OV Pay

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door cassie127 »

Vandaag is de laatste dag ja. Wel kun je gebruik blijven maken van je bankpas alleen dan niet meer van het voordeel van 1e klas reizen tegen 2e klas tarief.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

Dan reis ik voorlopig maar weer met de OV-chipkaart. Dat voorkomt in elk geval verwarring (bij mij).

Verder zie ik mijn reizen van afgelopen donderdag en vrijdag nog niet op mijn rekeningafschrift. Recente reizen geven aan dat het twee dagen duurt, maar dit duurt wel erg lang.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Milco »

Twee dagen of twee werkdagen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

Geen idee. Voorheen was het bedrag al dezelfde dag of maximaal een dag later afgeschreven, dus ik was al verbaasd dat het tegenwoordig twee dagen duurt.
Maar ook als het twee werkdagen duurt, had het bedrag van donderdag inmiddels afgeschreven moeten zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OV Pay

Bericht door Hendrik »

Tot 20 december hebben we het in- en uitchecken met een betaalpas en creditcard getest. Inmiddels zijn we bijna klaar voor livegang door het hele land.

Deed je mee? Dan betekent het einde van de proef dit voor jou:

Tot de landelijke livegang begin volgend jaar kun je gewoon blijven reizen met je betaalpas, creditcard of mobiel.
Je reist vanaf nu standaard 2e klas.
Vanaf nu kun je je betaalpas, creditcard en mobiel gebruiken om een toeslag voor de Intercity direct te kopen bij de toeslagzuil op het perron.
Het is sinds kort mogelijk om je betaalpas, creditcard of mobiel te koppelen aan Mijn NS. Zo heb je altijd inzicht in je complete rithistorie.
Heb je de proef gemist? Goed nieuws: binnenkort gaan we landelijk live en kun jij ook in- en uitchecken met je betaalpas, creditcard of smartphone.
Bron: https://www.ns.nl/reisinformatie/betaalpas
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OV Pay

Bericht door sirvinniei »

Meltrain schreef: di 20 dec 2022, 07:49 Dan reis ik voorlopig maar weer met de OV-chipkaart. Dat voorkomt in elk geval verwarring (bij mij).

Verder zie ik mijn reizen van afgelopen donderdag en vrijdag nog niet op mijn rekeningafschrift. Recente reizen geven aan dat het twee dagen duurt, maar dit duurt wel erg lang.
Mijn ervaring met het streekvervoer is dat het via een contactloze betaalapp op je telefoon meteen afgeschreven wordt (met overstap zie je meerdere afschrijvingen) en met een bankpas later pas afgeschreven wordt en in keer van een hele dag.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

Ik reis(de) met een betaalpas en het bedrag werd inderdaad 1x per dag afgeschreven (behalve die ene keer toen ik even buiten de poortjes van Gv was :s), maar normaal ging dat binnen twee dagen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

Vanwege de introductie van OVpay verkoopt EBS vanaf morgen in Haaglanden en Voorne-Putten geen ritkaarten meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV Pay

Bericht door dennistd »

Hoe doen ze dat dan als er twee mensen samen willen reizen terwijl er maar één een pinpas bij zich heeft?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV Pay

Bericht door ZO6176 »

Waarschijnlijk is daar niet over nagedacht
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Suus »

Je kan nog een dagkaart van € 12,50 kopen. Behoorlijk prijzig eerlijk gezegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OV Pay

Bericht door ZO6176 »

Dus 1 dagkaart en 1 met ov-pay? Klinkt nou niet bepaald aantrekkelijk.
PHS

Re: OV Pay

Bericht door PHS »

Werkt OV Pay dan al zo vlekkeloos om deze stap te kunnen zetten? En werkt het bijvoorbeeld ook met alle buitenlandse bankpassen?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV Pay

Bericht door dennistd »

Mijn ervaring is dat het goed werkt. Alleen als er een afschrijving niet gelukt is beginnen de problemen. Je pas wordt dan namelijk geblokkeerd voor OVpay. Een afschrijving wordt een paar keer opnieuw geprobeerd, maar tot het geld bij ze binnen is kun je niet inchecken, zelfs niet als je saldo op dat moment wel hoog genoeg is.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OV Pay

Bericht door nvdw »

En buitenlandse kaarten werken ook (bank of credit) mits Maestro, MasterCard, Visa of Vpay. Die heb je nu ook al nodig om een los kaartje te pinnen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

ZO6176 schreef: za 31 dec 2022, 13:42 Dus 1 dagkaart en 1 met ov-pay? Klinkt nou niet bepaald aantrekkelijk.
De OV-chipkaart is uiteraard ook nog geldig. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Daniel »

Moet je die wel hebben en dat zal voor wie met een bankpas incheckt meestal niet het geval zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OV Pay

Bericht door hauptbahnhof »

nvdw schreef: za 31 dec 2022, 14:03 En buitenlandse kaarten werken ook (bank of credit) mits Maestro, MasterCard, Visa of Vpay. Die heb je nu ook al nodig om een los kaartje te pinnen.
Op de website van ovpay staat dit: "een contactloze betaalpas van ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Rabobank, RegioBank of SNS". Dus kennelijk niet alle bankpassen. Welke hebben we nog meer, die het dus niet doen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV Pay

Bericht door Hainje »

Mijn bank, Triodos Bank, doet niet mee. -0-

(Niet dat ik er heel erg van wakker lig en in het ergste geval heb ik mijn Bunq-rekening nog.)

Maar sowieso zijn er best nog veel kleinere banken in Nederland. Kijk voor de gein maar eens door de lijst wanneer je een iDeal-betaling gaat doen. Zijn best nog wel wat banken waar ik ook nog nooit van had gehoord.
🍉
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OV Pay

Bericht door Cas »

Ah, dus ik kan met mijn Belgische kaart ook niet terecht bij OV-pay? Da's wel goed om te onthouden, in Edinburgh en Milaan waren buitenlandse passen geen probleem. Nou heb ik ook gewoon een rabo-pinpas en een OV-chipkaart, maar toch.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Pay

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef: za 31 dec 2022, 12:58 Hoe doen ze dat dan als er twee mensen samen willen reizen terwijl er maar één een pinpas bij zich heeft?
In principe mag je er wel van uitgaan dat elke volwassene minimaal een pinpas of OV-chipkaart bij zich heeft.
Voor kinderen ligt dat uiteraard anders, maar gelukkig blijft de Kinderdagkaart (€1,-) wel gewoon bestaan. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV Pay

Bericht door Hainje »

Cas schreef: za 31 dec 2022, 16:21 Ah, dus ik kan met mijn Belgische kaart ook niet terecht bij OV-pay? Da's wel goed om te onthouden, in Edinburgh en Milaan waren buitenlandse passen geen probleem. Nou heb ik ook gewoon een rabo-pinpas en een OV-chipkaart, maar toch.
Voorlopig denk ik niet nee, maar goed, dat ov pay zit natuurlijk nog in de implementatie. Best kans dat het vanaf volgend jaar (2024) wel kan.
🍉
PHS

Re: OV Pay

Bericht door PHS »

Dit staat op de website van OV Pay:
Je kunt in- en uitchecken met:

een contactloze betaalpas van ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Rabobank, RegioBank of SNS
een contactloze creditcard van Mastercard of Visa (o.a. uitgegeven door ICS)
een mobiel die voor contactloos betalen is gekoppeld aan één van de bovengenoemde betaalpassen of creditcards. Dus ook met Apple Pay of Google Wallet
een buitenlandse contactloze betaalpas of creditcard van Maestro, V PAY, Mastercard of Visa
Merkwaardig dat het niet voor alle Nederlandse banken zou kunnen, maar wel voor buitenlandse passen. Dus ik vermoed eigenlijk dat het wel voor alle Nederlandse banken werkt, maar dat men te lui was om ze allemaal te noemen. Mensen met een pas van Van Lanschot Kempen zullen toch wel niet het OV nemen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV Pay

Bericht door Hainje »

Daar heb je een punt, van de week eens testen met mijn Triodos-pas. Als dat gewoon werkt kunnen ze er eigenlijk beter neerzetten "werkt met Maestro- en Vpay-kaarten". Dat zijn immers de dominante betaalsystemen in Nederland.
🍉
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: OV Pay

Bericht door Commendatore »

OV Pay is wel link op het moment dat je Apple Pay aan hebt staan en met een scanbare code op dezelfde smartphone door de poortjes probeert te komen. Je hoeft maar één foutje te maken of een app te gebruiken die Apple Pay niet blokkeert (*kuch* DB Navigator *kuch*) en je checkt per ongeluk in met je bankpas. Ikzelf kan daar meestal wel omheen werken door dan maar met mijn OV-chipkaart in te checken en die incheck dan te annuleren bij één van de paaltjes binnen het gebied met poortjes, maar echt ideaal is dat niet en het oogt misschien ook een beetje raar voor personeel dat dit ziet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten