Pagina 23 van 26

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: za 24 dec 2022, 21:53
door Dennenboom
Lijkt me inderdaad niet het moeilijkste probleem om op te lossen. Als lijnnummers zelfs bij Deutsche Bahn functioneren, waarom dan niet in NS gebied?

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: zo 25 dec 2022, 08:22
door SuperGhost
Sterker nog, de regionalen hebben dat al.

En als je het landelijk zou doen zouden die nummers wellicht veranderd moeten worden, maar ook daar kun je heel simpel de nummers uitdelen. Elke serie heeft al nummers van ProRail gekregen. Haal gewoon de laatste twee cijfers weg (die het ritnummer aangeven) en dan ben je er al.

Zet er vervolgens een afkorting voor om het type treindienst aan te geven en klaar is kees:
IC = intercity
RE = regio-express/sneltrein
SP = sprinter/stoptrein (ik zie liever SP dan RS, aangezien dat een duidelijker verschil is met RE)

De sprinter Zutphen-Wijchen wordt dan bijv. de SP76, de IC Alkmaar-Maastricht de IC8, etc.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: zo 25 dec 2022, 10:45
door cassie127
In principe staan er al heel wat lijnnummers in "het nieuwe spoorplan" https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-119989.pdf

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: zo 25 dec 2022, 14:41
door Dennenboom
En zo hebben we het voortaan over RS32 als we ....

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: zo 25 dec 2022, 14:41
door Hainje
... zinnen niet afmaken? :D

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: ma 26 dec 2022, 08:46
door IIVQ
tjoektjoek schreef: vr 23 dec 2022, 15:56 Begon de dienstregeling op 1 januari altijd pas om 10 uur? Vroeger was het gewoon toch start van de zondagsdienstregeling.
Is dit jaar nieuw en pas héél laat naar "ketenpartners" (busbedrijven) gecommuniceerd. Ik wist het i.i.g. pas ná 25 november, toen de oudjaarsdagsdrgl al definitief was.
En vziw doen wij (heel transdev) een gewone zondagsdrgl. In NHN rijdt de eerste bus om om 6:58 de garage uit en om 8:27 doet een stadslijn als 2 als eerste het station aan na al mensen opgehaald te hebben. Die staan dan nog anderhalf jaar te wachten met hun zatte hoofd om bij hun andere schoonouders naar de traditionele nieuwjaarswandeling te kunnen.

Op de 300/N30 zie ik zelfs om 0:57 de eerste rit alweer vertrekken, waarbij ik me afvraag of dat geen foutje is.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: ma 26 dec 2022, 12:43
door diederickx
IIVQ schreef: ma 26 dec 2022, 08:46Die staan dan nog anderhalf jaar te wachten met hun zatte hoofd
Ehhhh...?

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: ma 26 dec 2022, 16:40
door IIVQ
uur

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: ma 26 dec 2022, 17:05
door gpvos
Interessant, dan is er in de regio's Amstelland (en ik denk ook Haarlem) in de loop van de tijd wel wat veranderd. Ik weet heel zeker dat in het verleden (jaren '80-'90) de dienst op nieuwjaarsdag pas rond 10 uur begon.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: ma 26 dec 2022, 22:34
door Dennenboom
Even gezocht in wat ik als dienstregelingen heb van de NZH:
- 1980 oudejaarsdag tot 21 uur
- 1993 oudejaarsdag tot 21 uur, start 9:00 uur nieuwjaarsdag

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 27 dec 2022, 00:07
door gpvos
In elk geval ruim later dan op een gewone zondag.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 27 dec 2022, 13:11
door Bemined
Vanaf 9 januari gaat de 4500 in Purmerend stoppen. Dit was al aangekondigd maar de stop ontbrak in de eerste weken van de nieuwe dienstregeling. In het nieuwe jaar is deze stop nu alsnog toegevoegd.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 27 dec 2022, 17:43
door IIVQ
Dennenboom schreef: ma 26 dec 2022, 22:34 Even gezocht in wat ik als dienstregelingen heb van de NZH:
- 1980 oudejaarsdag tot 21 uur
- 1993 oudejaarsdag tot 21 uur, start 9:00 uur nieuwjaarsdag
Mijn moeder beweert ook dat de intercity uit Maastricht nog in Overveen stopt.

Dienstregelingen uit 30 jaar geleden bieden geen garantie voor uw reismogelijkheid.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 27 dec 2022, 19:25
door ZO6176
Zandvoort - Maastricht en Heerlen stopte ook in Overveen. Toen de ic met 12 bakken icr en plan w ging rijden was het perron tekort en dat kon niet verlengd worden ivm een overweg. Toen is de ic in eerste instantie in de spits tot Haarlem gaan rijden. Later de gehele dag tot Haarlem

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: wo 28 dec 2022, 09:51
door MetroRET
ICE :shock:

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: wo 28 dec 2022, 14:49
door ZO6176
ICR. Aangepast

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 10 jan 2023, 06:19
door MetroRET
Vanaf deze week rijdt de 3200 weer een aantal spitsrichtingstreintjes.

Beginnend met de 3220, 3222 en 3263, enkel op dinsdagen.

Vanaf volgende week ook de 3261 én deze 4 treinen dan ook op donderdagen.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 10 jan 2023, 08:09
door JothamvW
Mooi de prioriteiten op orde weer...

Wel de 3200 rijden in de spits maar niet de 3100 in het weekend...

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 10 jan 2023, 08:17
door Meltrain
MetroRET schreef: di 10 jan 2023, 06:19 Vanaf deze week rijdt de 3200 weer een aantal spitsrichtingstreintjes.

Beginnend met de 3220, 3222 en 3263, enkel op dinsdagen.

Vanaf volgende week ook de 3261 én deze 4 treinen dan ook op donderdagen.
Dit is nu net een van de weinige treinseries waarbij spitsrichting nietszeggend is. ;)
Rijden ze ‘s ochtends richting Arnhem of richting Rotterdam?

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 10 jan 2023, 08:27
door MetroRET
Men rijdt in 1 richting, zo goed verwoord :geek: :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 10 jan 2023, 08:30
door Meltrain
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Maar blijkbaar rijdt men ‘s ochtends naar Rotterdam en ‘s middags naar Arnhem.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 10 jan 2023, 09:45
door sirvinniei
Hij bedient Klp niet, neem ik aan?

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 10 jan 2023, 10:02
door Milco
Volgens de reisplanner wel.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 10 jan 2023, 10:07
door Suus
Wel Klp, niet Db.

Re: Dienstregeling 2023

Geplaatst: di 10 jan 2023, 10:13
door Roeland
Heerlijk voorspelbaar, één dag in de week op 1 of 2 tijdstippen afwijkende treintijden op Klp en de andere stations...
Maakt het voor de streekvervoerders ook weer makkelijker om goed op de treinen aan te sluiten. Hoe hebben ze het zo mooi kunnen bedenken?