zoeken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Nee, maar het moedigt wel zwartrijden en zonder betalen in de eerste klas zitten aan.
Hoewel je natuurlijk sowieso al makkelijk kan zwartrijden als je een drukke trein neemt. Die er steeds meer zullen zijn gezien de ingekrompen dienstregeling, om maar weer terug naar het topic te komen.
Hoewel je natuurlijk sowieso al makkelijk kan zwartrijden als je een drukke trein neemt. Die er steeds meer zullen zijn gezien de ingekrompen dienstregeling, om maar weer terug naar het topic te komen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
De vorige keer dat ik ben gecontroleerd was in Juli.
Re: Dienstregeling 2023
Poortjes vind ik een slecht excuus om niet te controleren, want het is heel makkelijk om direct achter iemand aan te lopen bij de poortjes. Verder vind ik dat er in de eerste klas meer gecontroleerd moet worden als in de tweede klas, omdat je meer voor eerste klas betaalt.
Ook: zelfs als niet controleren bij ICs beleid is, verklaart het niet waarom ik ook zelden controle zie in sprinters.
Ook: zelfs als niet controleren bij ICs beleid is, verklaart het niet waarom ik ook zelden controle zie in sprinters.
zij/haar/hen/hun
Re: Dienstregeling 2023
In de 1100 wel, naar het schijnt.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Dienstregeling 2023
Je hoeft nog niet eens achter iemand aan te lopen. In bv Arnhem Centraal check je in bij het poortje en je checkt weer uit bij de paaltjes op het perron. Of andersom als Arnhem je eindbestemming is.April064 schreef: ↑do 06 okt 2022, 15:08 Poortjes vind ik een slecht excuus om niet te controleren, want het is heel makkelijk om direct achter iemand aan te lopen bij de poortjes. Verder vind ik dat er in de eerste klas meer gecontroleerd moet worden als in de tweede klas, omdat je meer voor eerste klas betaalt.
Ook: zelfs als niet controleren bij ICs beleid is, verklaart het niet waarom ik ook zelden controle zie in sprinters.
Re: Dienstregeling 2023
Vroeger werden dat soort statistieken nog wel eens gedeeld door forummers die elke dag of minimaal één keer per week met de trein reisden. Het zou kunnen dat door het personeelstekort of door gewijzigd beleid conducteurs nu minder controleren dan een paar jaar geleden; maar ik vrees dat daar op individueel niveau niet veel over gezegd kan worden.Suus schreef: ↑do 06 okt 2022, 14:23Waarom denk je dat de conducteur lui is?sirvinniei schreef: ↑do 06 okt 2022, 13:29 Als dit geen beleid is vind ik het eigenlijk nog veel schrikbarender.
Dat zou betekenen dat elke conducteur die ik in twee maanden ben tegengekomen op mijn rit die ik drie ik per week maak te lui is om te controleren.
Dan moet de cultuur binnen de NS toch wel heel erg verziekt zijn.
Ik verbaas mij al langer over de "De CoNdUcTeUr CoNtRoLeErT mIjN kAaRtJe NiEt"-discussie omdat
a) Het niet mijn ervaring is, ook deze week is mijn kaartje op vijf treinreizen twee keer gecontroleerd.
b) Er geen wet is die vereist dat je kaartje wordt gecontroleerd. Het is toch ook wel fijn dat als je lekker een boek of krant aan het lezen bent, je niet je chipkaart uit het achtervakje van je tas moet gaan zitten lopen zoeken?
De NS houdt blijkbaar wel vast aan een grotere ploeg conducteurs op langere treinen. Dat vind ik persoonlijk dus onnodig: Met hetzelfde aantal conducteurs kun je ook een langere trein laten rijden, zolang de communicatie maar goed is. Kortom, díe interne beleidsregel kan wat mij betreft direct geschrapt worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2023
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2023
In de tweede klas ben je goedkoper en net zo snel op je bestemming en hoef je je ook niet verheven te voelen ten opzichte van anderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2023
Zo was de horror ook van het gezicht van mijn vierzitsgenoot af te lezen toen ik een blik aldi-bier opentrok in de eerste klas van de Thalys.
Re: Dienstregeling 2023
Ach ik maak het ook zovaak mee in de 1e klas dat er naar mij gekeken wordt van of ik hier wel thuis hoor.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2023
Waar doe je het van als je 23-24 jaartjes jong bent, vraag ik me dan af. Toen ik zo jong was, was ik allang blij dat ik me een tweedeklasticket kon veroorloven...
🗣
Re: Dienstregeling 2023
2 uur vertraging hebben en vervolgens een voucher krijgen, dan valt 17 euro voor Parijs - Brussel wel mee. Volgens mij was dat zelfs goedkoper dan 2e klas.
Re: Dienstregeling 2023
Toen ik vorig jaar met Weekend Vrij reisde (als 20-jarige), was 1e klas maar 6 euro duurder dan 2e klas. Kóópje!
Re: Dienstregeling 2023
Tja voor mij kost de 1e klas maar €16,67 voor alle dagen van de maand
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Idem, toen 6 euro, nu 25 euro verschil voor een dal vrij.
BusOV40 schreef: ↑do 06 okt 2022, 22:23 Misschien is de bodem van de gifbeker nog niet in zicht:
https://nos.nl/l/2447344
Interessant. Hoe zit het met die landen?Groenewegen weigert te geloven dat Brussel dit van Nederland eist. Denk niet dat andere landen in Europa de oren laten hangen naar Brussel. "In Zweden is het aanbesteden gestopt", zegt hij. "En ook in Frankrijk en Brussel zijn het de nationale spoorwegen die de treinen mogen rijden."
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Ja, als het zó makkelijk is, snap ik wel dat allerlei figuren die 'overduidelijk' niet in de eerste klas thuishoren daar tóch in belanden
🗣
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 197 gasten