OV Pay

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

OV Pay

Bericht door huibf »

Iemand al ervaringen met OVpay en de App ?

Systeem werkt netjes, De Cico's zijn alleen traag en geven 'betaalpas geactiveerd' aan. Dus bij in en uitcheck een enkele piep.
Dat kan ooit verwarrend zijn, maar de App is wel up-to-date en geeft dat netjes aan.
Reisoverzicht is netjes. Het betalingsoverzicht wat onduidelijk wat de reizen worden soms opgeteld en de datum is de datum van afschrijving bij de bank.

Ik heb een vraag zo niet kunnen vinden.

Wat wordt er afgeschreven bij een gemiste Check Out. Zou dat de borg zijn van 4 of 8 euro bij bussen en 20 voor de trein ?
Laatst gewijzigd door huibf op vr 28 okt 2022, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

Ik heb OV Pay tot nu toe alleen in de trein gebruikt. In- en uitchecken gaat (meestal) prima, al moet ik soms wel een ander poortje of paaltje zoeken.
Ik heb de app niet gedownload en ik vind het reisoverzicht op de site waardeloos, aangezien je een code van 14(!) tekens in moet typen om je reis te kunnen zien en je ze per dag moet declareren (met een screenshot :') ). Ik wil eigenlijk gewoon één overzicht per maand, zoals bij NS Flex.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: OV Pay

Bericht door Hans »

Bij gemiste uitcheck wordt er inderdaad de borg afgeschreven.

Je reizen bekijken kan ook via de site: https://reisoverzicht.ovpay.nl
Hier kun je ook eventueel vergeten uitcheck corrigeren.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OV Pay

Bericht door huibf »

Men schrijft in de veel gestelde vragen rubriek dat betalen met OVpay altijd goedkoper is dan een los kaartje
Dat is nogal een bewering ...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Suus »

Ik vind een groot voordeel van de kaartlezers die OV Pay ondersteunen dat nu ook bij bijvoorbeeld de NS Business Card of NS Flex voor BTM de prijs van de reis in beeld wordt gebracht. Voorheen was dat niet zichtbaar, dus dat is een grote plus.
Meltrain schreef: vr 28 okt 2022, 08:53 Ik wil eigenlijk gewoon één overzicht per maand, zoals bij NS Flex.
Ik begrijp dat dat nog in ontwikkeling is. Vind het wel een beetje stuntelig dat ze eerst een betaalmethode invoeren en daarna pas ontdekken wat voor handige functies de OV-chipkaart had :X

huibf schreef: vr 28 okt 2022, 14:43Men schrijft in de veel gestelde vragen rubriek dat betalen met OVpay altijd goedkoper is dan een los kaartje
Dat is gewoon niet waar. Bravo heeft nu de Samenreis Dalurendagkaart van € 7,18, als je van Zevenbergen naar Breda met de bus gaat betaal je in je eentje al zo'n € 4,60 als je met de OV-chipkaart of betaalkaart reist, dus wanneer je samen een middagje gaat shoppen in de stad ben je meer dan de helft goedkoper uit wanneer je bij de chauffeur een kaartje koopt :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: OV Pay

Bericht door marcel1970 »

In het begin was OV Pay traag bij het inchecken van de passagiers maar het gaat steeds beter.
Ook op de nieuwe A77 handhelds zit nu OVPAY en dat werkt ook prima ook met de bankpas op de telefoon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

Vanaf dinsdag reis ik weer gewoon altijd met de OV-chipkaart, aangezien dan de proef van NS eindigt.
Ik ga de eerste klas wel missen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Mikos »

De proef is verlengd onder dezelfde voorwaarden tot 31 december 2022. ;)
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OV Pay

Bericht door sirvinniei »

Meltrain schreef: za 29 okt 2022, 12:48 Vanaf dinsdag reis ik weer gewoon altijd met de OV-chipkaart, aangezien dan de proef van NS eindigt.
Ik ga de eerste klas wel missen. :(
Wat? Een ovinnederland reiziger die vol tarief reist?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV Pay

Bericht door Hainje »

PEK! VEREN!!!
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door reisthijs »

sirvinniei schreef: za 29 okt 2022, 13:17Wat? Een ovinnederland reiziger die vol tarief reist?
Als die reiskosten kan declareren, ja! :pos: Ik doe het ook. :Y
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

Dat dus. Mijn werkgever declareert geen abonnementen (naar eigen zeggen omdat dat niet mag van de Belastingdienst), mar wel alle daadwerkelijk met het OV gemaakte reiskosten.
Ik heb overigens (voor eigen kosten) wel Weekend Vrij. ;)
Mikos schreef: za 29 okt 2022, 13:06 De proef is verlengd onder dezelfde voorwaarden tot 31 december 2022. ;)
Ik geloof je direct, maar online kan ik er niks over vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OV Pay

Bericht door iamthedutchdude »

Op de site van NS vond ik inderdaad nog niets, maar ik vond dit op OVpro:
OVpro schreef:Momenteel onderzoekt de NS hoe ze de pilot kunnen verlengen. “We zijn enthousiast en gaan de proef in ieder geval niet stoppen.”
Bron: Vijf vragen ovet inchecken met een betaalpas in het openbaar vervoer - OVpro
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OV Pay

Bericht door VIRM »

huibf schreef: vr 28 okt 2022, 07:16 Dus bij in en uitcheck een enkele piep.[\
Ik heb het tot nu toe één keer in een Zwolse stadsbus geprobeerd met mijn pinpas, en hoorde bij het uitchecken volgens mij gewoon twee piepjes. Mag hopen dat ze bij het invoeren van OVPay het onderscheid tussen één, twee en drie piepjes gewoon handhaven/invoeren.
Beul van de blindegeleidelijn
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OV Pay

Bericht door iamthedutchdude »

Ik meen mij te herinneren dat bij Qbuzz in Drenthe zowel voor inchecken als uitchecken 2 piepjes te horen zijn i.c.m. de tekst "Betaalpas geaccepteerd" of "Betaalpas geactiveerd" op het scherm.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: OV Pay

Bericht door Selivio »

OV-pay werkt in de basis best goed, maar nog niet foutloos. 1 van de fouten is bijvoorbeeld dat je in veel gevallen een enkele piep krijgt bij het uitchecken, in plaats van een dubbele. Ook de snelheid is nog niet zoals ze zouden willen. Laatst is er een eerste update geweest, en de volgende staat ook alweer in de planning(althans, wel bij de leverancier van Qbuzz GD).
Grt. Stefan
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door cassie127 »

Meltrain schreef: za 29 okt 2022, 13:48 Dat dus. Mijn werkgever declareert geen abonnementen (naar eigen zeggen omdat dat niet mag van de Belastingdienst), mar wel alle daadwerkelijk met het OV gemaakte reiskosten.
Ik heb overigens (voor eigen kosten) wel Weekend Vrij. ;)
Mikos schreef: za 29 okt 2022, 13:06 De proef is verlengd onder dezelfde voorwaarden tot 31 december 2022. ;)
Ik geloof je direct, maar online kan ik er niks over vinden.
Dit bericht is in iedergeval intern gestuurd naar het personeel en de inhoud is dat wat Mikos omschreven heeft
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Michael »

VIRM schreef: za 29 okt 2022, 17:00
huibf schreef: vr 28 okt 2022, 07:16 Dus bij in en uitcheck een enkele piep.[\
Ik heb het tot nu toe één keer in een Zwolse stadsbus geprobeerd met mijn pinpas, en hoorde bij het uitchecken volgens mij gewoon twee piepjes. Mag hopen dat ze bij het invoeren van OVPay het onderscheid tussen één, twee en drie piepjes gewoon handhaven/invoeren.
Bij Arriva is er in ieder geval niks veranderd qua in/uitcheckgeluiden. Zowel met de OV-Chipkaart als met de betaalpas is 1 piep inchecken en 2 piepjes uitchecken.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OV Pay

Bericht door huibf »

Bij Hermes is het 1 piepje in en 1 piepje uit...
En retetraag.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: OV Pay

Bericht door Hans »

Inderdaad traaaaaggggg Huib. En ook de ov-chipkaart is er trager door geworden. En dat zijn mensen niet gewend.. dus krijgen foutmeldingen omdat ze hem te vroeg van de lezer weghalen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Daniel »

Bij Transdev gaat het nog snel in verhouding (hoewel langzamer dan voorheen). Bij Syntus Utrecht werden de lezers er zo langzaam van dat de update naar OVpay tijdelijk weer even teruggedraaid is en de invoering dus wat later in het vierde kwartaal gaat worden. (U-OV gaat dan gelijktijdig mee over)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door April064 »

Hans schreef: ma 31 okt 2022, 21:49 Inderdaad traaaaaggggg Huib. En ook de ov-chipkaart is er trager door geworden. En dat zijn mensen niet gewend.. dus krijgen foutmeldingen omdat ze hem te vroeg van de lezer weghalen.
Had dat exact vanochtend nog. Ik hoop dat de update inderdaad snel teruggedraaid wordt totdat er een snellere oplossing wordt gevonden.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: OV Pay

Bericht door ThatPCDude »

Daniel schreef: ma 31 okt 2022, 21:53 Bij Transdev gaat het nog snel in verhouding (hoewel langzamer dan voorheen). Bij Syntus Utrecht werden de lezers er zo langzaam van dat de update naar OVpay tijdelijk weer even teruggedraaid is en de invoering dus wat later in het vierde kwartaal gaat worden. (U-OV gaat dan gelijktijdig mee over)
Ik weet niet in welke Transdev bussen hij dan sneller zou moeten gaan... :lol:
Laatst besloot ik eens OVPay uit te proberen maar door de ongelofelijke traagheid van de connexxion/transdev lezers (10 seconden je pasje tegen de lezer houden en dan nog steeds geen pliepje) en het feit dat je soms wel 1 piep bij in en 2 bij uit en soms 1 piep bij in en 1 piep bij uit krijgt (De eerste keer dat dat me gebeurde keek ik echt van wat gebeurt mij nou?) neig ik toch gewoon naar het gebruik van de OV-Chipkaart en whatever de Chipkaart ooit gaat vervangen.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Daniel »

De lezers bij Transdev zijn langzaam nu ja, maar bedoelde eerder dat ze bij Syntus Utrecht nog langzamer zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef: za 29 okt 2022, 13:06 De proef is verlengd onder dezelfde voorwaarden tot 31 december 2022. ;)
Ik kreeg vanochtend een e-mail dat de proef nu toch echt beëindigd is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten