Dienstregeling 2023
Re: Dienstregeling 2023
Jammer dat Zaandam weer terug in de tijd wordt geworpen qua bediening in het weekend. Hopelijk worden de overige treinseries verlengd.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2023
Fixed that for you.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2023
Maar t.o.v. de dienstregeling van 1937 toch vaak nog wel een verbetering. Die van 1938 komt voor wat betreft de sneltreinen op het middennet al een heel eind in de buurt van die van 2023.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2023
We gaan dus pre-oorlogse dienstregelingen krijgen?
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2023
Op een antwoord van Mikos kun je lang wachten vrees ik
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2023
Was het niet iets van vanaf VIRM8, ICM8 en SLT12 met twee Mikossen?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2023
Ik dacht alles van boven de 7 bakken met twee HC’s.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2023
Maar als de Airportsprinterproef goed verloopt kan bij SNG straks de norm omlaag naar 0 HCs. Of heeft men afgedwongen dat dit straks uitsluitend tussen Amsterdam en Hoofddorp mag?
Re: Dienstregeling 2023
Dank
Toevoeging: in de Volkskrant staat een achtergrondartikel over het tekort aan personeel dat de bezuinigingen op het aanbod tot gevolg heeft.
Aantal NS-medewerkers krimpt al vijf jaar, maar het aantal kilometers niet
De NS heeft afgelopen jaren met minder personeel nagenoeg evenveel kilometers afgelegd. Door personeelstekorten moet de treinmaatschappij verder snijden in de dienstregeling
De hoeveelheid NS-medewerkers is afgelopen vijf jaar met 13 procent afgenomen, terwijl het aantal treindiensten ruwweg gelijk bleef. Het aantal afgelegde kilometers over het Nederlandse spoornetwerk, waarvan zo’n 95 procent wordt gereden door NS-treinen, nam aanvankelijk zelfs toe. In 2019 werd een record van 165 miljoen kilometer afgelegd, een aantal dat vervolgens weer wegzakte door de coronapandemie. In 2021 werden, net als in 2017, 160 miljoen kilometers gereden, maar wel met drieduizend minder medewerkers.
De werkdruk die hierdoor is ontstaan, is een belangrijke reden dat NS-personeel deze en volgende week het werk neerlegt. De afname van medewerkers is niet alleen het gevolg van krapte op de arbeidsmarkt. Er staan weliswaar 1.100 vacatures open, maar dat zijn er minder dan de krimp van het personeelsbestand. Een andere belangrijke factor zijn bezuinigingen. Zo werd in 2020 besloten dat er in vijf jaar 2.300 arbeidsplaatsen moeten verdwijnen
Re: Dienstregeling 2023
Er zal eerst wel uitgebreid getest moeten worden of ook op een traject buiten Asd - Hfd de veiligheid gegarandeerd is met 0 hc's .
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Dienstregeling 2023
NS zegt dat dit alles vanuit personele overwegingen word gedaan, het is natuurlijk ook een ordinaire bezuiniging. Ik ben benieuwd hoe LOCOV en andere reizigers organisatie’s hierop gaan reageren.
Het blijft opmerkelijk dat de overheid jarenlang tijdens COVID bakken vol geld betaald voor lege treinen en nu komen de reizigers terug en is er bijna geen geld meer voor ondersteuning.
Ik vermoed dat bus bedrijven eveneens een bloedbad gaan aanrichten in hun dienstregelingen.
Het blijft opmerkelijk dat de overheid jarenlang tijdens COVID bakken vol geld betaald voor lege treinen en nu komen de reizigers terug en is er bijna geen geld meer voor ondersteuning.
Ik vermoed dat bus bedrijven eveneens een bloedbad gaan aanrichten in hun dienstregelingen.
Re: Dienstregeling 2023
Was het verschil met de Airport Sprinter niet dat de HC de deuren niet meer sluit, maar gewoon wel aanwezig is in de trein voor de andere taken?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2023
Correct. De HC is gewoon aanwezig bij de Airportsprinter, maar deze sluit niet meer de deuren en kan nog langer service verlenen
Re: Dienstregeling 2023
Als dat service verlenen beperkt blijft tot de 1e klasse of lege cabine is de volgende logische stap "de beste hc is geen hc".
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2023
Nou, gezien het personeelstekort is het denk ik sowieso om nu eens serieus na te denken over de HC verplichting op (een deel van) de sprinters. Ik denk dat genoeg sprinters, zeker buiten de Randstad, prima met eenmansbediening gedaan zouden kunnen, net zoals op de regionale lijnen gebeurd. Dan denk ik als eerste aan sprinters als Zwolle-Leeuwarden, Zwolle-Groningen, Apeldoorn-Almelo(-Enschede), Zutphen-Wijchen, Arnhem-Ede, Dordrecht-Roosendaal en Roosendaal-Vlissingen.
Re: Dienstregeling 2023
In de sprinter Dordrecht - Roosendaal heb ik regelmatig kaartcontrole (ik schat ongeveer 75% van de tijd dat ik hem neem - maximaal 6 keer per week) en ik denk dat er dit jaar toch al zeven mensen zonder vervoersbewijs uit de trein zijn gegooid, en twee zonder mondkapje. Zonder conducteur wordt het een groot schorumparadijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2023
Historisch gezien is dit de grootste teruggang in de NS dienstregeling na de oorlog. Na de uitbreidingen door Spoorslag '70, IC'90 en Spoorboekje 2007 nu een forse vermindering van het aantal treinen. Ik zou deze dienstregeling dan ook de naam Kaalslag'23 willen meegeven.
In 1977 was er ook sprake van het snijden in de dienstregeling. Maar waar maakte men zich toen druk over?
In 1977 was er ook sprake van het snijden in de dienstregeling. Maar waar maakte men zich toen druk over?
Eind vorig jaar is er nogal wat rumoer geweest over de bijstelling van de dienstregeling 1977/1978. Het is een heel beperkte bijstelling. Met Spoorslag '70 ging het aantal treinen van 2800 naar 4000. Twaalfhonderd er bij! Daar gaan er nu nog geen 50 vanaf. Vijftig met een zo lage bezetting, dat er voor aanhouden geen redelijk argument is. Hey blijft dus: Er gaan wat treinen vandaag de dag! Tot uw dienst.
Re: Dienstregeling 2023
Apeldoorn-Almelo wordt toch al zonder conducteurs gereden?SuperGhost schreef: ↑wo 24 aug 2022, 19:54 Nou, gezien het personeelstekort is het denk ik sowieso om nu eens serieus na te denken over de HC verplichting op (een deel van) de sprinters. Ik denk dat genoeg sprinters, zeker buiten de Randstad, prima met eenmansbediening gedaan zouden kunnen, net zoals op de regionale lijnen gebeurd. Dan denk ik als eerste aan sprinters als Zwolle-Leeuwarden, Zwolle-Groningen, Apeldoorn-Almelo(-Enschede), Zutphen-Wijchen, Arnhem-Ede, Dordrecht-Roosendaal en Roosendaal-Vlissingen.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2023
Het kon ooit wel op de Zoetermeerlijn.
Re: Dienstregeling 2023
Het kan nog steeds Dennenboom. Immers er wordt meestal vanuit de voorste cabine gesloten. Soms is er een comducteur die het vanuit de achterste doet
Re: Dienstregeling 2023
Maar de vakbonden liggen dwars?
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Dienstregeling 2023
Dit lijkt me ook echt geen goed idee voor de sociale veiligheid. Er zijn afgelopen tijd meerdere incidenten geweest, maar ook als je alleen al kijkt naar hoeveel mensen er nu al in de eerste klas zitten zonder hiervoor betaald te hebben dan kan het alleen maar een zooitje worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten