OV Pay

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV Pay

Bericht door en-es »

huibf schreef: vr 28 okt 2022, 07:16 Iemand al ervaringen met OVpay en de App ?
Ja. Per ongeluk met betaalkaart ingecheckt i.p.v. OV chipkaart in Baarn. Kon ook niet meer uitchecken. :o
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV Pay

Bericht door dennistd »

Kun je gewoon terugvragen via OVpay. Even inloggen met transactienummer (NLOV......) en bedrag, en vervolgens vul je als uitstapstation het station in waar je per ongeluk ingecheckt hebt.
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Gideon »

Ja een soort gelijk probleem, incheck op Alexander en incheck op mijn bestemming.
Kon dacht ik pas een week later dit regelen
Laatst gewijzigd door Gideon op zo 17 dec 2023, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Suus »

dennistd schreef: za 16 dec 2023, 15:13 Kun je gewoon terugvragen via OVpay. Even inloggen met transactienummer (NLOV......) en bedrag, en vervolgens vul je als uitstapstation het station in waar je per ongeluk ingecheckt hebt.
Ja, duurt wel 120 uur voordat je het kan doen, en daarna moet je nog 15 dagen wachten op je geld tenzij je in die periode weer met dezelfde pas in het OV reist.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: OV Pay

Bericht door tjoektjoek »

Worden de reizen meteen afgeschreven sinds de uitrol van de nieuwe app?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Suus »

Ik merk een verschil tussen Apple Pay en een fysieke bankpas. Apple Pay wordt bij mij direct na het uitchecken afgeschreven. Als ik een fysieke bankpas gebruikt volgt de afschrijving in de loop van de nacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: OV Pay

Bericht door sirvinniei »

Ben zelf onderhand met ovpay gestopt, het hele zaakje is zo storingsgevoelig. En ovpay zelfs schuift alles op de vervoerder af.
Bij GVB is mijn smartwatch "onleesbaar" geworden. En registreert hij bij mijn bankpas een "foute" incheck meestal toch als incheck. Het mooiste is nog een keer waar ik gewoon ingecheckt en uitgecheckt had bij de bus van Connexxion en alleen maar de uitcheck geregistreerd had. Bij ovpay is het blijkbaar ook mogelijk in de bus om een gemiste incheck te hebben.
Ik heb geen onderschrift
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OV Pay

Bericht door PatrickM »

Suus schreef: do 08 feb 2024, 21:14 Ik merk een verschil tussen Apple Pay en een fysieke bankpas. Apple Pay wordt bij mij direct na het uitchecken afgeschreven. Als ik een fysieke bankpas gebruikt volgt de afschrijving in de loop van de nacht.
Dat verschilt dan per bank lijkt me, bij mij (ASN) wordt het om 4 uur ‘s nachts afgeschreven, ook met Apple Pay.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OV Pay

Bericht door Hendrik »

In december ging ik met bus, metro en trein (+toeslag ICDirect). Toen had ik zes afschrijvingen:
1. Heenreis bus + metro
2. Heenreis toeslag ICDirect
3. Heenreis trein
4. Terugreis toeslag ICDirect
5. Terugreis trein
6. Terugreis metro + bus

Dat kan efficiënter, zou ik denken... (A) Verder heel handig hoor, dat OVpay! En ja, dat meen ik serieus. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Suus »

PatrickM schreef:
Suus schreef: do 08 feb 2024, 21:14 Ik merk een verschil tussen Apple Pay en een fysieke bankpas. Apple Pay wordt bij mij direct na het uitchecken afgeschreven. Als ik een fysieke bankpas gebruikt volgt de afschrijving in de loop van de nacht.
Dat verschilt dan per bank lijkt me, bij mij (ASN) wordt het om 4 uur ‘s nachts afgeschreven, ook met Apple Pay.
Interessant. Ik gebruik de Mastercard van Bunq vanwege de cashback en bij elkaar optellen zou voor de afronding soms gunstiger kunnen zijn. Maar ik vind het net teveel moeite om van te voren steeds uit te rekenen of Apple Pay of de fysieke kaart nu meer cashback oplevert :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: OV Pay

Bericht door tjoektjoek »

Is de bedoeling van de OVpas dat de huidige abonnementen daarop kunnen komen? Sinds de invoering van NS Flex is er helaas nog weinig gebeurd met abonnementen van bus, tram en metro, daardoor maakt het NS Flex weer net iets inflexibel. Ik snap natuurlijk NS Flex alleen de functies levert voor NS, maar het zou fijn zijn dat alles op een kaart/account kan. Nu moet je of reizen op rekening BTM uitzetten of een tweede ov-chipkaart nemen...
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OV Pay

Bericht door iamthedutchdude »

Weet iemand hier toevallig of de Waterbus OVpay accepteert? De Waterbus wordt namelijk wel genoemd in de algemene voorwaarden van OVpay, maar op de site van Waterbus en Aqualiner zelf is nergens te vinden of OVpay geaccepteerd wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV Pay

Bericht door Daniel »

De chipkaartapparatuur van Waterbus gaat via Qbuzz, dus vermoed zomaar van wel. Over betalen met de chipkaart is Waterbus al jaren vaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PatrickM en 169 gasten