Dienstregeling 2023
Re: Dienstregeling 2023
Die hebben dan weer geen materieelkennis bij het materieel van Arriva. Het wordt gewoon een Wink van Arriva Noord, net als de nachttrein vanuit Maastricht een Flirt wordt van Arriva Limburg. De diensten zijn dan ook ongetwijfeld van die standplaatsen, zelfs met het om de onderhoudsroosters heen slingeren is zowel vanuit Groningen als vanuit Maastricht een slag Schiphol prima te halen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8727
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2023
Zullen ze trouwens een reguliere Flirt gebruiken van 2 bakken of eentje die overdag naar Aachen rijdt? Die zijn immers wel wat langer.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2023
In de nacht van Vrijdag op Zaterdag zijn er vrijwel* geen onderhoudsroosters.
*Alleen HSL.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Het fijne voor Arriva is dat de tickets van te voren geboekt moeten worden. Ter plekke kan dus nog gekozen worden om langer of korter materieel in te zetten.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Ik vraag me wel af waarom Arriva gekozen heeft voor Glimble en niet voor een E-ticket systeem via haar website.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Dienstregeling 2023
Glimble is van Arriva. Zo is er ook meteen een makkelijke app
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2023
Ik wist dat Glimble van Arriva was, maar niet iedereen kan omgaan met een app Daarom zou ikzelf eerder voor een e-ticket optie hebben gekozen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Dienstregeling 2023
Ik heb het ook niet zo op met bedrijven die je een app door je strot willen douwen. Hoe minder apps op mijn telefoon hoe beter.
Laatst gewijzigd door en-es op zo 30 okt 2022, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2023
Arriva wil heel graag dat diens reizigers Glimble gebruiken, daar zal een goede commerciële reden achter zitten. En door reizigers die gebruik maken van een trein die verder niet aan concessieregels gebonden is te forceren om Glimble te gebruiken, kan je wel meer gebruikers trekken.
Re: Dienstregeling 2023
Het is ook een beetje dubbel: de internationale spoorwegen moeten de kaartverkoop vereenvoudigen en misschien in 1 app. Arriva mag dan wel weer een eigen app gebruiken.
Re: Dienstregeling 2023
Het idee van Glimble is dat elke vervoerderkan aansluiten.
Er staan ook deel fiets van Go en Felix in.
Er staan ook deel fiets van Go en Felix in.
Re: Dienstregeling 2023
Maar ondertussen is Glimble nog steeds wel van Arriva.
Aangezien ik niet-open-source-apps zoveel mogelijk vermijd op mijn googleloze telefoon hoop ik toch dat ze nog een alternatief achter de hand hebben.
Edit: op mijn vraag hebben ze inmiddels negatief geantwoord. Nou ja, hopelijk gaan er meer mensen om vragen.
Aangezien ik niet-open-source-apps zoveel mogelijk vermijd op mijn googleloze telefoon hoop ik toch dat ze nog een alternatief achter de hand hebben.
Edit: op mijn vraag hebben ze inmiddels negatief geantwoord. Nou ja, hopelijk gaan er meer mensen om vragen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Dienstregeling 2023
Ik vraag me toch af wat er voor nodig is om echt 1 systeem te laten draaien dat door alle ondernemingen (al dan niet verplicht) wordt gebruikt.
Is het echt pure onwil? Commerciële belangen? Een van de vervoerders die dwars ligt?
Het blijft niet handig dat Arriva hiervoor uitsluitend Glimble, daar zullen ze weddig snel op terugkomen.
Is het echt pure onwil? Commerciële belangen? Een van de vervoerders die dwars ligt?
Het blijft niet handig dat Arriva hiervoor uitsluitend Glimble, daar zullen ze weddig snel op terugkomen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2023
Veranderde er maar weinig.......PHS schreef: ↑do 03 feb 2022, 19:05 Het feit dat de NS de minuut reistijdwinst tussen Zwolle en Groningen als eerste noemt, geeft wel aan dat er komend jaar bijna niets gaat veranderen.
Maar die minuut is dan ook wel de hele wereld voor de NS, als we de adviesaanvraag mogen geloven:
Een hele minuut, dat is wel echt een 'belangrijke stap' inderdaadIn lijn met de OV Ontwikkelagenda Noord-Nederland 2025 wordt ook in Dienstregeling 2023 weer een belangrijke stap gezet in de wens tot verkorten van de reistijd tussen Noord-Nederland en de Randstad en een beter treinproduct voor reizigers op het traject tussen Zwolle en Groningen.
Als de NS echt het 'treinproduct' (wtf ) tussen Zwolle en Groningen zou willen verbeteren, dan moeten ze langere treinen inzetten zodat iedereen een zitplaats heeft op dit lange traject. Te vaak worden de sprinter en de intercity met enkele stellen gereden; dat is buiten het superdal gewoon niet voldoende. Lees ook dit hallucinante verhaal over de late zondagavondtrein naar Groningen.
Ik zat tussen alle wegsnij acties nog optimistisch te zoeken naar een (kleine) verbetering in de NS dienstregeling vanaf 11 december. Maar er is echt helemaal niets nu die minuut bij Hoogeveen niet doorgaat?
Re: Dienstregeling 2023
Die gaat niet door omdat ProRail daar niet alle werkzaamheden heeft kunnen uitvoeren in de buitendienststelling van afgelopen jaar, met volgens mij materiaal tekort/vertraagde levering als oorzaak.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2023
Vreemd dat die minuut niet verzilverd wordt, de laatste maanden zag ik bij veel treinen Zl-Gn vv een rijtijd van 56 ipv 57 minuten. Ik dacht dus dat die minuut al geregeld was.
Anderzijds zie ik de laatste weken wel op meer plaatsen ineens kortere rijtijden: Ut-Amf in 12 ipv 13 minuten, Apd-Amf in 23 ipv 24/25 minuten... dus misschien wordt er over het algemeen minder speling gebruikt in de rijtijden?
Anderzijds zie ik de laatste weken wel op meer plaatsen ineens kortere rijtijden: Ut-Amf in 12 ipv 13 minuten, Apd-Amf in 23 ipv 24/25 minuten... dus misschien wordt er over het algemeen minder speling gebruikt in de rijtijden?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2023
Dat zijn tijdelijke aanpassingen vanwege het uitvallen van de Hanzelijn (IC's die moeten keren in Zwolle) en de diverse werkzaamheden de afgelopen tijd.
Er wordt niet over het algemeen minder speling gebruikt.
Er wordt niet over het algemeen minder speling gebruikt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2023
Speling is niet overal gelijk, op grote stations worden tijden meestal afgerond op hele minuten en dat levert soms meer en soms minder speling op dan gemiddeld. Soms worden treinen ook langzamer ingelegd omdat het anders niet past tussen de overige treinen. Bij werkzaamheden kan het zijn dit opeens wel past, maar regulier niet.
Re: Dienstregeling 2023
Ik zou er toch weer voor willen pleiten om 's avonds en in het weekend de 5000 te laten rijden in plaats van de 5100.
Op die manier hebben de stations ten zuiden van Rotterdam Centraal een acceptabele overstap richting Utrecht en wordt tevens de verdeling van treinen tussen Den Haag en Rotterdam beter. (Op dit moment rijden er weliswaar drie treinen per half uur tussen Delft en Rotterdam, maar die vertrekken alle binnen 10 minuten, waarna er dus 20 minuten geen trein is. )
Op die manier hebben de stations ten zuiden van Rotterdam Centraal een acceptabele overstap richting Utrecht en wordt tevens de verdeling van treinen tussen Den Haag en Rotterdam beter. (Op dit moment rijden er weliswaar drie treinen per half uur tussen Delft en Rotterdam, maar die vertrekken alle binnen 10 minuten, waarna er dus 20 minuten geen trein is. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2023
Nee. Want dan gaat de knoop in Dordrecht kapot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2023
Ik gok dat Suus de aansluiting tussen 5100 enerzijds en 5900 en 6600 anderzijds bedoelt. Die overigens wordt vernaggeld door de vervroeging van 5 minuten die je noemt, vanaf de 5900 heb je dan 0 minuten overstaptijd van 3b naar 3a. Had de 5900 in het andere uur gereden, dan was de aansluiting behouden
Re: Dienstregeling 2023
Juist nu er een halfuurdienst is lijkt me de overstap van de 2200 op de 5100 op Den Haag HS wel wenselijk. Wat wel zou kunnen helpen is een doorkoppeling van de 5900 aan de 5100 met korte stop in Dordrecht, dan vertrek je om :38 uit Dordrecht en heb je in Rotterdam een stop van 6 minuten wat voldoende is om de overstap op de 500 te halen. Andere halve uur bied de 5100 een overstap vanaf de 7200 (die 's avonds een uurdienst gaat rijden), dan is eerder vertrekken alleen een optie als je vanaf spoor 1 kunt vertrekken met een cross-platformoverstap.
Re: Dienstregeling 2023
Ja, én de stoptrein naar Geldermalsen. Bij de halfuursdiensten hebben alle sprinters in Dordrecht in principe een aansluiting op elkaar, met de 5000 heb je die niet. Het belang van die overstappen wordt onderschat, want er wordt gedacht dat de 2200 dat wel regelt, maar die is eigenlijk op het verkeerde moment in Dordrecht.DDietzen schreef: ↑za 12 nov 2022, 21:15 Ik gok dat Suus de aansluiting tussen 5100 enerzijds en 5900 en 6600 anderzijds bedoelt. Die overigens wordt vernaggeld door de vervroeging van 5 minuten die je noemt, vanaf de 5900 heb je dan 0 minuten overstaptijd van 3b naar 3a. Had de 5900 in het andere uur gereden, dan was de aansluiting behouden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten