Acties in het streekvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Selivio »

JothamvW schreef: ma 09 mei 2022, 19:51 Waarom niet gewoon meteen aankondigen wanneer in welke regio's stakingen zullen zijn?

Nu kan het dus gebeuren dat ik in het weekend nieuws mis dat mijn bus maandag niet rijdt, omdat het 2 dagen van tevoren pas wordt aangekondigd.
Heeft te maken dat de bond (FNV dus) de werkgevers niet teveel de gelegenheid willen geven om eventuele maatregelen te treffen...
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door ArrivaBas »

Ik krijg zelf de indruk dat FNV van de twee grootste vakbonden het snelst over wil gaan tot stakingen en scherpe eisen stelt. CNV is een stuk gematigder met looneisen en stakingen voor mijn gevoel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Post »

Dat idee krijg ik ook aangezien de FNV gaat staken terwijl de CNV akkoord was. :X
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door gpvos »

ArrivaBas schreef: ma 09 mei 2022, 20:14Ik krijg zelf de indruk dat FNV van de twee grootste vakbonden het snelst over wil gaan tot stakingen en scherpe eisen stelt. CNV is een stuk gematigder met looneisen en stakingen voor mijn gevoel.
Dat is altijd al zo geweest (althans sinds deze vakbonden bestaan).
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door huibf »

JothamvW schreef: ma 09 mei 2022, 19:51 Waarom niet gewoon meteen aankondigen wanneer in welke regio's stakingen zullen zijn?

Nu kan het dus gebeuren dat ik in het weekend nieuws mis dat mijn bus maandag niet rijdt, omdat het 2 dagen van tevoren pas wordt aangekondigd.
Waarom zou je nieuws missen tegenwoordig...
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Selivio »

De wel rijdende chauffeurs in iig Drenthe houden de hele dienst dezelfde bus, waardoor je vrij bijzondere inzetten hebt vandaag zoals een ebusco op de 300, setra qliner op de 75, VDL stadsbus op de 20, geleed op de 31 enz. (en dit is enkel wat ik vanmorgen al ben tegengekomen) :roll:
Grt. Stefan
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Philip »

Gaat hier niet iets mis? In welke regio wordt morgen gestaakt? Ik zie geen afkondiging op de site van de FNV.

Ook wel toevallig dat de eerste staking in het vakbondsbolwerk Oost-Groningen/Drenthe is. Zou de stakingsbereidheid tegenvallen?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door isadora »

Ik zie geen afkondiging op de site van de FNV.
Met een grote bek hoef je niet perse goed te communiceren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door ArrivaBas »

FNV heeft nochtans zelf beloofd om bij deze estafette aan stakingen 48 uur van tevoren af te kondigen op welke standplaatsen gestaakt wordt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Tom024 »

Zaterdag is Tilburg aan de beurt.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/408 ... -tandvlees

Ben benieuwd of er inderdaad enkel in Tilburg gestaakt wordt of dat het om heel Brabant-Oost gaat.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door marvinkok »

En ook in Twente, maar alleen de vestigingen Enschede, Hengelo en Haaksbergen. Geen idee wat daar nu de gedachte achter is om slechts enkele vestigingen binnen een concessie aan te pakken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Daniel »

Maximale chaos creëren? Met omlopen waarop nogal eens chauffeurs van meerdere vestigingen rijden wordt het voor de vervoerders wel lastiger om hierop in te spelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door ArrivaBas »

Qbuzz heeft dat in Groningen opgelost door chauffeurswissels zo veel mogelijk te vermijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Daniel »

Ook bij de HTM dreigen nu stakingen: https://www.ovpro.nl/bus/2022/05/12/bon ... esprekken/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Durashift »

marvinkok schreef: do 12 mei 2022, 20:15 En ook in Twente, maar alleen de vestigingen Enschede, Hengelo en Haaksbergen. Geen idee wat daar nu de gedachte achter is om slechts enkele vestigingen binnen een concessie aan te pakken...
Wellicht de standplaatsen met de meeste FNV leden?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef: do 12 mei 2022, 20:15 En ook in Twente, maar alleen de vestigingen Enschede, Hengelo en Haaksbergen. Geen idee wat daar nu de gedachte achter is om slechts enkele vestigingen binnen een concessie aan te pakken...
Zodat ze later nog eens chaos kunnen creëren als Oldenzaal en Almelo gaan staken. Veel zal trouwens ook wel rijden: er zijn chauffeurs die geen FNV-lid zijn, er zijn chauffeurs die onder mumo-CAO vallen en er zijn dus vestigingen die niet tegelijk staken. Denk dat al met al zeker de helft nog wel zal rijden, alleen heb je daar niks aan als er drie bussen achter elkaar niet rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Suus »

Aanstaande zaterdag 14 mei rijden vanwege de staking in Tilburg e.o. de lijnen 1 t/m 9, 140, 141 en 143 de gehele dag niet.

Bron: OV-info.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Frank93 »

Morgen zijn Eindhoven en Venlo aan de beurt:
https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... n-en-venlo
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Durashift »

Meneer Kagie, van de werkgeversvereniging VWOV, was vanmiddag op het radio 1 journaal (nieuws bulletin van 13 uur) de staking aardig aan het minimaliseren (de impact ervan en aantal stakers) en vooral de bal/schuld bij de FNV te leggen.

Ik kwam deze brief ook nog tegen.. het is toch vooral de schuld van de FNV.. :?:

https://www.fnv.nl/getmedia/2b9a1427-e3 ... 040322.pdf
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Wubbo »

Ik vind het fascinerend hoe weinig je hoort over deze stakingen. Je zou zeggen dat ze bedoeld zijn om druk op te bouwen richting de werkgevers, en dan helpt het als je verontwaardigde mensen in de media hebt die klagen over dat ze nergens heen kunnen omdat hun bus niet rijdt. Maar zelfs de aankondigingen van de staking halen nauwelijks de media (of de reizigers...). Los van wat ik vind van de actie lijkt dat me een gemiste kans.
PHS

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Daniel »

En sowieso hebben er tot nu toe in alle stakingsregio's nog gewoon bussen gereden, het is immers ook maar één vakbond die staakt nu.
Volgens mij kwamen stakingen voorheen ook pas in het nieuws als er landelijk geen bussen reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door WSM »

Als ik zie hoe veel bussen gewoon nog rijden blijken deze stakingen weinig voor de stellen en de FNV-schreeuwers in de minderheid zijn.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door htm_tram »

Wacht maar tot het oude WSM gebied gaat staken *bus*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door CamilleKreemers »

Waar is dat gebied?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten