Acties in het streekvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Suus »

Inmiddels is ook besloten dat medewerkers die onder de CAO Multimodaal vallen de eenmalige uitkering van 1000 bruto zullen krijgen, aldus de CAO-nieuwsbrief die ik voorbij zag komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door sirvinniei »

https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... drenthe-en
Het bureau dat het openbaar vervoer vanuit de provincies Drenthe en Groningen uitvoert, wil aanstaande donderdag geen delegatie van stakende buschauffeurs ontvangen.
Edwin Kuiper, bestuurder FNV Streekvervoer: ‘Daar zijn onze leden echt verbolgen over. Het bureau wil de chauffeurs pas ontvangen als ze de staking afblazen. Het is een minachting naar de chauffeurs die snakken naar verlichting van hun werk door personeelstekorten en hoge werkdruk’.
Niet heel tactvol in SP bolwerk Groningen
Ik heb geen onderschrift
JanTerSluis
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 12:40

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door JanTerSluis »

Toch gaan ze heen las ik, en terecht!
Laat dat stel bureaucraten van het totaal overbodige OV Bureau maar eens de waarheid horen

https://twitter.com/edwin_kuiper/status ... 6015511552
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Chrysa »

Hier rond Breda lijkt toch wel weinig te rijden. Op lijn 122 hebben alleen vanochtend om 08:00 twee bussen gereden. :')
April064
Berichten: 696
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door April064 »

Heb gehoord van een vriendin dat het rond Eindhoven ook best erg is met de uitval. Hier in het westen van Provincie Utrecht valt het nog wel mee.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Z2N »

In Utrecht-stad valt er om de uitvallende bussen heen te plannen, alleen lijn 2 heeft gaten van meerdere uren. De trams rijden echter helemaal niet, dus de rijdende ritten van bus 28 zitten stamp- en stampvol.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Daniel »

In het oosten van de provincie Utrecht is er ook nog best omheen te plannen, al vallen er soms wel gaten van 2 uur als net wat ritten extra uitvallen rondom ritten waarvoor al geen personeel was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 888
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door IIVQ »

sirvinniei schreef: wo 19 okt 2022, 13:09
Het bureau dat het openbaar vervoer vanuit de provincies Drenthe en Groningen uitvoert, wil aanstaande donderdag geen delegatie van stakende buschauffeurs ontvangen.
Niet heel tactvol in SP bolwerk Groningen
Het OV-Bureau is geen partij in dit arbeidsconflict, en kan dus ook geen toezeggingen doen. Het lijkt me volstrekt nutteloos voor het OVB om daar heen te gaan.
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Kevster »

sirvinniei schreef: wo 19 okt 2022, 13:09 https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... drenthe-en
Het bureau dat het openbaar vervoer vanuit de provincies Drenthe en Groningen uitvoert, wil aanstaande donderdag geen delegatie van stakende buschauffeurs ontvangen.
Edwin Kuiper, bestuurder FNV Streekvervoer: ‘Daar zijn onze leden echt verbolgen over. Het bureau wil de chauffeurs pas ontvangen als ze de staking afblazen. Het is een minachting naar de chauffeurs die snakken naar verlichting van hun werk door personeelstekorten en hoge werkdruk’.
Niet heel tactvol in SP bolwerk Groningen
Even los van alles rond de staking... Groningen is toch niet echt een SP-bolwerk meer, dat is vooral in het oosten van de provincie, verder niet.
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Selivio »

Het OV-bureau wil geen stakers ontvangen op een stakingsdag, elke andere dag dat er géén staking is, zijn de chauffeurs op zich welkom (typisch van de FNV om die woorden te verdraaien...).
Grt. Stefan
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Kevster »

Dat klopt, alhoewel het maar de vraag is of je dan binnenkomt. Het terrein heeft voor automobilisten een slagboom en de deur zit op slot, je moet eerst de intercom gebruiken. Normaal gesproken kom je alleen op afspraak binnen zeg maar.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag was ik op schoolexcursie in Eindhoven. De stakingsbereidheid was gezien ik weinig bussen heb gezien hoog. Wat er wel reed had negen van de tien keer 'Sorry, bus vol' op de lijnfilm, met name op de 4xx-lijnen door Strijp.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door TomSteyl »

Kevster schreef: wo 19 okt 2022, 20:53 Even los van alles rond de staking... Groningen is toch niet echt een SP-bolwerk meer, dat is vooral in het oosten van de provincie, verder niet.
Tijdens de laatste Tweede Kamerverkiezingen was Oost-Groningen zeker geen echt SP-bolwerk meer, maar kozen er meer mensen voor die andere partij die sociaaleconomisch erg links is, de PVV.
Spoiler: show
Afbeelding
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Kevster »

Kijk, ik bedoel maar
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door JothamvW »

Wat overigens een complete fabel is; er is geen enkele partij die op economisch vlak vaker met de VVD meestemt dan de PVV. Links lullen, rechts vullen noemt men dat.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door JordiBrabant »

Ik zou het met als een proteststem typeren: met de reden dat onder Lilian Marijnissen de SP minder stellig Tegen is.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Daniel »

De FNV wil op 11 december garanties zien, anders gaan ze vier dagen staken voor een CAO die dan nog 20 dagen geldig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Hainje »

:')
🍉
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door zone2000 »

Daniel schreef: wo 26 okt 2022, 20:22 De FNV wil op 11 december garanties zien, anders gaan ze vier dagen staken voor een CAO die dan nog 20 dagen geldig is.
Volgens mij gaat het over de nieuwe CAO 2023?
"De nieuwe cao moet ervoor zorgen dat de lonen meestijgen met de prijzen in de winkels en dat de werkdruk naar beneden gaat. Die garantie hebben we nodig, voordat we verder kunnen praten."
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Selivio »

Nope, gaat (nog steeds) over het huidige CAO... Begint inmiddels aardig op een klucht te lijken :roll:
Grt. Stefan
Education
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Education »

zone2000 schreef: wo 26 okt 2022, 22:48
Daniel schreef: wo 26 okt 2022, 20:22 De FNV wil op 11 december garanties zien, anders gaan ze vier dagen staken voor een CAO die dan nog 20 dagen geldig is.
Volgens mij gaat het over de nieuwe CAO 2023?
"De nieuwe cao moet ervoor zorgen dat de lonen meestijgen met de prijzen in de winkels en dat de werkdruk naar beneden gaat. Die garantie hebben we nodig, voordat we verder kunnen praten."
Gewoonweg reizigers pesten... De voormannen van de FNV vinden het maar prachtig dat er eindelijk weer aandacht voor ze is...
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door VIRM »

Een beetje net zoals Michael O'Leary van Ryanair: negatieve aandacht is ook aandacht?
Beul van de blindegeleidelijn
Education
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Education »

Dat weet ik niet. dhr. Kagie haalt denk ik zijn schouders op. Het zou goed zijn voor alle partijen als er nieuwe mensen aan de onderhandelingstafel gaan zitten.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door dennistd »

Education schreef: do 27 okt 2022, 16:48
zone2000 schreef: wo 26 okt 2022, 22:48
Daniel schreef: wo 26 okt 2022, 20:22 De FNV wil op 11 december garanties zien, anders gaan ze vier dagen staken voor een CAO die dan nog 20 dagen geldig is.
Volgens mij gaat het over de nieuwe CAO 2023?
"De nieuwe cao moet ervoor zorgen dat de lonen meestijgen met de prijzen in de winkels en dat de werkdruk naar beneden gaat. Die garantie hebben we nodig, voordat we verder kunnen praten."
Gewoonweg reizigers pesten... De voormannen van de FNV vinden het maar prachtig dat er eindelijk weer aandacht voor ze is...
Ik zie steeds meer parallellen tussen FNV en FVD (A)
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Acties in het streekvervoer 2022

Bericht door Selivio »

Vraag me inmiddels wel een beetje af hoelang FNV dit vol denkt te gaan houden. Of gaan ze doorstaken tot 2030???
Grt. Stefan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten