Dienstregeling 2023

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Z2N »

Die hebben dan weer geen materieelkennis bij het materieel van Arriva. Het wordt gewoon een Wink van Arriva Noord, net als de nachttrein vanuit Maastricht een Flirt wordt van Arriva Limburg. De diensten zijn dan ook ongetwijfeld van die standplaatsen, zelfs met het om de onderhoudsroosters heen slingeren is zowel vanuit Groningen als vanuit Maastricht een slag Schiphol prima te halen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Milco »

Zullen ze trouwens een reguliere Flirt gebruiken van 2 bakken of eentje die overdag naar Aachen rijdt? Die zijn immers wel wat langer.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door MdJ »

Z2N schreef: zo 30 okt 2022, 10:47 De diensten zijn dan ook ongetwijfeld van die standplaatsen, zelfs met het om de onderhoudsroosters heen slingeren is zowel vanuit Groningen als vanuit Maastricht een slag Schiphol prima te halen.
In de nacht van Vrijdag op Zaterdag zijn er vrijwel* geen onderhoudsroosters.

*Alleen HSL.
Bij twijfel: gebruik beton.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door MetroRET »

Milco schreef: zo 30 okt 2022, 11:09 Zullen ze trouwens een reguliere Flirt gebruiken van 2 bakken of eentje die overdag naar Aachen rijdt? Die zijn immers wel wat langer.
Kan ook FLIRT6 (3 2tjes) ingezet worden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door sirvinniei »

Het fijne voor Arriva is dat de tickets van te voren geboekt moeten worden. Ter plekke kan dus nog gekozen worden om langer of korter materieel in te zetten.
Ik heb geen onderschrift
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door TomSteyl »

Ik vraag me wel af waarom Arriva gekozen heeft voor Glimble en niet voor een E-ticket systeem via haar website.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Suus »

Glimble is van Arriva. Zo is er ook meteen een makkelijke app :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door TomSteyl »

Ik wist dat Glimble van Arriva was, maar niet iedereen kan omgaan met een app ;) Daarom zou ikzelf eerder voor een e-ticket optie hebben gekozen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door en-es »

Ik heb het ook niet zo op met bedrijven die je een app door je strot willen douwen. Hoe minder apps op mijn telefoon hoe beter.
Laatst gewijzigd door en-es op zo 30 okt 2022, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Z2N »

Arriva wil heel graag dat diens reizigers Glimble gebruiken, daar zal een goede commerciële reden achter zitten. En door reizigers die gebruik maken van een trein die verder niet aan concessieregels gebonden is te forceren om Glimble te gebruiken, kan je wel meer gebruikers trekken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door ZO6176 »

Het is ook een beetje dubbel: de internationale spoorwegen moeten de kaartverkoop vereenvoudigen en misschien in 1 app. Arriva mag dan wel weer een eigen app gebruiken.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door huibf »

Het idee van Glimble is dat elke vervoerderkan aansluiten.
Er staan ook deel fiets van Go en Felix in.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door gpvos »

Maar ondertussen is Glimble nog steeds wel van Arriva.

Aangezien ik niet-open-source-apps zoveel mogelijk vermijd op mijn googleloze telefoon hoop ik toch dat ze nog een alternatief achter de hand hebben.

Edit: op mijn vraag hebben ze inmiddels negatief geantwoord. Nou ja, hopelijk gaan er meer mensen om vragen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door TomSteyl »

Ik vraag me toch af wat er voor nodig is om echt 1 systeem te laten draaien dat door alle ondernemingen (al dan niet verplicht) wordt gebruikt.
Is het echt pure onwil? Commerciële belangen? Een van de vervoerders die dwars ligt?

Het blijft niet handig dat Arriva hiervoor uitsluitend Glimble, daar zullen ze weddig snel op terugkomen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Dennenboom »

PHS schreef: do 03 feb 2022, 19:05 Het feit dat de NS de minuut reistijdwinst tussen Zwolle en Groningen als eerste noemt, geeft wel aan dat er komend jaar bijna niets gaat veranderen.

Maar die minuut is dan ook wel de hele wereld voor de NS, als we de adviesaanvraag mogen geloven:
In lijn met de OV Ontwikkelagenda Noord-Nederland 2025 wordt ook in Dienstregeling 2023 weer een belangrijke stap gezet in de wens tot verkorten van de reistijd tussen Noord-Nederland en de Randstad en een beter treinproduct voor reizigers op het traject tussen Zwolle en Groningen.
Een hele minuut, dat is wel echt een 'belangrijke stap' inderdaad :')

Als de NS echt het 'treinproduct' (wtf :X ) tussen Zwolle en Groningen zou willen verbeteren, dan moeten ze langere treinen inzetten zodat iedereen een zitplaats heeft op dit lange traject. Te vaak worden de sprinter en de intercity met enkele stellen gereden; dat is buiten het superdal gewoon niet voldoende. Lees ook dit hallucinante verhaal over de late zondagavondtrein naar Groningen.
Veranderde er maar weinig.......
Ik zat tussen alle wegsnij acties nog optimistisch te zoeken naar een (kleine) verbetering in de NS dienstregeling vanaf 11 december. Maar er is echt helemaal niets nu die minuut bij Hoogeveen niet doorgaat?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door cassie127 »

Die gaat niet door omdat ProRail daar niet alle werkzaamheden heeft kunnen uitvoeren in de buitendienststelling van afgelopen jaar, met volgens mij materiaal tekort/vertraagde levering als oorzaak.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door DDietzen »

Vreemd dat die minuut niet verzilverd wordt, de laatste maanden zag ik bij veel treinen Zl-Gn vv een rijtijd van 56 ipv 57 minuten. Ik dacht dus dat die minuut al geregeld was.

Anderzijds zie ik de laatste weken wel op meer plaatsen ineens kortere rijtijden: Ut-Amf in 12 ipv 13 minuten, Apd-Amf in 23 ipv 24/25 minuten... dus misschien wordt er over het algemeen minder speling gebruikt in de rijtijden?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door reisthijs »

Dat zijn tijdelijke aanpassingen vanwege het uitvallen van de Hanzelijn (IC's die moeten keren in Zwolle) en de diverse werkzaamheden de afgelopen tijd.
Er wordt niet over het algemeen minder speling gebruikt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Bemined »

Speling is niet overal gelijk, op grote stations worden tijden meestal afgerond op hele minuten en dat levert soms meer en soms minder speling op dan gemiddeld. Soms worden treinen ook langzamer ingelegd omdat het anders niet past tussen de overige treinen. Bij werkzaamheden kan het zijn dit opeens wel past, maar regulier niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Meltrain »

Ik zou er toch weer voor willen pleiten om 's avonds en in het weekend de 5000 te laten rijden in plaats van de 5100.
Op die manier hebben de stations ten zuiden van Rotterdam Centraal een acceptabele overstap richting Utrecht en wordt tevens de verdeling van treinen tussen Den Haag en Rotterdam beter. (Op dit moment rijden er weliswaar drie treinen per half uur tussen Delft en Rotterdam, maar die vertrekken alle binnen 10 minuten, waarna er dus 20 minuten geen trein is. :X)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Suus »

Nee. Want dan gaat de knoop in Dordrecht kapot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door MetroRET »

Welke knoop zou er moeten zijn in Ddr ?

De 5100 gaat richting Rtd trouwens in de avonduren 5 minuten eerder rijden om de overstap te kunnen bieden op **enkel** de 500.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door DDietzen »

Ik gok dat Suus de aansluiting tussen 5100 enerzijds en 5900 en 6600 anderzijds bedoelt. Die overigens wordt vernaggeld door de vervroeging van 5 minuten die je noemt, vanaf de 5900 heb je dan 0 minuten overstaptijd van 3b naar 3a. Had de 5900 in het andere uur gereden, dan was de aansluiting behouden -0-
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef: za 12 nov 2022, 14:17 Ik zou er toch weer voor willen pleiten om 's avonds en in het weekend de 5000 te laten rijden in plaats van de 5100.
Juist nu er een halfuurdienst is lijkt me de overstap van de 2200 op de 5100 op Den Haag HS wel wenselijk. Wat wel zou kunnen helpen is een doorkoppeling van de 5900 aan de 5100 met korte stop in Dordrecht, dan vertrek je om :38 uit Dordrecht en heb je in Rotterdam een stop van 6 minuten wat voldoende is om de overstap op de 500 te halen. Andere halve uur bied de 5100 een overstap vanaf de 7200 (die 's avonds een uurdienst gaat rijden), dan is eerder vertrekken alleen een optie als je vanaf spoor 1 kunt vertrekken met een cross-platformoverstap.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2023

Bericht door Suus »

DDietzen schreef: za 12 nov 2022, 21:15 Ik gok dat Suus de aansluiting tussen 5100 enerzijds en 5900 en 6600 anderzijds bedoelt. Die overigens wordt vernaggeld door de vervroeging van 5 minuten die je noemt, vanaf de 5900 heb je dan 0 minuten overstaptijd van 3b naar 3a. Had de 5900 in het andere uur gereden, dan was de aansluiting behouden -0-
Ja, én de stoptrein naar Geldermalsen. Bij de halfuursdiensten hebben alle sprinters in Dordrecht in principe een aansluiting op elkaar, met de 5000 heb je die niet. Het belang van die overstappen wordt onderschat, want er wordt gedacht dat de 2200 dat wel regelt, maar die is eigenlijk op het verkeerde moment in Dordrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten