Personeelstekorten in het OV
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb het idee dat Syntus een heel mooi verhaal heeft neergelegd bij de provincie en daardoor nu zo goed als de vrije hand heeft. Er is pas nog naar het personeel gecommuniceerd dat de opdrachtgever alle extra inzet en moeite van Syntus enorm waardeert. Met een negen maar liefst.
Op dat moment was men al gestopt met extra diensten aanbieden aan de chauffeurs (te duur, contracten, lastig) en ik weet dat er meerdere uitzendkrachten zijn die hebben gehoord dat eens per drie weken eens een dienst rijden meer dan genoeg is. Één van hen was al vijf weken niet meer benaderd. Wanneer je aangaf extra te willen rijden werd er de laatste tijd gezegd dat er geen diensten waren, terwijl op de uitrijlijst genoeg lege plekken waren.
Desondanks dus toch een negen.
Iemand bij de provincie laat zich wel heel makkelijk zand in de ogen strooien. En die concessie eisen daar trekt niemand zich iets van aan. Want als je al zo hoog scoort met de uitvoering van het laatste half jaar dan kun je werkelijk alles flikken voor je een onvoldoende scoort
Op dat moment was men al gestopt met extra diensten aanbieden aan de chauffeurs (te duur, contracten, lastig) en ik weet dat er meerdere uitzendkrachten zijn die hebben gehoord dat eens per drie weken eens een dienst rijden meer dan genoeg is. Één van hen was al vijf weken niet meer benaderd. Wanneer je aangaf extra te willen rijden werd er de laatste tijd gezegd dat er geen diensten waren, terwijl op de uitrijlijst genoeg lege plekken waren.
Desondanks dus toch een negen.
Iemand bij de provincie laat zich wel heel makkelijk zand in de ogen strooien. En die concessie eisen daar trekt niemand zich iets van aan. Want als je al zo hoog scoort met de uitvoering van het laatste half jaar dan kun je werkelijk alles flikken voor je een onvoldoende scoort
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8737
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Vindt er eigenlijk nu ook een buswissel plaats als er een chauffeurswissel plaatsvinden halverwege een buslijn, bijvoorbeeld bij lijn 120 in Breukelen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ja. Als bijvoorbeeld 120 vanaf Utrecht tot Breukelen rijdt en die chauffeur daarna door moet op 130, dan moeten alle doorgaande passagiers richting Amsterdam uitstappen en wachten op de chauffeur die 120 van Breukelen naar Amsterdam moet rijden. Die komt dan ook met de bus.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Of helemaal niet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Maar dan blijft in elk geval niet én de 120 staan én rijdt de 130 ook niet omdat deze chauffeur geen bus heeft. Nu staan alleen de reizigers die verder moeten met de 120 buiten te wachten ipv in de bus, maar komen de reizigers die op de 130 wachten wel gewoon op hun bestemming.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Als je ziet dat er een aflosser klaar staat die met een bus is gekomen, zou je er theoretisch ook voor kunnen kiezen om alsnog als chauffeur van bus te wisselen, toch?
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Theoretisch wel ja. Alleen krijg je dan weer dat bussen op verkeerde stallingen eindigen. Als iedereen zijn eigen bus houdt komen ze elke dag weer op dezelfde stalling terecht.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik snap het "bussen die op de verkeerde stalling eindigen" nooit. Bij Cxx wordt er tussen verschillende stallingen continue uitgewisseld, bijv tussen Hoorn en Den Helder, en Hilversum en Huizen. Als je maar evenveel bussen aan het begin en einde van de dag hebt. Maar Syntus PU heeft aan de westkant maar één type grote bus. (Aan de oostkant zijn er natuurlijk tunnelbussen, gewone Setra's en Qliners)
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ja, en bussen van de oostkant komen ook aan de westkant en vice versa. Heb je straks allemaal grijze Citea's in Mijdrecht staan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ach, hoe vaak ik al niet een U-link bus op een niet U-link lijn gezien heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Heeft ook met onderhoud te maken. De ene omloop brengt een TD-bus naar Amersfoort en vanuit Amersfoort gaat een vervangende bus naar die stalling. Dus als je zomaar gaat ruilen kan bijvoorbeeld een bus die voor APK gepland staat ineens op de verkeerde plek terecht komen en de keuring missen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ondanks de genomen maatregelen was de uitval vandaag toch best behoorlijk fors te noemen, veel verschil met afgelopen week zag ik zogauw nog niet.
Ook weer een lullige rituitval... Op de 106 een gat van 8 uur tussen twee ritten, dat gaat hard met een lijn die om de 4 uur rijdt natuurlijk.
Ook weer een lullige rituitval... Op de 106 een gat van 8 uur tussen twee ritten, dat gaat hard met een lijn die om de 4 uur rijdt natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De bezetting is natuurlijk heel laag, maar je rijdt een hele slag in twee uur. Dus waarom dan vier uur? Lijkt mij nodeloos ingewikkeld.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Met deze maatregel van dienst=omloop; wat gebeurt er met de tunnel bij Veenendaal?
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Die moet het vast binnenkort weer ontgelden
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Er zat vanmiddag een rood-witte Setra op de Veenendaalse tak van 50, dus er hebben inderdaad bussen moeten omrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Daarom is het nu ook niet op lijn rijden, maar inloggen op de omloop zoals eerder genoemd. Dan gaat de reisinformatie, als het goed is, wel goed.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Gisteren inderdaad vrijwel geen problemen met actuele reisinformatie gezien. De info komt hooguit wat traag door, maar dat was altijd al zo.
Vanmorgen bijvoorbeeld had de 80 waar ik in zat in Amersfoort nog gewoon actuele info, op De Klomp versprong de film ook keurig naar 87 maar volgens de DRIP had de bus die al bij de halte stond geen actuele info. Was dan wel weer een Setra, dus hopelijk is de chauffeur niet vergeten om te rijden
Verder stond alles ook weer twee keer op de DRIP, maar dat lijkt meer aan de provincie te liggen. (Speelt de ene dag ook niet en de andere dag weer wel)
Vanmorgen bijvoorbeeld had de 80 waar ik in zat in Amersfoort nog gewoon actuele info, op De Klomp versprong de film ook keurig naar 87 maar volgens de DRIP had de bus die al bij de halte stond geen actuele info. Was dan wel weer een Setra, dus hopelijk is de chauffeur niet vergeten om te rijden
Verder stond alles ook weer twee keer op de DRIP, maar dat lijkt meer aan de provincie te liggen. (Speelt de ene dag ook niet en de andere dag weer wel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8737
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Dat alles twee keer gemeld wordt hebben we hier in Almere ook last van…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
En in Brabant is dat ook al een aantal keer voorgekomen dat alles 2 keer werd getoond. In sommige gevallen werden zelfs bepaalde lijnen 2 keer getoond terwijl het bij de rest wel goed ging.
Re: Personeelstekorten in het OV
https://www.ns.nl/reisinformatie/actuel ... id=6017843ns.nl schreef:Later vandaag hinder in de treindienst
Storing op het traject tussen Zwolle en Kampen
Oorzaak: Tekort personeel
Verwachting: Dit duurt tot ongeveer 22:30 uur.
Advies: Tussen 19:15 en 22:15 rijden er geen treinen. Er is zeer beperkt vervangend busvervoer.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Personeelstekorten in het OV
Dat is toch geen NS, maar Blauwnet?
En die rijdt toch met alleen een machinist, en kan zonder conducteur?
En die rijdt toch met alleen een machinist, en kan zonder conducteur?
Re: Personeelstekorten in het OV
Maar zonder machinist rijdt de trein ook niet
En reisinfo loopt nou eenmaal via NS...
En reisinfo loopt nou eenmaal via NS...
Re: Personeelstekorten in het OV
Als je geen machinist hebt, kan een trein niet rijden. Ik kan mij voorstellen dat Keolis liever geen gaten laat vallen in de richting van Enschede, en daarom de dienst naar Kampen tijdelijk opoffert. Daar kunnen reizigers deels uitwijken naar Kampen Zuid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Personeelstekorten in het OV
Leuk voor wie de aansluitende bus 141 naar Emmeloord had willen nemen. Omrijden met de 71 is nou ook niet echt een snel alternatief...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten