Dienstregeling 2023
Re: Dienstregeling 2023
Of gewoon weer opknippen in Breda, zoals het vroeger was.
Re: Dienstregeling 2023
Is dat dan een probleem? De sprinter Rotterdam - Woerden - Amsterdam - Uitgeest is ook een lange serie. Wellicht waarderen de gebruikers ervan dat ze veel rechtstreekse verbindingen hebben zonder overstappen (lijkt me een logische aanname, mede gelet op de afname van het aantal reizigers vanaf Prinsenbeek en Dordrecht-zuid richting Rotterdam sinds de knip op Dordt).
En zo'n 20 jaar geleden was er een sprinterserie Utrecht - Weesp - Schiphol - Leiden - Dordrecht (als ik me niet vergis).
Een paar mogelijke (en kansrijke) reisrelaties van een sprinter Den Haag - Breda - Arnhem zijn bijv. Barendrecht / Zwijndrecht - Tilburg Universiteit of Prinsenbeek - Lombardijen.
Re: Dienstregeling 2023
We dwalen hopeloos af van het hoofdonderwerp
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2023
De nieuwe dienstregeling is opgenomen en in de Hafas reisplanner, exclusief de wijzigingen inzake personeelstekort.
De Arriva nachttreinen en hun verlenging naar Amersfoort staan er nog niet in.
De Arriva nachttreinen en hun verlenging naar Amersfoort staan er nog niet in.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2023
In tegenstelling tot eerdere berichtgeving is er in Hafas maar 1 pad per uur van de RE18 over de grens (of nou ja, tot Eghm, omdat alle ritten maar tot het laatste station voor de grens zijn ingetekend momenteel); de andere uurlijkse trein blijft in Hrl keren.
Overigens wordt het grenstraject aardig versneld, in beide richtingen kost Hrl-Hz nu maar maximaal 12 minuten (tegenover 13 à 16 minuten nu). De halteertijd in Hrl wordt ook ingekort en de trein rijdt door tot Mtr.
Overigens wordt het grenstraject aardig versneld, in beide richtingen kost Hrl-Hz nu maar maximaal 12 minuten (tegenover 13 à 16 minuten nu). De halteertijd in Hrl wordt ook ingekort en de trein rijdt door tot Mtr.
Re: Dienstregeling 2023
De in Nederland getoonde dienstregeling is slechts de basis, waar ongetwijfeld nog vele wijzigingen aan worden gebracht.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2023
Zou het niet logischer zijn om de sprinter uit Weert en Eindhoven door te trekken naar Breda en Dordrecht en die uit Arnhem/Nijmegen in te korten tot Tilburg Universiteit?
Voor bijvoorbeeld vliegtuigpassagiers zou dat heel wat hoofdbrekens kunnen wegnemen, want dan moet je (naast overstappen en beperkte frequentie nu) ook nog rekening houden met mogelijk uitvallen van treinen. En vanaf sprinterstation Best ben het snelst met de bus op het vliegveld.
Dit los van eventuele andere logistieke uitdagingen…
Voor bijvoorbeeld vliegtuigpassagiers zou dat heel wat hoofdbrekens kunnen wegnemen, want dan moet je (naast overstappen en beperkte frequentie nu) ook nog rekening houden met mogelijk uitvallen van treinen. En vanaf sprinterstation Best ben het snelst met de bus op het vliegveld.
Dit los van eventuele andere logistieke uitdagingen…
Re: Dienstregeling 2023
Met de huidige dienstregelingopzet lukt dat niet. In de huidige tijdligging van de 6400 knalt de 3600 dan achterop tussen Gilze-Rijen en Breda. En met verschuiven tot het bestaande pad van de 6600 zit je in een eventueel goederenpad tussen Eindhoven en Boxtel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Dienstregeling 2023
De goederenpaden liggen nagenoeg gelijktijdig met de 3500 in Eindhoven, dus die gebruiken dan beide sporen waardoor de 6400 niet eerder dan :21/51 uit Eindhoven weg kan. Maar aangezien de 3600 een lange stop heeft in Breda zou je daar eventueel nog wat mee kunnen schuiven, al wordt de overstap op de 900 wel krap waardoor die alleen nog haalbaar is als je deze cross-platform kan maken.
Re: Dienstregeling 2023
Misschien dat men wat geschoven heeft in de goederenpaden toen, die 4 goederenpaden op de Brabantroute zijn primair bedoelt voor als er werkzaamheden zijn tussen Zevenaar en Oberhausen. In het BU is die capaciteit dus gereserveerd, maar in het SD kan men daar misschien nog wel wat van af snoepen als er dat weekend geen werkzaamheden gepland staan.
Re: Dienstregeling 2023
BU Basis Uur
BD Basis Dagen (waarschijnlijk wat je nu in Hafas ziet)
BDu Basis Dagen update (wijzigingsbladen)
SD Specifieke Dagen (dagplan)
BD Basis Dagen (waarschijnlijk wat je nu in Hafas ziet)
BDu Basis Dagen update (wijzigingsbladen)
SD Specifieke Dagen (dagplan)
Re: Dienstregeling 2023
Maar de 900 ging toch verdwijnen in Breda?Bemined schreef: ↑za 01 okt 2022, 10:01 De goederenpaden liggen nagenoeg gelijktijdig met de 3500 in Eindhoven, dus die gebruiken dan beide sporen waardoor de 6400 niet eerder dan :21/51 uit Eindhoven weg kan. Maar aangezien de 3600 een lange stop heeft in Breda zou je daar eventueel nog wat mee kunnen schuiven, al wordt de overstap op de 900 wel krap waardoor die alleen nog haalbaar is als je deze cross-platform kan maken.
Re: Dienstregeling 2023
Enkel in het weekend.
Re: Dienstregeling 2023
Nee,hoor kijk maar https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstregeling-verder-aan/
3 treinen per uur over de HSL:dus de 1100 en de 9200
3 treinen per uur over de HSL:dus de 1100 en de 9200
Re: Dienstregeling 2023
Misschien maar eens een briefje naar Rocov gaan schrijven om te opteren voor herinvoering van de IC Den Haag - Eindhoven (/Venlo) via Dordrecht en de sneltrein Roosendaal - Zwolle welke tussen Breda en Tilburg dan overal stopt. Want de situatie zoals beschreven in de post hierboven is alles behalve optimaal.
🍉
Re: Dienstregeling 2023
Vanuit Best kom je alleen maandag t.m vrijdag overdag naar/van het vliegveld. 's Avonds en in het weekend rijdt lijn 20 (helaas) niet.OVinspecteur schreef: ↑za 01 okt 2022, 09:22 Zou het niet logischer zijn om de sprinter uit Weert en Eindhoven door te trekken naar Breda en Dordrecht en die uit Arnhem/Nijmegen in te korten tot Tilburg Universiteit?
Voor bijvoorbeeld vliegtuigpassagiers zou dat heel wat hoofdbrekens kunnen wegnemen, want dan moet je (naast overstappen en beperkte frequentie nu) ook nog rekening houden met mogelijk uitvallen van treinen. En vanaf sprinterstation Best ben het snelst met de bus op het vliegveld.
Dit los van eventuele andere logistieke uitdagingen…
Re: Dienstregeling 2023
Gaat niet, want dan rijdt de IC Zwolle - Roosendaal die sprinter in de wielen nabij Breda (richting Roosendaal) en nabij Gilze-Rijen (richting Zwolle). En de IC Zwolle - Roosendaal wat later laten rijden is ook geen optie, want dan gaat de knoop in Roosendaal naar de Palestijnen.OVinspecteur schreef: ↑za 01 okt 2022, 09:22 Zou het niet logischer zijn om de sprinter uit Weert en Eindhoven door te trekken naar Breda en Dordrecht en die uit Arnhem/Nijmegen in te korten tot Tilburg Universiteit?
🍉
Re: Dienstregeling 2023
Alleen heeft de 6400 nu een ruim stationnement in Eindhoven,dat zie je nu al vaak als de IC Eindhoven-Heerlen in Eindhoven vanaf spoor 3 vertrekt dat dan de 6400 vanaf Boxtel in totaal 5 minuten extra onderweg is.Dus in theorie zou dan vanuit Breda de tijd van de 6400 gehaald kunnen worden met de 6600
Re: Dienstregeling 2023
Dat de 6400 een ruim stationnement heeft te Eindhoven is me al opgevallen ja, maar is dat niet met een reden? Een of andere goederentrein? Zijn die goederenpaden door Brabant niet ergens te zien, zoals vroeger op Somda?
Edit: maar uiteindelijk schiet je niets op met de 6400 verlengen naar Dordrecht, want de overstap op de 1100 in Breda blijft er even verrot door omdat de 3600 dus in de weg zit.
Edit: maar uiteindelijk schiet je niets op met de 6400 verlengen naar Dordrecht, want de overstap op de 1100 in Breda blijft er even verrot door omdat de 3600 dus in de weg zit.
🍉
Re: Dienstregeling 2023
De 3600 heeft echt veel te veel knelpunten om niet ergens conflicten te hebben.
Een (waarschijnlijk niet eens volledig) lijstje:
Enkelspoor Deventer-Olst
Capaciteit Deventer en overkruisconflicten
Overkruisconflict met zichzelf te Zutphen en daardoor ook de capaciteit daar
Capaciteit Arnhem CS-Arnhem Velperpoort en overkruisconflicten met treinen van/naar Zevenaar
Capaciteit Arnhem CS - Nijmegen
Edithbrug bij Ravenstein (enkelsporig)
Capaciteit Breda-Tilburg
Een (waarschijnlijk niet eens volledig) lijstje:
Enkelspoor Deventer-Olst
Capaciteit Deventer en overkruisconflicten
Overkruisconflict met zichzelf te Zutphen en daardoor ook de capaciteit daar
Capaciteit Arnhem CS-Arnhem Velperpoort en overkruisconflicten met treinen van/naar Zevenaar
Capaciteit Arnhem CS - Nijmegen
Edithbrug bij Ravenstein (enkelsporig)
Capaciteit Breda-Tilburg
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Dienstregeling 2023
Zou het een optie zijn om de 3600 weer ergens te knippen, zoals in 2007 en 2008 ook het geval was?
Toen waren er een 3600 (Roosendaal - Arnhem) en een 3700 (Nijmegen - Zwolle).
Toen waren er een 3600 (Roosendaal - Arnhem) en een 3700 (Nijmegen - Zwolle).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2023
Je zou de 3600 misschien ook trager in kunnen leggen tussen Tilburg en Breda of deze een extra stop geven ergens. Als de 900 inderdaad verdwijnt heb je die overstap ook niet meer nodig en zou je de trein dus 3 minuten uit kunnen buigen. Dan vervalt de lange stop in Breda en ben je dus weer op tijd in Roosendaal, maar is er tussen Tilburg en Breda misschien net genoeg ruimte ontstaan om de 6400 door te trekken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten