Dienstregeling 2023
Re: Dienstregeling 2023
De 2400 rijdt blijkbaar de hele week de vrijdags-dienstregeling. Dat is beter dan "zoals het weekend", maar minder goed dan tijdens de spitsuren ma-do.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2023
Waarom dat niet als 3700 rijdt, snap ik nog altijd niet.
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Dienstregeling 2023
Begon de dienstregeling op 1 januari altijd pas om 10 uur? Vroeger was het gewoon toch start van de zondagsdienstregeling.
Re: Dienstregeling 2023
Nee, dit is nieuw volgend jaar vanwege het personeelstekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Dienstregeling 2023
Ik hoop dat het eenmalig is, maar in deze tijden weet je het nooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2023
Veel busbedrijven begonnen altijd al later op nieuwjaarsdag. En heb je wel eens gekeken hoe "druk" het is in de vroege ochtend van nieuwjaarsdag?TreinenFreak schreef: ↑vr 23 dec 2022, 16:16Super logisch. Je zou maar afhankelijk zijn van het OV. Met dezelfde redenatie rijden mijn inziens er ook geen treinen als de eerste zomerse dag aanbreekt.
Re: Dienstregeling 2023
En als tegemoetkoming voor de (ervaren) hogere werkdruk in het afgelopen jaar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2023
Veel? Ik zou ze zo niet kunnen opnoemen. In de meeste gevallen rijden die gewoon een zondagsdienst hoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Dienstregeling 2023
Geldt nu de weekenddienstregeling doordeweeks rijdt in de kerstvakantie ook de bijbehorende abonnementen doordeweeks? Weekend voordeel en weekend vrij bijv.?
Re: Dienstregeling 2023
Wij als hobbyisten zien wellicht graag een lijst met wijzigingen, maar ik vraag mij af of de gemiddelde reiziger er blij van wordt om zo'n lijst te zien. Het is bij elkaar meer dan een A4'tje lang met diverse series, verschillend per dag van de week. De lijst met (deels) opgeheven ritten op oudjaarsavond en nieuwjaarsochtend is nog veel langer. Gaat een reiziger zich daar doorheen worstelen, terwijl in de reisplanner in één oogopslag te zien is hoe laat er een verbinding gepland is?
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2023
Je hebt helemaal gelijk wat de reiziger betreft. Er is alleen straks ook niet goed meer te achterhalen hoe de treinen in 2022 precies reden. Dat is niet alleen interessant voor hobbyisten. E.e.a. geldt eigenlijk ook voor alle aanpassingen die we met Corona langs hebben zien komen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2023
Dat komt meer door hoe NS communiceert en ligt niet aan de lijst zelf.
De wiki schijnt daarvoor wel goed gebruikt te worden.Dennenboom schreef: ↑za 24 dec 2022, 14:58Er is alleen straks ook niet goed meer te achterhalen hoe de treinen in 2022 precies reden. Dat is niet alleen interessant voor hobbyisten. E.e.a. geldt eigenlijk ook voor alle aanpassingen die we met Corona langs hebben zien komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2023
Men moet gewoon lijnnummers introduceren en zo komt men er bijvoorbeeld achter dat IC20 en IC28 volgende week niet rijden.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Wordt lekker verwarrend met al de series met afwijkende routes in de late avond.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Dat is met buslijnen toch nooit een probleem? Dus dan zal het met treinen ook wel meevallen.
🍉
Re: Dienstregeling 2023
Maar een pad is toch niet afhankelijk van een treinnummer, dat zijn serie als de 5000 toch ook niet.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Met buslijnen wordt er meestal onder een lijnnummer gereden. Je hebt sowieso met bussen geen intercities en sprinters die de hele dag door op 1 traject rijden.
Met treinen heb je soms treinseries die 's nachts opeens een ritje verder rijden dan hun normale eindbestemming of intercities die 1 rit overal stoppen.
Dan kan een station wel de facto bediend worden door 1 treinserie, maar moet je 3 of 4 "treinnummers" op de borden zetten, terwijl reizigers in veel gevallen niet geïnteresseerd zijn in de eindbestemming van een treinserie, maar bij een dichtsbijzijnde stad uitstappen.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op za 24 dec 2022, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Het probleem met treinseries is ook dat een treinserie maximaal 2x per uur kan rijden met ons nummersysteem. Een treinserie die 4x per uur rijdt heeft dus twee nummers, maar dat is voor de reiziger niet boeiend. Daarnaast zou in (spits)versterkers die een deeltraject rijden ook niet een totaal ander nummer geven, eerder het cijfer met 100 verhogen of een K erachter om aan te geven dat het een korte rit is. Ik zou de treinseries dus niet één op één overnemen voor de nummers op de lijnenkaart.
Re: Dienstregeling 2023
Precies, de s5000 en s5100 doen exact hetzelfde, dat is dan metrolijn F. En als de s5200 nog zou bestaan, is dat een Fk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2023
Zoveel reizigers, zoveel wensen. Sommige reizigers zouden in de lijst alleen op zoek gaan naar "hun" treinserie, dan helpt de lijst ook. Je doet net of iedereen opeens de lijst zou moeten gebruiken, maar dat is natuurlijk niet zo, de reisplanner blijft ook werken. Die tendens om steeds alleen maar de "gemiddelde" reiziger te bedienen, vind ik maar niks. Je moet iedereen proberen te bedienen, als dat nodig is dan maar op meerdere manieren.sneltram schreef: ↑za 24 dec 2022, 13:37Wij als hobbyisten zien wellicht graag een lijst met wijzigingen, maar ik vraag mij af of de gemiddelde reiziger er blij van wordt om zo'n lijst te zien. Het is bij elkaar meer dan een A4'tje lang met diverse series, verschillend per dag van de week. De lijst met (deels) opgeheven ritten op oudjaarsavond en nieuwjaarsochtend is nog veel langer. Gaat een reiziger zich daar doorheen worstelen, terwijl in de reisplanner in één oogopslag te zien is hoe laat er een verbinding gepland is?
Re: Dienstregeling 2023
Ik heb ooit busboekjes van Breng gezien waarin de series 30700 en 30900 werden aangeduid als lijn 370.
Kan allemaal prima blijkbaar...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten